קיי לי ריי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיי לי ריי
Kay Lee Ray
קיי לי ריי, אפריל 2019
קיי לי ריי, אפריל 2019
לידה 11 באוגוסט 1992 (בת 31)
פייזלי, סקוטלנד
שם במה קיי לי ריי
אלבה פייר
משקל 51 ק"ג
גובה 1.73 מטר
מקום מגורים גלאזגו, סקוטלנד
לאום סקוטי
קריירה מקצוענית 30 במאי 2009 – הווה (14 שנים)
מאמנים קיד פייט
ליגות WWE
תרגילי סיום גורי בומב
סוואנטון בומב

קיילי רייאנגלית: Kayleigh Rae; נולדה ב-11 באוגוסט 1992) הידועה יותר בשם הבמה שלה, אלבה פייר היא מתאבקת סקוטית, המופיעה בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית NXT. היא מוכרת בעיקר תחת שם הבמה קיי לי ריי, שתחתיו הייתה אלופת הנשים של NXT לזמן הארוך ביותר. בנוסף, היא הייתה שלוש פעמים אלופת הנשים של ארגון ההיאבקות ICW.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגונים עצמאיים (2009–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיי לי ריי ערכה את הבכורה שלה בארגון SWA ב-30 במאי 2009, כשהשתתפה בקרב ראמבל באטלזון אשר קבע את הטוענת לכתר לאליפות הנשים הסקוטית במשקל כבד של NWA. קרב היחידים הראשון שלה היה ב-26 במרץ 2010, כשהיא הפסידה לוייפר. ב-9 באוגוסט 2014, ריי ניצחה את מרטין קירבי כדי לזכות באליפות ספיד קינג של SWE. ב-28 בפברואר 2015, היא ניצחה את קנדיס לאריי, ניקסון ניוול וסאראיה נייט כדי להפוך לאלופת מלכת סאות'סייד של SWE. ב-24 באוקטובר, היא הפסידה את התואר לניוול בקרב זוגות מעורב, שבו ג'ימי האבוק, שותפה של ניוול, הגן בו זמנית על אליפות ספיד קינג של SWE נגד אל ליגרו, ששימש כשותפה של ריי. ב-27 בדצמבר, היא נוצחה על ידי ליגרו בקרב "המפסיד עוזב את הארגון". ב-7 באוגוסט 2016, ריי זכתה באליפות מלכת סאות'סייד של SWE במהלך קרב משולש נגד אלכס וינדזור וג'ייד. לעומת זאת, היא איבדה את תואר זה חודשיים לאחר מכן למלינה. ב-16 ביוני 2017, ריי זכתה באליפות הנשים של WCPW לאחר שניצחה את וייפר, שהחליפה את בי פריסטלי בקרב.

Insane Championship Wrestling‏ (2011–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריי ערכה את הופעת הבכורה שלה בארגון ההיאבקות ICW ב-6 בפברואר 2011, כשרשמה ניצחון על כרמל. לאחר מספר קרבות נגד כרמל במסגרת קרבות יחידים וזוגות, היא נכנסה לטורניר על אליפות הנשים הפראית ואף זכתה בו ב-4 במאי 2013 לאחר שגברה על וייפר. ב-27 ביולי 2014, ריי וסטיבי בוי כשלו בניסיונם לזכות באליפות הזוגות של ICW לאחר שהפסידו ל-BT גאן וכריס רנפרו. ב-29 במאי 2015, היא איבדה את חגורת אליפות הנשים, ששמה שונה לאליפות הנשים הסקוטית לידי וייפר במהלך קרב הראמבל בן 20 משתתפות. הפסד זה קטע תקופת כהונה של 755 ימים כאלופה. ב-15 בנובמבר, היא התמודדה מול ניקי קרוס ווייפר בקרב משולש שקבע את אלופת הנשים הראשונה של ICW, שבסופו וייפר ניצחה. ב-20 בנובמבר 2016, ריי זכתה בתואר זה לאחר שניצחה את וייפר ואת האלופה באותה התקופה, כרמל ג'ייקוב. ב-29 ביולי 2017, ריי הפסידה את חגורת האליפות לקייסי אואנס בקרב שארך כ-37 שניות בלבד. לעומת זאת, היא השיבה לידיה את התואר ב-1 באוקטובר. היא הפסידה את התואר שוב לאואנס ב-19 בנובמבר במהלך קרב כלוב משולש אשר כלל בנוסף את וייפר. ב-2 בדצמבר 2018, ריי זכתה באליפות הנשים בפעם השלישית בקריירה שלה לאחר שניצחה את וייפר. ריי החזיקה בתואר 216 ימים עד שאיבדה אותו לאואנס ב-6 ביולי 2019.

