קייט דל קסטיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט דל קסטיו
Kate del Castillo
לידה 23 באוקטובר 1972 (בת 51)
מקסיקו סיטי, המדינות המקסיקניות המאוחדות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, מקסיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1978
בן או בת זוג
www.katedelcastillo.us
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייט דל קסטיוספרדית: Kate del Castillo; נולדה ב-23 באוקטובר 1972) היא שחקנית מקסיקנית. את פרסומה קיבלה עקב השתתפותה בטלנובלה המקסיקנית "בנות" משנת 1991.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט דל קסטיו נולדה במקסיקו סיטי, מקסיקו לשחקן הטלוויזיה הידוע אריק דה קסטיו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלה לשחק בגיל צעיר מאוד, ולסרטה הראשון הצטלמה כאשר הייתה בת 5, הסרט "Los de abajo" שיצא בשנת 1978. בשנת 1991 השתתפה בטלנובלה הראשונה שלה "בנות" (Muchachitas) שזכתה להצלחה, בה שיחקה גם אנאהי.

בשנת 1992 גילמה את התפקיד הראשי בטלנובלה "קסם נעורים" (Mágica juventud), בגילומה של פרננדה גוטיירז מרסדס. בשנת 1994 גילמה את נארדה לומברדו בטלנובלה המקסיקנית "אימפריית קריסטל" (Imperio de cristal).

בשנת 1996 השתתפה בטלנובלה "כחול" (Azul), בתפקיד של אלחנדרה. בשנת 1997 גילמה את אנה הרננדז בטלנובלה "האם יהיה לנו אי פעם כנפיים" (Alguna vez tendremos alas), מבית היוצר של טלוויסה. בשנת 1998 שיחקה את התפקיד הראשי בטלנובלה "השקר" (La mentira) גם הוא של חברת טלוויסה, בתפקיד של ורונקה פרננדז-נגרטה. בשנת 2000 גילמה את רמונה בטלנובלה "רמונה" (Ramona), שיצר אדוארדו פאלומו (יצירה אחרונה לפני מותו ב-2003 מהתקף לב), שמבוסס על ספרה באותו שם של המשוררת האמריקאית הלן האנט ג'קסון משנת 1884. בשנת 2001 כיכבה בטלנובלה "הזכות להיוולד" (El derecho de nacer), אשר מבוססת על טלנובלה מקסיקנית מצליחה באותו שם משנת 1981.

בשנת 2002 שיחקה את דמותה של אופליה בסדרת הדרמה האמריקאית "משפחה אמריקאית" של רשת PBS, בכיכובם של אדוארד ג'יימס אולמוס וסוניה בראגה. באותן שנים היא עשתה סבב הופעות בין-לאומי עם הצגת תיאטרון לצד השחקן הארגנטינאי סאול ליסאזו.

בשנת 2003 כיכבה בתפקיד הראשי של מירנדה מורילו אורטיז בטלנובלה "תחת אותו העור" (Bajo la misma piel), לצדו של השחקן הארגנטינאי חואן סולר.

בשנת 2006 היא הצטלמה לראשונה בהוליווד, שם היא השתתפה בכמה סדרות טלוויזיה וטלנובלות של רשת הטלוויזיה Telemundo. בשנת 2009 גילמה את דמותה של פילאר בסדרה הטלוויזיה האמריקאית "העשב של השכן", שיחקה בעוד סדרה אמריקאית "הגומל" בכיכובו של בנג'מין בראט, בדמותה של חוספינה., ביצעה הופעת אורח נוספת בסדרת הפשע המקסיקנית "הפנתר", אודות איש צעיר אשר נלחם בפשע במקסיקו סיטי.

