קייל XY

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייל XY
Kyle XY
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמת נעורים, מדע בדיוני
יוצרים אריק ברס
ג'. מאקי גרבר
כותבים אריק ברס, ג'ולי פלק עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גיל יאנגר, גאי בי, ג'ון קרצ'מר, מייקל רוהל, מייקל רובינסון, הולי דייל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים מאט דאלאס
ג'יי אדי פק
מרגרט מקינטאייר
ברוס תומאס
אפריל מטסון
ז'אן-לוק בילודו
כריס אוליברו
קריסטן פראוט
ג'יימי אלכסנדר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 43 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל סובי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור ABC Family
רשת שידור בישראל הוט 3
yes stars 3 (עונות 1–2)
סטאר וורלד
HOT Zone
תקופת שידור מקורית 26 ביוני 200616 במרץ 2009 (41 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייל XYאנגלית: Kyle XY) היא סדרת דרמה המשכית מדע בדיונית אמריקאית, ששודרה ברשת ABC Family. הסדרה מגוללת את סיפורו של נער המתעורר ביער, ליד סיאטל שבוושינגטון, ואינו זוכר דבר מעברו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11026 ביוני 200628 באוגוסט 2006
22311 ביוני 200717 במרץ 2008
31012 בינואר 200916 במרץ 2009

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייל, נער בסביבות גיל 16, מתעורר בלב יער מחוץ לסיאטל, כשהוא עירום, מוקף חומר דביק ונוזלי וללא כל זיכרון מעברו. הוא לא מכיר פעולות בסיסיות, כמו אכילה ושתייה, ואינו יודע לתקשר עם אנשים אחרים. כשהוא מתחיל ללכת ומגיע למרכז העיר, הוא נעצר על ידי המשטרה ומובא לבית מעצר לנערים. שם מגלים השוטרים שלקייל אין טבור. מפני שהוא לא מדבר ולא מגיב, חושבים השוטרים שהוא אוטיסט ומזמנים את הפסיכולוגית ניקול טרגר. ניקול מוקסמת מתמימותו של קייל ולוקחת אותו לביתה, בעוד המשטרה מחפשת אחר משפחתו. היא קוראת לו קייל, על שם אחיו של אחד השוטרים. ילדיה של ניקול, לורי וג'וש, ובעלה, סטיבן, לא מקבלים תחילה את קייל, אך לאחר שהם מכירים אותו, לומדים לאהוב אותו, ואף מאמצים אותו חוקית. הוא פוגש את אמנדה, נערה בת גילו שהתייתמה מאביה, הגרה בבית הסמוך, ומתאהב בה. קייל לומד לדבר תוך ימים ספורים בלבד, וכן מתגלה כישרונו הבלתי-רגיל ואהבתו למתמטיקה, ציור וטכנולוגיה. בבדיקת MRI, מראות התוצאות שקייל משתמש באחוז גדול מאוד ממוחו. הבודקים סבורים שהמכשיר מקולקל, אך כישוריו של קייל (שינון אנציקלופדיות תוך שניות בודדות, פתירת מבחן פסיכומטרי במהירות, חיזוי מזג האוויר על פי מהירות הרוח והלחות ועוד) גורמים לניקול לחשוב שהתוצאות נכונות. קייל מתחיל ללמוד בבית ספרם של לורי וג'וש, יחד עם אמנדה, הילרי ודקלן, חבריהם, ומצטרף לנבחרת הכדורסל, לאחר שמתגלה שבאפשרותו לקלוע את הכדור לסל בכל ניסיון.

