קים פוסיבול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קים פוסיבל)
קים פוסיבול
Kim Possible
לוגו הסדרה בעברית
לוגו הסדרה בעברית
סוגה הנפשה לילדים / פעולה / קומדיה / ריגול
יוצרים מרק מק'ורקל ובוב סקוליי
כותבים ניקול דובוק, Eddie Guzelian, מארק מקוקל, Bill Motz עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סטיב לוטר, כריס ביילי, דייוויד בלוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים כריסטי קארלסון רומנו
ויל פרידל
ג'ון דימאגו
ניקול סאליבן
טאג' מורי
קירסטן סטורמס
רייבן סימון
פטריק וורבורטון
אליוט גולד
מדבבים בעברית עדי קוזלובסקי (קים פוסיבול)
דן קיזלר (רון סטופבול)
יהונתן מגון (וייד)
אמנון וולף (דראקן)
ענבל לורי (שיגו)
גילן שחף
הדר שחף
יורם יוספסברג
יעל בן ארי
איתי רוזנר
גל שמי
עפרון אטקין
מולי שולמן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 87 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך קים פוסיבול: מסע בזמן, קים פוסיבול: כה הדרמה, קים פוסיבול עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה אולפני הנפשת הטלוויזיה של דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה כריסטינה מילאן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני, ג'טיקס
רשת שידור בישראל ערוץ דיסני ישראל
תקופת שידור מקורית 7 ביוני 20027 בספטמבר 2007
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קים פוסיבולאנגלית: Kim Possible) היא סדרת הנפשה זוכת פרס אמי לסדרות יומיות מבית היוצר של דיסני. הסדרה עוסקת בנערה גיבורת על, הפועלת להציל את העולם מול ניסיונות השתלטות של רשעי על. פרק טיפוסי של הסדרה מתחיל בניסיון השתלטות על העולם, או פגיעה בבני אדם. קים מגלה על כך מעוזרה, וייד בן ה-10, המומחה למחשבים, ופועלת להציל את בני האדם ולסכל את מאמצי הרשעים. סוף הפרק מתאפיין בתודות מצד האנשים שהוצלו על ידי קים ובקטע קומי שעוסק ברון, בדרך כלל בנפילת מכנסיו, דבר שקורה בדרך כלל בשל ניסיונותיו הכושלים להיראות "מגניב". לקים אין יכולות על-אנושיות מיוחדות, למעט יכולתה לבצע תרגילים אקרובטיים מסובכים שלמדה בתפקידה כמעודדת, ולכן היא מסתמכת על תושייתה ועל ידידיה כדי להצליח במשימותיה. חברתה הטובה ביותר היא מוניק.

שידורה של הסדרה בארצות הברית הסתיים ב-2007, לאחר 4 עונות. הסדרה הורדה בפעם הראשונה מהמסך לאחר 3 עונות, אולם הוחזרה לאור בקשות רבות של צופים. שיר הנושא של הסדרה, "Call Me, Beep Me!" ("תקראו, התקשרו אלי") מבוצע על ידי הזמרת והשחקנית כריסטינה מילאן, ולא דובב לעברית.

הסדרה בעלת 4 עונות ששודרו בארצות הברית בערוץ דיסני, ובישראל שודרו בעבר בערוץ ג'טיקס ולאחר מכן בערוץ דיסני הישראלי. שידורה של הסדרה החל בארצות הברית ביוני 2002 בערוץ דיסני. לסדרה יצאו גם 6 משחקי מחשב לקונסולת הנינטנדו, בוי והפלייסטיישן וכן, גם פסקול נלווה המכיל בתוכו את השירים שהושמעו בסדרה.

הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחת הסדרה, יצאו 2 סרטים:

  • מסע בזמן (2003) - עלילת הסרט מתארת כיצד קים נאלצת להציל פסל של קוף שנגנב על ידי דראקן, שיגו, מאנקי פיסט, ודאף קיליגן. זהו פסל שבאמצעותו ניתן לנוע בזמן: עבר, הווה ועתיד. קים נאלצת לבצע את המשימה לבדה משום ששותפה, רון, עבר דירה לנורווגיה. היא נעזרת מיצור מסתורי, המכנה את עצמו רופוס 3000, שהוא למעשה צאצא של רופוס ויודע לדבר. הסרט כבר שודר בטלוויזיה בישראל, אך מסיבה לא ידועה הוקרן ב-3 חלקים ששודרו כפרקים של הסדרה: חלק ההווה, חלק העבר וחלק העתיד.
  • כה הדרמה (2005) - הסרט עוסק בתוכניתו של דראקן להביס אחת ולתמיד את קים. הוא משתמש בצעצוע הקרוי השטן הקטן ומחלק אותו כמבצע בארוחת ילדים במסעדה הפופולרית בואנו נאצ'ו. מה שמטריד את קים יותר הוא נשף סיום השנה של בית הספר. רון מנסה להביע את רגשותיו לקים, אך לא מצליח אפילו כשמגיע בחור חדש ומסתורי במיוחד בשם אריק, שאיתו קים הולכת לנשף, מבלי לדעת את זהותו האמיתית.

הסרט הוכתר כהסרט הרשמי של הסדרה והיה הסרט המצליח ביותר של ערוץ דיסני עד הסרט "היי סקול מיוזיקל". מחוץ לארצות הברית, קנדה ואנגליה, הסרט חולק לשלושה פרקים שקוצצו מתוכן סצנות של הגרסה המורחבת (סצנות בלעדיות לגרסה של הסרט השלם), והוא הגיע לארץ בגרסה הזו ונקרא ממש דרמטי. מאוחר יותר, עם פתיחת ערוץ דיסני בארץ, שודר הסרט באנגלית עם תרגום במלואו בארץ, כולל הסצנות שקוצצו. הפרק בגרסה האנגלית שודר במלואו, ללא הפירוק לשלושה פרקים. לאחר מכן ב-2023 הסרט עלה לדיסני פלוס בדיבוב עברי חדש כאשר המדבבים היחידים שנשארו מהסדרה המקורית הם דן קיזלר, יהונתן מגון, אמנון וולף והדר שחף מעיין.

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשיצא הסרט כה הדרמה, הוכרז שסרט זה יחתום את הסדרה. אך בשל הבקשות הרבות מהמעריצים הסדרה הוחזרה ב-10 בפברואר 2007 לעונה רביעית, השונה במקצת מהאחרות. העונה הזאת מתאפיינת בחידושים רבים:

  • קים מקבלת מכונית משוכללת משלה, שגם מלווה אותה במשימות.
  • אחיה התאומים מתחילים את התיכון.
  • לרון יש אחות מאומצת חדשה הנקראת האנה.
  • בפרק דרושים בגדים נקרעו בגדי המשימה הישנים של קים, וכתוצאה מכך היא החלה ללבוש בגדים חדשים: במקום חולצת הבטן השחורה, חולצה סגולה קצרה, מכנסיים שחורים עם כיס נלווה, כפפות, ואפילו מכשיר הקשר שלה הוחלף בשעון.
  • שינוי נוסף היה שבכתוביות הסיום, היה מעין קטע קומי, כמו בכל קומדיה ממוצעת, ואף הקליפ של שיר הפתיחה שונה.
  • קים ורון נהפכים לזוג.
  • לקים יש חליפת קרב במקום חולצת הבטן שנותנת לה יכולות בנוסף על כישוריה הפיזיים, שנוצרה על ידי וייד.

כמו כן, הצטרפה לקאסט אשלי טיסדייל, שדובבה את חובבת האופנה משנה הצורות, קמיל לאון. היוצרים לא תכננו שזו תהיה העונה האחרונה, מאחר שהם כבר עבדו על עונה נוספת. אולם במאי 2007, חברת וולט דיסני פיטרה אותם מסיבות לא ידועות, וכתוצאה מכך, הסדרה הסתיימה ב-7 בספטמבר 2007 עם פרק כפול מיוחד שלפניו שודר מרתון שלם של הסדרה.

מעריצים כעסו על הביטול והכינו עצומה שבה הם קוראים להשיב את הסדרה הפופולרית לעונה חמישית או לפחות לסדרת ספין אוף, אם כבר זה סופה. בשנת 2019 יצא סרט לייב אקשן שמבוסס על הסדרה תחת השם "קים פוסיבול".