בשנת 2011 החלה לככב בסדרת הפשע האמריקאית מבית היוצר של רשת טלמונדו "מלכת הדרום" בתפקיד הראשי של תרזה מנדוזה, על אישה מקסיקנית שהופכת לאגדה בעולם הסחר בסמים. הסדרה, אשר מבוססת על רב המכר של ארתורו פרס-רוורטה, עובדה מאוחר יותר לעוד סדרת טלוויזיה באותו שם ברשת USA Network בכיכובה של אליס בראגה. בשנת 2019 שבה עם תפקידה כתרזה מנדוזה לעונה השנייה של הסדרה אשר הופקה על ידי נטפליקס וזמינה לצפייה בשירות הסטרימינג שלה.

בשנים האחרונות החלה להופיע בתפקידים קטנים בסדרות טלוויזיה אמריקאיות נחשבות, וביניהם "CSI: מיאמי", "גרים", "דאלאס", "איזו מין שוטרת" ו"ג'יין הבתולה".

בשנת 2012 השתתפה בדרמת המתח העצמאית-האמריקאית "K-11", לצדם של גוראן וישניץ' וג'ייסון מיוז. בשנת 2014 תרמה את קולה לסרט האנימציה "ספר החיים", ובאותה שנה גילמה את אלכסיס במותחן הפסיכולוגי "אף מעשה טוב", לצדה של טראג'י פ. הנסון. בשנת 2015 השתתפה בסרט האסונות הצ'יליאני "33 כנגד כל הסיכויים", אשר מבוסס על האירוע האמיתי של תאונת המכרה בצ'ילה שאירעה ב-2010.

בשנת 2017 קייט דל קסטיו שיחקה תפקיד ראשי בסדרת הדרמה הפוליטית "לא ניתנת לשליטה" רשת נטפליקס. הסדרה שבה לעונה השנייה ב-2018. עוד ב-2018, השתתפה דל קסטיו בסרט הדרמה האמריקאי "הכל אודות נינה", בכיכובה של מרי אליזבת' וינסטד.

בשנת 2023 גילמה את הדמות הראשית, אנה מונטס, בסדרת הדרמה "Volver a caer" (אנ'), מבית שירות הסטרימינג Vix+ (אנ'), אשר משדרת תכנים בשפה הספרדית בלבד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הקשרים הרומנטיים הידועים הראשונים של דל קסטיו היה עם אמיליו אסקרגה, בנו של איל התקשורת אמיליו אסקרגה מילמו, וכיום מנכ"ל חברת המדיה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, קבוצת טלוויסה.

בשנת 2001 נישאה קייט לכדורגלן המקסיקני לואיס גרסיה פוסטיגו, אך הזוג התגרש בשנת 2004.

בשנת 2009 היא נישאה בפעם השנייה, לאהרון דיאז בטקס בלאס וגאס, אך ביולי 2011 פורסם כי השניים נפרדו.

שמה של דל קסטיו נקשר לשחקן שון פן בשנים 2015-2016, אם כי מקורבים לשחקן מתנגדים לכך. פעמים רבות נטען בתקשורת כי דל קסטילו הייתה מעורבת רומנטית עם חואקין "אל צ'אפו" גוסמן, טענות שהשחקנית מכחישה בתוקף, ובשל שמועות אלו, דל קסטיו עברה חקירות משטרתיות רבות, וכיום מסרבת להגיע למקסיקו.

בשנת 2015 קיבלה אזרחות אמריקאית.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה סרט תוצאה
1992
Premios TVyNovelas
תגלית נשית
Muchachitas
מעומדות
1995
שחקנית צעירה
Imperio de cristal
זכייה
1998
Alguna vez tendremos alas
מעומדות
1999
La mentira
מועמדות
2005
Premios Ariel
שחקנית
American Visa
מועמדות
2006
Festival de Cine Iberoamericano de Huelva
שחקנית
American Visa
זכייה
2008
Premios Diosa de Plata
שחקנית
La misma Luna
מעומדות
2011
Premios People en Español
שחקנית
La Reina del Sur
זכייה
הזוג המשולם
מעומדות
שחקנית
מועמדות
2018
Platino Awards
שחקנית בסדרת טלוויזיה
לא ניתנת לשליטה
מעומדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייט דל קסטיו בוויקישיתוף