באחד הלילות חולם קייל על גבר מבוגר אותו ראה ביער בו התעורר. היפנוזה ושיחות עם ניקול לא עוזרות לו לגלות מיהו הגבר, אך חושפות מספר עליו חוזר קייל שוב ושוב תחת השפעת ההיפנוזה: 781227. למחרת הוא נתקל במודעת-נעדרים בעיתון, בה מופיעה תמונתו של הגבר, המתגלה כפרופסור וויליהאם קרן, העובד באוניברסיטת וושינגטון. לאחר מספר ימים מתגלה גופתו של הפרופסור לא הרחק מהמקום בו התעורר קייל, ביער. במקביל, עוקב אחר קייל איש מסתורי, טום פוס, שבנוסף עובד כמאבטח השכונה בה גרים הטרגרים, דבר המאפשר לו להיכנס אל ביתם ולהתקין מצלמות נסתרות כדי לעקוב אחר כל פעולה של קייל. לורי ודקלן לוקחים את קייל לאוניברסיטת וושינגטון כדי לבדוק האם יש קשר בינו לבין הפרופסור. הם מגלים שם תמונה משנת 1985, בה מצולם אדם ביילין, תלמיד וחבר של פורפ' קרן, הנראה בדיוק כמו קייל. ביילין נעדר מאותה שנה בה צולמה התמונה. חיפוש בחפציו של ביילין חושף ציור בו מופיע המספר 781227 ולוגו הנוצר אם מחברים את ציוריו של קייל. קייל מבין שאחד המספרים שצייר אדם ביילין הוא נקודת ציון. כשמגיע אל נ"צ זו, מגלה מבנה, אך בטרם הוא מספיק להיכנס אל הבניין, טום פוס מגיע ומזהיר אותו שאם ימשיך לחקור את עברו, הוא וכל משפחת טרגר ירצחו. קייל מקשיב לעצתו, אך דקלן לוחץ עליו עד שלבסוף קייל מספר לו על טום. בעקבות חלום נוסף של קייל, בו הוא רואה את טום רוצח את פרופ' קרן ביער, קייל ודקלן מחליטים לבדוק את הקשר בין טום לקייל, ומגלים את המצלמות אותן הסתיר טום. ארגון סודי בו עבד בעבר טום מחפש אחר קייל גם כן, ומעוניין להשמידו כדי שלא יגלו על כישוריו המיוחדים. הלוגו אותו ציירו אדם וקייל הוא סמל הארגון, ו-781227 הוא השם של קייל, על פי הארגון.

קייל מגלה שברשותו חוש שמיעה מפותח, המאפשר לו לשמוע למרחקים. בעזרת חוש זה הוא מגלה שצ'ארלי, בן זוגה של אמנדה, בוגד בה עם הילרי. הבזקים בראשו, הנגרמים בכל פעם בה הוא משתמש בכוח זה, גורמים לו להתעלף והוא מובל לבית החולים. הוא יוצא מכלל סכנה ואז מגיעים גבר ואישה הטוענים שקייל הוא בנם, נוח פיטרסון, שנעלם לפני 5 שנים. הם מספרים לקייל על עברו. טום חוטף את קייל ולוקח אותו ליער בו התעורר. שם מספר לו שאין לו עבר ובגלל זה הוא לא זוכר כלום. הוא מספר לו שפרופ' קרן היה שותף ליצירתו, והיה אמור לרצוח אותו ביער, אך טום לא היה מוכן לכך ולכן רצח את הפרופסור. קייל חוזר אל ביתו, זיכרונו חוזר אליו והוא מחליט לנסוע עם הוריו חזרה לביתם. לפני שהוא עוזב, הוא משאיר לדקלן קופסה בה כל הפריטים אותם כביכול "זכר מילדותו". דקלן מבין מכך שהזוג פיטרסון הם לא באמת הוריו של קייל, וקייל לא באמת זוכר את עברו. גם קייל יודע זאת, אך משתף פעולה, מפני שטום אומר לו שזו הדרך היחידה בה יוכל להוציא את הטרגרים מכלל סכנה. הזוג מביא אותו אל ביתו של אדם ביילין. באותו זמן, בבניין הארגון הסודי מפתחים את 781228, המכונה XX.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קייל (מאט דאלאס)
  • ניקול טרגר (מרגרט מקינטאייר) – אשתו של סטיבן, אמם הביולוגית של לורי וג'וש, ואמו המאמצת של קייל. בעלת חושים חדים, הנובעים ככל הנראה מעבודתה כפסיכולוגית.
  • סטיבן טרגר (ברוס תומאס) – מתכנת. אביהם של לורי, ג'וש וקייל (מאומץ).
  • לורי טרגר (אפריל מטסון) – תלמידת תיכון בת 16, הבת של סטיבן וניקול וחברתה הטובה של הילרי. בתחילת הסדרה לא מתייחסת לקייל ובעלת סטראוטיפים של בת עשרה טיפוסית, אך במהלך הזמן הופכת לדמות בעלת עומק, ואחות וחברה אמיתית של קייל. יוצאת עם דקלן, אך לא בוטחת בו ולכן נפרדת ממנו. בסוף העונה הראשונה חוזרת אליו.
  • ג'וש טרגר (ז'אן-לוק בילודו) – לומד בכיתה טיפולית בתיכון בו לומדים לורי וקייל, אחיו הגדולים. בדרך כלל מסתובב עם שני חברים קבועים, אך חברו הטוב ביותר הוא קייל. למרות זאת, הוא לא יהסס לנסות להשתמש בכישוריו של קייל כדי להשיג את מטרותיו. בסוף העונה הראשונה ציוניו משתפרים והוא עובר ללמוד בכיתה רגילה. חובב חוברות פורנוגרפיות.
  • ג'סי הולנדר (ג'יימי אלכסנדר) - היא השתתפה בניסוי של אדם ביילין, בריאן טיילור יצר אותה מה DNA של שרה חברתו של אדם. היא וקייל מתחברים (היא הנפש התאומה של קייל יש לה אותן כוחות שיש לו) ולבסוף היא מתאהבת בו וגם קייל בה, היא גרה עם משפחת טרגר בסוף עונה 2, והיא נמצאת במשולש אהבה בין קייל לבינה ואמנדה.
  • דקלן מקדונה (כריס אוליברו) – קפטן נבחרת הכדורסל. איש סודו של קייל וחברו הטוב ביותר. בתחילת הסדרה נהנה לצאת עם מספר בנות, ביניהן לורי, אך לאחר ששוכב איתה מבין שרק אותה הוא רוצה.
  • אמנדה בלום (קריסטן פראוט) – חברה טובה של לורי וקייל, וגרה בבית הסמוך. יוצאת עם צ'ארלי, שחקן בנבחרת הכדורסל, שללא ידיעתה בוגד בה עם הילרי. אביה נהרג ואמה, קרול, אשה מרירה. מושא אהבתו של קייל.
  • טום פוס (ניקולס לי) – עובד לשעבר בארגון מדעי סודי. במהלך העונה הראשונה מופעל על ידי אדם ביילין, עוקב אחר קייל ומזהיר אותו מפני הארגון.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הסיום של העונה השלישית צולם כפרק רגיל ושודר כפרק אחרון. הוא צולם לפני ההודעה על ביטול הסדרה, ולכן הבמאים והמפיקים לא יצרו סוף ברור לסדרה, בתכנון הראשוני היו אמורים לצלם עונה רביעית, אך בגלל הודעת הביטול המאוחרת, הפרק שהיה אמור להיות אחרון לעונה השלישית בלבד ולא אחרון לסדרה צולם ושודר כפרק רגיל לכל דבר, אורך של 45 דקות (כשברוב הסדרות האורך הוא שעה), ללא סצנת סיום, חתימת עלילה או הודעה מוקדמת שזהו הפרק האחרון.

