קים רייבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קים רייבר
Kim Raver
קים רייבר בבכורה לסדרה "ליפסטיק", שנערכה בשדרה החמישית ב-31 בינואר 2008
לידה מרץ 1969 (בת 55)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kimberly Jayne Raver עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קים רייבראנגלית: Kim Raver; נולדה ב-15 במרץ 1969 בניו יורק) היא שחקנית טלוויזיה וקולנוע אמריקאית. לרייבר קריירה טלוויזיונית עשירה, היא מוכרת בין השאר בשל גילום דמותן של אודרי ריינס בסדרה "24", נייקו ראלי ב"ליפסטיק", קים זאמברו ב"משמרת שלישית" וד"ר טדי אלטמן בסדרה "האנטומיה של גריי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייבר נולדה וגדלה בניו יורק[1]. מגיל 6 עד גיל 9, היא שיחקה בסדרת הטלוויזיה "רחוב סומסום". לאחר שסיימה את תפקידה בסדרה החלה לשחק בהצגות בברודוויי. יש לה תואר באומנות מאוניברסיטת בוסטון. לאחר שגמרה את התואר, המשיכה ללמוד אצל מורה בשם ווין ונדמן. היא דוברת באופן שוטף צרפתית וגרמנית, שפה שלמדה כילדה מאמה הגרמנייה.

לרייבר ולבעלה יש שני ילדים. בנה השני נולד במהלך צילומי סדרת הטלוויזיה "ליפסטיק". רייבר חזרה לצילומים שבועות ספורים לאחר הלידה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשרייבר התבגרה, היא השתתפה במספר רב של פרסומות. אך פריצתה המשמעותית הייתה כששיחקה לצד טוני גולדווין ולורה ליני במחזה בברודוויי בשם "חופשה". בעקבות חשיפה זו, היא השתתפה בסרט "סיטי הול" לצידו של אל פצ'ינו. היא גם קיבלה תפקידים ראשיים בסדרות "24" ו"משמרת שלישית". בשנת 1998 גילמה את אחת הדמויות הראשיות של קלריסה מק'אליסטר בסדרת הדרמה "השילוש הקדוש" ברשת NBC, אך בוטלה לאחר עונה אחת בשל ממוצע רייטינג נמוך.

ב-2006, היא לוהקה לסדרה "התשעה" שהתבטלה מאוחר יותר באותה שנה..

ב-2008 קיבלה את התפקיד המוביל בסדרה "ליפסטיק ג'ונגל".

בשנת 2009 הצטרפה לעונתה השישית של סדרת הדרמה הרפואית "האנטומיה של גריי" של רשת ABC, שם היא גילמה את ד"ר טדי אלטמן עד לעונה השמינית בשנת 2012.

בשנת 2015 שיחקה בעונה השלישית של סדרת הדרמה "מעגל שלם" בתפקיד מדליין פולקנר.

בשנת 2017 גילמה את ד"ר ברגשטיין בסדרת הטלוויזיה "ריי דונובן" בעונתה החמישית ובאותה השנה חזרה לשחק בסדרה "האנטומיה של גריי" בעונה ה-14[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Kim Raver Biography". TV Guide.
  2. ^ Nellie Andreeva, Nellie Andreeva, ‘Grey’s Anatomy’: Kim Raver To Make A Return In Season 14, Deadline, ‏2017-06-20 (באנגלית אמריקאית)