קייט ולאופולד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט ולאופולד
Kate & Leopold
בימוי ג'יימס מנגולד
הופק בידי קתי קונארד
תסריט סטיבן רוג'רס
ג'יימס מנגולד
עריכה דייוויד ברנר
שחקנים ראשיים מג ראיין
יו ג'קמן
לייב שרייבר
שרלוט איאנה
מוזיקה רולף קנט
צילום סטיוארט דרייבורג
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מירמקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סירטי מירמקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בדצמבר 2001
משך הקרנה 119 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט קומדיה, סרט מסע בזמן, סרט פנטזיה, סרט מדע בדיוני, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו kateandleopold
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייט ולאופולדאנגלית: Kate & Leopold) הוא סרט קולנוע רומנטי משנת 2001.

הסרט בוים על ידי ג'יימס מנגולד וכיכבו בו מג ראיין, לייב שרייבר ויו ג'קמן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז העלילה ניצבת דמותו של לאופולד אלקסיס אלייג'ה ווקר גארת' תומאס מאונטבאטן (Leopold Alexis Elijah Walker Gareth Thomas Mountbatten), דוכס אולבני, (המגולם על ידי יו ג'קמן). לאופולד הוא ממציא ומדען, בין היתר - המציא את המעלית. משפחתו של לאופולד מתנגדת לשגיונותיו, מנשלת אותו מהירושה, ושולחת אותו מהממלכה המאוחדת לארצות הברית בשנת 1876.

בעיר ניו יורק פוגש לאופולד את סטיוארט בסר, פיזיקאי חובב, בעת האזנתם לנאום של ג'ון אוגוסט רובלינג - מתכנן גשר ברוקלין. לאופולד רואה את בסר עומד להתאבד ומנסה להצילו. בפועל בסר נסע בזמן באמצעות פורטל, ובעוברו לקח עמו את לאופולד.

לאופולד מתעורר בניו יורק, בראשית המאה ה-21. כתוצאה מקפיצת זמן זו שונתה ההיסטוריה, וכל המעליות מפסיקות לפעול. סטיוארט מסביר לו שהוא גילה מתי מתרחשים פורטלים המעברים מסע בזמן, ומבקש מלאופולד להישאר בדירתו במהלך השבוע, עד שיפתח הפורטל הבא.

סטיוארט יוצא עם כלבו לטיול, ובצאתו מדירתו נופל לבור מעלית שהתקלקלה ומאושפז בבית חולים למשוגעים לאחר שבבית החולים שמעו את דבריו על מסע בזמן וחושבים כי הוא חולה נפש.

לאופולד פוגש את קייט מקי (המגולמת על ידי מג ראיין), חברתו לשעבר של סטיוארט המגיעה לדירה. קייט שולחת אותו אל מחוץ לדירה ודורשת שיוציא את הכלב לטיול, ולאופולד נדהם שהוא רואה את גשר ברוקלין ניצב לאחר מאה שנים. לאופולד פוגש את צ'ארלי, אחיה של קייט, החושב שהוא שחקן.

קייט שוכרת את לאופולד לסייע לה בעבודתה בתחום הפרסום, והוא הורס לה פגישה רומנטית עם המעביד שלה, דבר המכעיס את קייט. התנצלותו של לאופולד ודבריו גורמים לה להתאהב בו.

כאשר קייט מקודמת בעבודתה, לאחר הצלחת הפרסומת שלה, היא צריכה לבחור בין הקריירה שלה, לבין חזרה בזמן אל המאה ה-19 עם לאופולד. לבסוף קייט בוחרת לחזור בזמן, דבר המסביר תמונה בה היא מופיעה עם לאופולד בשנת 1876.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בשנת 2001 בפרס גלובוס הזהב עבור שיר הנושא הטוב ביותר - השיר "Until" נכתב ובוצע על ידי הזמר סטינג. השחקן יו ג'קמן היה מועמד בשנה זו לפרס גלובוס הזהב עבור השחקן הטוב ביותר בסרט מסוג מחזמר או קומדיה.

הסרט היה מועמד לפרס האוסקר עבור שיר הנושא הטוב ביותר לשנת 2002.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]