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קים פוסיבול - קימברלי אן פוסיבול - הדמות הראשית בסדרה. קים עומדת בראש קבוצת המעודדות בבית ספרה. היא תלמידה מצטיינת למרות משימותיה הנוספות מעבר ללימודים, ונחשבת לפופולרית בבית ספרה. קים מתגוררת בעיר מידלטון יחד עם הוריה, ד"ר אן וד"ר ג'יימס טימות'י, ואחיה הבלונדינים, ג'ים וטים. היא שונאת מקקים. לקים יש אתר אינטרנט, בו אנשים יכולים לכתוב לה בקשות לעזרה. אתרה של קים שימש במקור לבקשות עזרה בחיי היומיום כמו בייביסיטר, טיול עם הכלב וכדומה, אך לאחר שהאתר הועלה זכתה קים לקריאה מצד איש עשיר אשר הסתבך במערכת ההגנה החדשה שלו וקרא לה במקום לצוות "טים-פוסיבול" (Kim Possible במקום Team Impossible). לאחר משימתה הראשונה השתנו חייה של קים לעד, והיא נאלצה להתמודד עם רשעים לא מעטים ובהם ד"ר דראקן ושיגו, מוטור אד, קוף-אגרוף, דאף קיליגן, ועוד. בסוף העונה השלישית רון וקים התנשקו בנשף, דבר שמעיד שהם יהפכו לזוג. עוד לפני הנשיקה קים התאהבה בבנים ג'וש ואריק (מהסרט השני). במהלך הסדרה רון מגלה שהוא אוהב את קים, לא רק כחברה, והיא אמנם לא דחתה אותו אך התעלמה מהעניין. הנשיקה היא הודאה של קים שהיא גם מאוהבת בו.
  • רון סטופבל - רון הוא החבר הטוב ביותר של קים. גם הוא מתגורר במידלטון. רון מלווה את קים ועוזר לה במהלך הרפתקאותיה להציל את העולם. הוא לא מצליח במיוחד בבית הספר, ושונא חרקים חוץ ממקקים, הפוך לקים ששונאת מקקים. רון גם לא אוהב קופים; אך למרות זאת, באופן אירוני, הוא בעל כוח קוף מיוחד. רון הוא יהודי, והוא הדמות היחידה בסדרה שמוצאה הדתי מצוין במפורש[1]. עם זאת, רון לא מקפיד על כשרות ומזמין בשר חזיר בארוחת הבוקר בפרק אח גדול. לרון יש חפרפר קירח ועירום (כנאמר בכמה פרקים) בשם רופוס, שתמיד נמצא בכיסו, ומצטיין בפריצת מנעולים ומסייע לקים ורון במשימותיהם. רון מכנה את קים פעמים רבות בשם ק.פ (קיצור של שמה המלא). באחד הפרקים קים ורון הולכים למסיבה ושם מתנשקים לראשונה. רון אוהב לאכול במסעדה מקסיקנית בשם "בואנו נאצ'וס". בניגוד לקים, שמחבבת את מותגי חנות הבגדים "מועדון הבננה", רון אינו מתבייש באהבתו למוצרי ומבצעי החנות "Smary Mart", כאשר במהלך העונות ניתן למצוא את רון כעובד בחנות מספר פעמים, ואף נפגש עם בעל הרשת העשיר כקורח, מרטי סמרטי. בעונה השלישית רון מראה סימני אהבה לקים, ובנשף הוא אף נישק אותה, דבר שהוביל לאחר מכן להפיכתם לזוג.
  • רופוס - החפרפר הקירח של רון. למרות שהוא יודע להגיד כמה מילים, רופוס אינו יכול ממש לדבר בשפה אנושית. בדומה לרון, גם הוא אוהב לאכול בבואנו נאצ'וס. רוב האנשים חושבים שרופוס הוא אוגר עירום. רופוס מתלווה אל קים ורון במרבית המשימות, כאשר לעיתים משמש ככלי עזר במשימות, בעיקר במקרים בהם יש צורך בהשתחררות לאחר שנלכדו על ידי הרשעים. המשימה הראשונה בה נכח רופוס הייתה ביום בו רון רכש אותו, כאשר קים ורון הגיעו למשימה הראשונה של קים לאחר העלאת אתרה (רופוס שימש לפתיחת הדלתות בבקרה חשמלית).
  • וייד - וייד בן ה-10 הוא חבר נוסף של קים. וייד מתואר כגאון, והוא מספק לקים מידע, מתחזק את אתר האינטרנט של קים, ונותן לה גאדג'טים שמסייעים לה במשימותיה. וייד מתגלה כבעל חיבה למוניק, חברתה הטובה של קים, כאשר לעיתים הדבר מסיח את דעתו מעזרה לקים. במרבית הסדרה וייד מסייע לקים דרך מכשיר הקים-וידאו, דבר אשר מעלה אצל רון ציפייה לפגוש אותו פנים אל פנים, ולעיתים אף מפחיד אותו כשהציפייה מתממשת.
  • מוניק - חברתה הטובה של קים. מוניק מדברת בסגנון דיבור ייחודי ונחשבת לחכמה ו"מגניבה". היא עובדת בחנות הבגדים הנחשקת והאהובה על קים, "מועדון הבננה". למוניק אין שום מושג בלחימה ורואים זאת בסרט מפגש בזמן.
  • בוני - יריבתה של קים מקבוצת המעודדות. בוני היא בחורה סנובית שיש לה ניסיון לא מועט בבנים: בעונות 1–3 היא יצאה עם בחור בשם בריק, שאפילו לקח אותה לנשף בסרט השני. בעונה הרביעית, בוני כל הזמן ניסתה לקחת מקים את רון עד שכמעט הצליחה בפרק 18 של העונה הרביעית, שבסופו היא מכירה את סֶניור סִניור ג'וניור ומתחילה לצאת איתו עד סוף הסדרה. בוני לא חיבבה את קים עוד מימי החטיבה, כשקים ניסתה להתקבל לקבוצת המעודדות, ובסופו של דבר, גם הפכה למנהיגתה. בכל פעם שקים מצליחה להציל אותה, היא לא ששה להגיד לה תודה. לבוני יש סגנון דיבור ייחודי, כשבכל פעם היא מסיימת משפט היא מוסיפה בסוף את מילת הסלנג דה.
  • סטיב בארקין - מנהל בית הספר הקשוח והנוקשה. בעל יחסי אהבה שנאה עם רון סטופובל. מר בראקין שונא את רון מאז שהסתכל עליו באופן מוזר בכיתה ז'.

אויבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ד"ר דראקן - האויב הראשי של קים. דראקן, בעל האופי המעט סנובי, מתכנן תוכניות כושלות להשתלטות על העולם. בנוסף, מאוד חשוב לו להוכיח לאחרים שהוא חכם מכולם, במיוחד ליריבו המושבע, פרופסור דמנטור. לדראקן יש עוזרת בשם שיגו, שהוא הבוס שלה. אופיו של דראקן, בניגוד לרשעים אחרים, לא כולל את די-אן- איימי, הוא ילדותי במיוחד. רואים זאת כשאמא שלו באה לבקר אותו. כמו כן, לדראקן יש בן דוד מופרע, הנחשב ככבשה השחורה של המשפחה הקרוי אד אך מוכר בשם מוטור אד. במקור, דראקן הוא בן אנוש רגיל. שמו האמיתי הוא דרו ת'יאודור ליפסקי (שם המהווה סיבה מדוע אמו מכנה אותו דרו-בי). הוא היה עם אביה של קים, ג'יימס, בקולג', אך השניים לא הסתדרו מי-יודע-מה. הסיבה שעורו הכחיל איננה ידועה. במספר רב של פרקי העונה הראשונה, כשנשאלת אותו השאלה מדוע אכן זהו צבע עורו, הוא עונה שעורו כחול מכיוון שהוא היה עצוב מכך שחבריו למעבדה לעגו לו (באנגלית "כחול" blue משמעו גם ״עצוב״). כאשר פרופסור דמנטור שואל אותו בפרק האחרון של הסדרה מדוע צבע עורו כחול, דראקן שמח מכך שהוא שאל אותו, ומתחיל לספר לו באומרו: "זה סיפור מצחיק לא מצחיק, חה-חה, אבל... זה היה יום שלישי..." - אמרה הרומזת לחתימת הסדרה בלי תשובה ודאית לגבי שינוי צבע עורו של דראקן לכחול. בסוף הסדרה, דראקן הופך מנבל לאיש טוב, לאחר שרקם מזימה להצלת העולם מידי מתקפת חייזרים, מזימה שמטרתה הפוכה משאר מזימותיו. הוא קיבל על כך מדליה מן האו"ם ונכנס למערכת יחסים עם שיגו, כשפרחיו עוטפים את שניהם. הפרחים הם תוצאה של מזימה שנכשלה בתחילת הפרק הכפול - מכלית מלאה בחומר התפוצצה עליו ומאז הוא מצמיח עליו פרחים שמצייתים לו.
  • שיגו - העוזרת של דראקן המבצעת את תוכניותיו. הנשק שלה הוא ידיה, שזוהרות בצבע ירוק ויכולות לשרוף כל דבר. בעברה שיגו הייתה גיבורת על כאשר התלוותה למשפחתה, הלוא היא צוות גו הכוללת את היגו, החזק, מיגו, המסוגל להתכווץ, וויגו, התאומים המסוגלים להשתכפל, ושיגו עצמה. המשפחה התגוררה במגדל גו, מה שמזכיר את מגדל הטיטאנים. בכל פעם שהתרחשה צרה, הם היו מקבלים הודעה על כך ישירות על מסך המקרן שלהם, ויוצאים להציל את העיר גו סיטי. הצוות התארח בפרק בעונה השנייה בשם קדימה צוות גו, בפרק בעונה הרביעית עצרו את צוות גו, ופרק נוסף שבו רק היגו התארח. צוות גו הפך להיות חביב על צופי הסדרה ולכן ישנן שמועות שתהיה להם סדרה משלהם. לא ידוע כיצד שיגו הפכה לרעה, אבל ידוע שהיא פרשה מהעסק המשפחתי משום ששנאה אותו. עם זאת, בסוף הסדרה, שיגו שבה להיות טובה והיא נכנסת למערכת יחסים עם דראקן, שכאמור גם הפך להיות טוב. כל צוות גו (כולל שיגו) קיבלו את כוחותיהם ממטאור שהתרסק עליהם כאשר היו בבית עץ.