TNA‏ (2014–2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריי הופיעה בארגון TNA בשנת 2014 במסגרת העונה השנייה של התוכנית TNA British Boot Camp. בקרב הראשון שלה בתוכנית, שהקולט ב-16 באוגוסט, היא השתתפה בקרב מרובע נגד ניקי קרוס, קייסי אואנס וליה אואנס, שבסופו קרוס ניצחה. בקרב השני שלה ב-6 בספטמבר, היא חברה לשורות אל סנואו, גראדו ומארק אנדרוז בהפסדם לאנג'לינה לאב, דייב מסטיף, רמפייג' בראון ונועם דור במסגרת קרב ארבעה נגד ארבעה. בגמר התחרות, שהוקלט ב-7 בדצמבר, היא נחשפה כאחת משלוש המתאבקות האחרונות, ולאחר מכן התמודדה מול גייל קים והפסידה. מי שזכה בתחרות היה המתאבק מארק אנדרוז, שכתוצאה מכך קיבל חוזה בארגון. לאחר מכן, ריי הופיעה בשני פרקים של התוכנית Xplosion, שהוקלטו באנגליה. בקרב הראשון, היא ניצחה ביחד עם נועם דר את גייל קים ורמפייג' בראון ב-29 בינואר 2015 ויומיים לאחר מכן, היא ניצחה עם אנדרוז, דר וקרייזי סטיב את בראון, דייב מסטיף, מדיסון ריין וסמואל שואו.

WWE‏ (2015–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריי ערכה את הופעת הבכורה שלה ב-WWE ב-8 באוקטובר 2015 במהלך הקלטות של התוכנית NXT, כשרשמה הפסד לניה ג'קס. היא התחרתה בטורניר הנשים הראשון לזכר מאי יאנג, שבו הפסידה כבר בסיבוב הראשון לפרינססה סוהה. לילה לאחר מכן, היא חברה לשורות ג'זי גייברט וטסה בלנצ'רד בניצחונן בקרב שלוש נגד שלוש על מרטי בל, סנטנה גארט ושרה לוגאן.

World of Sport‏ (2018–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 במאי 2018 בהקלטות של התוכנית World of Sport, ריי הפכה לאלופה הנשים הראשונה של WOS לאחר שניצחה את בי פריסטלי ווייפר. היא שמרה על תואר זה בפרקים הבאים במסגרת קרב באטל רויאל וקרב יחידים נגד וייפר, עד שב-19 בינואר 2019, היא איבדה את התואר לוייפר.

החזרה ל-WWE‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיי לי ריי כאלופת הנשים של NXT UK, 2019

באירוע NXT UK TakeOver: Blackpool, שנערך ב-12 בינואר, ריי וג'זי גייברט נצפו יושבות כחלק מהקהל.[1] מאוחר יותר דווח על החתמתן של השתיים בארגון. ב-13 במרץ, ריי ערכה את קרב הבכורה שלה בתוכנית NXT UK, כשניצחה את קנדי פלוס. ב-19 ביוני, היא ניצחה בקרב באטל רויאל אשר קבע את הטוענת לכתר לאליפות הנשים של NXT UK של טוני סטורם, כאשר ניתנה לריי ההזדמנות לבחור בכל זמן שתרצה את הקרב המובטח. ב-3 ביולי, ריי הודיעה שהיא תתחרה נגד סטורם באירוע NXT UK TakeOver: Cardiff. באירוע זה, שנערך ב-31 באוגוסט, ריי ניצחה את סטורם, זכתה באליפות הנשים של NXT UK והפכה למתאבקת הראשונה מבריטניה שאוחזת בתואר זה.

ב-13 בנובמבר בתוכנית NXT, ריי התערבה בקרב סולם בין מיה יים לאיאו שיראי אשר קבע מי מבין הקבוצות (קבוצת בייזלר או קבוצת ריפלי) תקבלנה את היתרון בקרב ה-WarGames. הקרב הסתיים לאחר שקיי לי ריי עזרה לשיראי לנצח בקרב ולהשיג את היתרון. לאחר מכן, נודע שריי הצטרפה לקבוצת בייזלר. באירוע NXT TakeOver: WarGames, שנערך ב-23 בנובמבר, ריי וקבוצת בייזלר הפסידה לקבוצת ריפלי.