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הפיילוט של קייל המסתורי דורג הכי גבוה בדירוג הסדרות של ABC Family (לפי המידע שנתנו לעיתונות ביוני 2006). לפי אותו מידע, הפרק הגיע ל-2.6 מיליון צופים. השידור החוזר שלו הגיע ל-5.2 מיליון צופים, דבר אשר דירג את הסדרה במקום הראשון בין הסדרות השונות של ABC Family. ביולי 2008 (במהלך שידור העונה השנייה) הרייטינג של הסדרה ירד ל-1.5 מיליון צופים (ירידה של 33 אחוזים) ולכן ABC Family הודיעו על ביטול הסדרה. הוקמו עצומות רבות, אך דבר לא עזר ו-ABC Family לא שינו את החלטתם.

מידע על שחרור ה-DVD המקורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר הפרקים תוספות מיוחדות קוד אזור תאריך שחרור
1 10 פרק 0 - פיילוט אלטרנטיבי, פרק 10 - הפרק במהדורה מורחבת בסצנת הסיום (הפרידה של קייל מהמשפחה),

פרשנויות בפרקים 1 ו-4, סרטון קצר בשם “Kyle Declassified”.

1 22 מאי, 2007
2 4 אוגוסט, 2008
4 3 דצמבר, 2008
2 23 סוף אלטרנטיבי לפרק 13, 27 סצינות שנמחקו בעריכה, פרשנויות עם צוות ההפקה והשחקנים,

הצצה לעונה 2.5, סרטון קצר בשם “Living with the X's”.

1 30 דצמבר, 2008
2 13 אוגוסט, 2009
4 11 מרץ, 2009 (עונה 2)

22 נובמבר, 2009 (עונה 2.5)

3 10 סרטון קצר בשם “Kyle XY: Future Revealed” - הסבר על מה שהיה יכול להתרחש בעונה הרביעית,

סצינות שנמחקו בעריכה, פרשנויות.

1 22 דצמבר, 2009
2 עתיד להשתחרר.
4 עתיד להשתחרר.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכתבו שני ספרים המבוססים על הסדרה קייל המסתורי, ושניהם יצאו לאור על ידי S.G. Wilkins. הראשון, "קייל המסתורי: אין איפה להתחבא" (Kyle XY: Nowhere to hide), העוסק בליל כל הקדושים הראשון של קייל, והשני "קייל המסתורי: תחת הרדאר" (Kyle XY: Under the radar), העוסק בבחירות לנשיאות בית הספר עם קייל בתור מועמד.

ספר שם עמודים תאריך יציאה
#1 Kyle XY: Nowhere to Hide 192 עמודים 30 באוגוסט 2007
#2 Kyle XY: Under the Radar 189 עמודים 1 בינואר 2008

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]