  • אדון סניור הגדול - מיליארדר בעל אי פרטי, למורות שהוא רשע שמנסה להשתלט על העולם, הוא מנסה להיות גם מנומס. הוא משתמש בכספו כדי לבנות מלכודות ונשקים.
  • אדון סניור הקטן (ג'וניור) - בנו של אדון סניור הגדול, ג'וניור בעל אופי שחצן ואנוכי. ג'וניור רוצה להיות סלב בין לאומי ומנסה לעשות זאת ברשעות. אביו מנסה להפוך אותו לרשע אך הוא לא מצליח להשתפר בזה.
  • די-אן-איימי - אישה שמבצעת ניסוים העוסקים בשילוב של די-אן-אי של חיות. בעלת אופי נחמד, מתאהבת כמעט בכל בחור שהיא רואה ובעלת אוסף של בובות חיבוקי.
  • דאף קיליגן - גבר מסקוטלנד שאוהב גולף ומיני גולף, גורש ממגרשי גולף ומגרשי מיני גולף ברחבי העולם בגלל התפרצויות זעם מטרידות. הוא משתמש בכדורי גולף מתפוצצים כנשק. רוב המזימות שלו הם להפוך את העולם למגרש גולף אישי משלו.
  • קוף אגרוף - היה פרופסור בעל שם עולמי עד שעבר שינוי גנטי והפך לקוף אדם עם כוחות קונג פו, יש לו שוליות שהם קופי נינג'ה. הפך לאבן כשהפסיד לאחותו התינוקת של רון אנה.
  • אנדרנה לין - נערה מפורסמת, בעל תוכנית טלוויזיה שהתבטלה שבה היא מבצעת פעלולים מזויפים.
  • פרוגל לוקר - שמו האמתי הוא פרנסיס לורמן. עובד לשעבר של עסקה טובה בעל מודעות תקציבית, מנסה להיות רשע אך לא טוב כל כך בזה.
  • ג'מיניי - אחיו התאום של ד''ר דירקטור המנהיגה של צוות עולמי. בעל יד מתכת שיש בתוכה גדג'טים. בעל כלב שמשתגע כל פעם שאומרים צדק עולמי ושוליות המדורגים בעזרת אותיות יווניות.
  • מוטור אדי - בן דודו של דראקן אופנוען שרירי וטיפש, מדבר בכל מיני סלנגים ומבין הרבה במכונאות נחשב ככבשה השחורה של המשפחה.
  • פרופסור דמנטור -רשע שביריבות עם דראקן. מנסה להשתלט על העולם ודומה לדראקן כמעת בכל מובן.
  • קמיל ליון - נערה עשירה, יפה ומפונקת שאיבדה את כל כספה כי היא נושלה מהירושה שלה. עברה ניתוח קוסמטי שמאפשר לה לשנות צורה לאנשים אחרים. לכל מקום שהיא הולכת יש צלמים שמצלמים אותה ובעלת חתול קירח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קים פוסיבול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ron Stoppable, Disney Wiki (באנגלית)