ב-16 בנובמבר, נודע שריי תגן על התואר שלה נגד טוני סטורם ופייפר ניבן בקרב משולש באירוע NXT UK TakeOver: Blackpool II. באירוע זה, שנערך ב-12 בינואר, ריי הגנה בהצלחה על התואר. ב-20 בינואר בתוכנית NXT, ריי הצטוותה לשורות ביאנקה בלאייר ואיאו שיראי בהפסדן לטוני סטורם, ריאה ריפלי וקנדיס לאריי. במופע המקדים לאירוע Worlds Collide, שנערך ב-25 בינואר, ריי ניצחה את מיה יים בקרב שאינו היה על התואר שלה. ב-27 בפברואר, ריי רשמה הגנה מוצלחת נוספת על התואר נגד סטורם בקרב "אני נכנעת". ב-24 בספטמבר, קיי לי ריי שמרה על התואר מול פייפר ניבן. ב-19 בנובמבר, ריי שמרה על התואר נגד אותה ניבן, הפעם במסגרת קרב ספירות בכל מקום. ב-17 בדצמבר, ריי גברה על איילה דאון בקרב שלא היה על חגורת האליפות שלה. ב-21 בינואר 2021, ריי רשמה הגנה נוספת מוצלחת על התואר, כשניצחה את ג'יני. ב-4 במרץ, ריי הגנה בהצלחה על התואר, הפעם מול מייקו סאטומורה. היא הפסידה את התואר לאותה סאטומורה ב-10 ביוני לאחר 649 ימי כהונה כאלופה. ב-7 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT, ריי גברה על אמבר מון. ב-9 בנובמבר בפרק של התוכנית NXT 2.0, ריי השיגה ניצחון על סאראי. ב-30 בנובמבר בפרק של התוכנית NXT 2.0, ריי ניצחה את דקוטה קאי בקרב סולם אשר קבע מי מהקבוצות תקבלנה את היתרון לקרב ה-WarGames, שיתקיים באירוע NXT WarGames. באירוע זה, שנערך ב-5 בדצמבר, ריי ביחד עם קורה ג'ייד, איאו שיראי וראקל גונזלס ניצחו את דקוטה קאי וטוקסיק אטרקשן (ג'יג'י דולין, ג'ייסי ג'יין ומנדי רוז) במסגרת קרב ה-WarGames המסורתי. ב-25 בינואר 2022 בפרק של התוכנית NXT 2.0, ריי ביחד עם אינדי הארטוול ופרסיה פירוטה ניצחו את טוקסיק אטרקשן. ב-8 בפברואר 2022 בפרק של התוכנית NXT 2.0, ריי לא הצליחה לזכות באליפות הנשים של NXT לאחר שהפסידה לאלופה, מנדי רוז. באירוע NXT Stand & Deliver, שנערך ב-2 באפריל, ריי שוב לא הצליחה לזכות באליפות הנשים, כשהשתתפה בקרב מרובע מול האלופה, רוז, קורה ג'ייד ואיאו שיראי, שבסופו רוז שמרה על תוארה. ב-24 במאי, פייר ניצחה את אלקטרה לופז. ב-11 באוקטובר, פייר גברה על ג'ייסי ג'יין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריי נמצאת במערכת יחסים עם מתאבק בשם סטיבי בוי.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיי לי ריי היא בעלת תקופת הכהונה הארוכה ביותר כאלופת הנשים של NXT UK עם 649 ימים
  • הישגים בארגון ההיאבקות What Culture Pro Wrestling/Defiant Wrestling
    • אליפות הנשים של What Culture Pro Wrestling/Defiant (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Insane Championship Wrestling – ICW
    • אליפות הנשים הפראית/אליפות הנשים הסקוטית (פעם אחת, האלופה הראשונה)
    • אליפות הנשים של ICW‏ (3 פעמים)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Pro-Wrestling: EVE
    • אליפות הנשים של Pro-Wrestling: EVE (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-18 מתוך 100 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2020
  • הישגים בארגון ההיאבקות Southside Wrestling Entertainment – SWE
    • אליפות מלכת סאות'סייד של SWE‏ (3 פעמים)
    • אליפות ספיד קינג של SWE (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World of Sport Wrestling – WOS
    • אליפות הנשים של WOS (פעם אחת, האלופה הראשונה)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment – WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קיי לי ריי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]