קייט פרוגיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
קייט פרוגיני
Catherine Elizabeth Macready Perugini
לידה 29 באוקטובר 1839
לונדון, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 9 במאי 1929 (בגיל 89)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Catherine Dickens עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' בדפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג צ'ארלס אולסטון קולינס (17 ביולי 18609 באפריל 1873)
Charles Edward Perugini (187322 בדצמבר 1918) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין אליזבת מקארדי פרוגיניאנגלית: Kate Perugini;‏ 29 באוקטובר 18399 במאי 1929) הייתה ציירת אנגלייה מהתקופה הוויקטוריאנית ובתם של קתרין דיקנס וצ'ארלס דיקנס.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה כקתרין דיקנס וכינויה היה קייט או קייטי, היא הייתה בתו הצעירה ביותר של צ'ארלס דיקנס, ולדברי אחיה הילדה האהובה על אביה. דיקנס קרא לה על שם חברו ויליאם צ'ארלס מקארדי. כילדה, היא גם נשאה את הכינוי "קופסת לוציפר" כמתאר את אופייה הסוער.

היא נסעה בילדותה הרבה עם משפחתה, וצפתה בהפקות תיאטרליות של אביה – כולל המופע של 1857 במחזה "המעמקים הקפואים" של וילקי קולינס לפני המלכה ויקטוריה. בשנת 1858 נפרדו הוריה והילדים נשארו אצל אביהם. הסיבה לפרדה נותרה לא ברורה, אם כי השמועות התמקדו בקשר ההדוק בין צ'ארלס דיקנס לאלן טרנן, שחקנית הצעירה ממנה בשנים רבות.

ג׳ון מיליי, דיוקן של קייט פרוגיני, 1880

בעלה הראשון היה האמן והסופר צ'ארלס אלסטון קולינס, אחיו הצעיר של וילקי קולינס. הם נישאו ב-17 ביולי 1860. קתרין פרוגיני ניהלה רומן עם ולנטיין פרינספ במהלך נישואיה לקולינס. לאחר מותו ממחלת הסרטן בשנת 1873, נישאה קייט לאמן אחר, צ'ארלס אדוארד פרוגיני. הזוג התחתן בסתר בשנת 1873, אך היה טקס רשמי בשנת 1874. לה ולפרוגיני נולד ילד אחד, לאונרד ראלף דיקנס פרוגיני. הוא נפטר ב־24 ביולי 1876, בגיל שבעה חודשים. הזוג היה פעיל בחברה האמנותית, ושמרו על קשרי ידידות עם ג'יימס מתיו בריי וג'ורג' ברנרד שו ועם ידוענים אחרים. כמו בעלה הראשון, היא עשתה ניסיונות ספרותיים יחד עם הציור שלה.

קייט הייתה המקור העיקרי למידע ששימש את הביוגרפית גלדיס סטורי לספרה "דיקנס ובתה", שחשף את הרומן של דיקנס עם השחקנית אלן טרנן. תומכיו של צ'ארלס דיקנס תקפו את הספר כבלתי מהימן, במיוחד הקטעים על אלן טרנן ולידת ילדם. עם זאת, ג'ורג 'ברנרד שו כתב למוסף הספרות של הטיימס ואמר שקייט סיפרה לו את כל הדברים בספר ארבעים שנה לפני כן.

צ'ארלס פרוגיני נפטר בשנת 1918 ונקבר לצד בנו התינוק. קייט נפטרה עשר שנים מאוחר יותר, בגיל 89.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 12 החלה קייט דיקנס ללמוד אמנות במכללת בדפורד, המוסד הראשון להשכלה גבוהה לנשים בבריטניה. היא הפכה לציירת מצליחה של דיוקנאות וציורי ז'אנר, לפעמים בשיתוף פעולה עם בעלה צ'ארלס פרוגיני. קייט ביקשה להבדיל את עצמה מאביה, וסירבה להיות קשורה רק לתהילתו.

בשנת 1880 צייר אותה סר ג'ון אוורט מיליי כאחד מ"דיוקנאותיו הבולטים". הציור הוצג בתערוכת הקיץ של גלריית גרוסוונור בשנת 1881. בציור זה מתוארת קייט פרוגיני העומדת בגבה לצייר אשר מתאר את תוויה הייחודיים. דיוקנה של פרוגיני, הייתה מתנה החתונה של מיליי, בנישואיה לצ'ארלס פרוגריני. זו דוגמה לסגנון הדיוקנאות המאוחר של מיליי שהוא יותר משוחרר ושופע. מיליי השתמש בה כדוגמנית ב-1860.

פרוגיני ידועה במיוחד בזכות דיוקנאותיה של ילדים, שכוללים: אישה קטנה (1879), האכלת הארנבות (1884).

כציירת פורטרטים, היא החלה להציג את עבודותיה בתערוכות האקדמיה המלכותית בשנת 1877. היא גם הציגה באופן קבוע את עבודותיה בחברה של ציירי צבעי מים. קייט פרוגיני הציגה את עבודתה בארמון האמנויות ובניין האישה בתערוכה הקולומביאנית העולמית בשנת 1893 בשיקגו, אילינוי.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייט פרוגיני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lucinda Hawksley, Perugini [née Dickens; other married name Collins, Catherine Elizabeth Macready [Kate] (1839–1929), artist], Oxford Dictionary of National Biography, Oxford University Press, 14 במאי 2020