קורמורן קרגלן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקורמורן קרגלן
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: סולתאים
משפחה: קורמורניים
סוג: קורמורן כחול-עין
מין: קורמורן קרגלן
שם מדעי
Leucocarbo verrucosus
קבאניס, 1875
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קורמורנים באיי קרגלן ומאחוריהם ספינת מחקר.

קורמורן קרגלן (שם מדעי: Leucocarbo verrucosus) הוא מין של קורמורן מהסוג קורמורן כחול-עין האנדמי לאיי קרגלן שבדרום האוקיינוס ההודי. בעבר נחשב לתת-מין של קורמורן קיסרי. המין תואר ב-1875 בידי החוקר ג'ין לואיס קבניס (אנ') כשפירוש השם המדעי של המין "verrucosus" - "מלא יבלות". מין זה אנדמי לאיי קרגלן והמים המקיפים אותם, אף שלעיתם נדירות דווח שנמצאו קורמורנים באי הרד ובאוסטרליה המערבית. לרוב הוא מקנן באי גרנד טרה (Grande-Terre), האי הגדול בארכיפלג קרגלן.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקורמורן מגיע לאורך 65 ס"מ עם מוטת כנפיים של 110 ס"מ, מה שהופך אותו לבין הקטנים שבקורמורנים כחולי-העין. נוצותיו שחורות-לבנות עם גוון ירקרק מתכתי בכנפיים והזנב. כפות הרגליים חומות עד ורודות עם קרומי שחייה והראש שחור בעל טלאים צהובים סביב העיניים הכחולות ולאורך תחילת המקור וסביב הלחיים טלאים צהובים המעניקים מראה של יבלות. הצעירים חומים כהים ללא עיטורי יבלות על ראשם ומקורם אפור אף שהם בעלי מספר טלאים לבנים לאורך גופם.

הקורמורן הוא צוללן מוצלח המחפש טרף סביב המים החופיים וביערות קלפ. הטרף מורכב לרוב מדגים, מסרטנים שונים, קווצי עור ורב-זיפיות. במהלך הקיץ הקורמורן ניזון לבדו אך מושבות דגות יחדיו בין מאי לאוקטובר הקרים.

הקורמורנים מקננים במושבות של 3 עד 30 זוגות אך לעיתים נדירות גם מעל 400 זוגות, לפעמים בקרבה למושבות של פינגווין מצויץ מערבי. הקן מורכב מאצות ים, זלזלים ועלים המכוסים בבוץ או בגואנו. שני ההורים שומרים על 2 עד 4 הביצים והאפרוחים מטורפים כמו חמסניים ושחפיים עד לבגרותם.

למרות שמין זה אנדמי הוא לא מצוי בסכנה ממשית ולא נפגע אף מהכנסת מינים פולשים לאיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורמורן קרגלן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קורמורן קרגלן באתר הרשימה האדומה של IUCN