קינגסמן: השירות החשאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קינגסמן: השירות החשאי
Kingsman: The Secret Service
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על השירות החשאי (קומיקס) מאת מארק מילר ודייב גיבונס
בימוי מת'יו ווהן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אדם בוהלינג, דייוויד רייד, מת'יו ווהן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מת'יו ווהן
ג'יין גולדמן
עריכה קונרד באף ה-IV, אדי המילטון, ג'ון האריס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קולין פירת'
מארק סטרונג
מייקל קיין
טארון אגרטון
סופיה בוטלה
ג'ק דבנפורט
סופי קוקסון
סמואל ל. ג'קסון
מוזיקה הנרי ג'קמן, מתיו מרגסון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ורג' ריצ'מונד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי מארב
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה בריטניהבריטניה 29 בינואר 2015
ישראלישראל 12 בפברואר 2015
משך הקרנה 129 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ריגול, סרט קומדיית פעולה, סרט קומדיה, סרט פעולה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 81 מיליון דולר אמריקני
הכנסות 414,351,546 מיליון דולר אמריקני
הכנסות באתר מוג'ו secretservice
סרט הבא קינגסמן: מעגל הזהב
www.kingsmanmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינגסמן: השירות החשאיאנגלית: Kingsman: The Secret Service) הוא סרט פעולה וריגול קומי אמריקאי-בריטי אשר מבוסס על קומיקס באותו שם מבית Icon Comics, שנמצאת בבעלות מארוול קומיקס. את הסרט ביים מת'יו ווהן ומככבים בו אנסמבל שחקנים כקולין פירת', מארק סטרונג, מייקל קיין וסמואל ל. ג'קסון.

הסרט מספר את סיפורו של ארגון ריגול חשאי, בשם "קינגסמן", המגייס ילד רחוב מחוספס אך מבטיח, לתוכנית האימונים הקשה והמאתגרת של הסוכנות, תחת חסותו של הסוכן המוכשר והוותיק הארי הארט. באותו זמן איום עולמי צץ בדמותו של ולנטין, גאון מחשבים בעל מוח מעוות. הסרט יצא לאקרנים בבכורה עולמית ב-29 בינואר 2015 ובישראל הסרט יצא לאקרנים ב-12 בפברואר 2015 ב-IMAX, למרות שהסרט לא הומר לפורמט IMAX.

הסרט הפך לשובר קופות כאשר הצליח להכניס 403 מיליון דולר. הוא קיבל ביקורות מעורבות, אך זכה להצלחה מסחררת. בעקבות הצלחת הסרט, סרט המשך, קינגסמן: מעגל הזהב, יצא לאקרנים ב-22 בספטמבר 2017.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח במהלך משימה במזרח התיכון 1997, הסוכן החשאי הארי הארט, המכונה "גלהאד", לא הצליח למנוע את מותו של אחד מסוכניו, שקפץ על רימון שגלהאד לא הבחין בו, כדי להציל את שאר הסוכנים. חדור רגשות אשם, הוא אישית מספק מדליית גבורה לאלמנתו של האיש ולבנו הצעיר, גארי "אגזי" אנווין, ומשאיר אחריו הבטחה כי אם אי פעם הם יזדקקו לעזרה, עליהם להתקשר למספר הטלפון שבגב המדליה ולהעביר את המסר הבא; "נעלי אוקספורד, לא נעליים מקושטות״.

שבע עשרה שנים מאוחר יותר, מדען האקלים ג'יימס ארנולד נחטף על ידי אלמונים בראשות גאזל, רוצחת עם רגליים תותבות מצוידות בלהב קטלני, והמעסיק שלה, מיליארדר האינטרנט ריצ'מונד ולנטיין. אחד מסוכניו של הארט, "לנסלוט", מנסה להציל את ארנולד אך נכשל כאשר נרצח בידי גאזל ונחצה לשניים באמצעות רגליה התותבות. ולנטיין אשר מחכה מחוץ לביתו של ארנולד מכיוון שהוא רגיש לראות גופות ודם, לאחר שגאזל אישרה לבוס שלה להיכנס, הוא נפגש עם ארנולד והוא וגאזל לוקחים את המדען וחוטפים אותו.

ולנטיין, ידוע בנדיבותו, ממשיך להיפגש עם ראשי מדינות ואח"מים, שחלקם הופכים לנעדרים לאחר מכן. הוא מודיע בתקשורת העולמית, על חלוקת כרטיסי SIM בעלי גישה חופשית לאינטרנט חינם לכל אוכלוסיית העולם, ולמעלה ממיליארד אנשים נענים להצעה.

לאחר מכן חוזרים ללונדון, אגזי הצעיר גדל וכעת הוא צעיר מובטל המתגורר עם אמו, אחותו למחצה התינוקת ואביו החורג המתעלל, ראש כנופיה מקומית. למרות היותו אינטליגנטי ומוכשר, הוא עזב את האימון לחיל הנחתים המלכותי וחי חיים חסרי מטרה. לאחר שנעצר על גנבת מכונית, אגזי מתקשר למספר על הגב של המדליה. הארט מסדר את שחרורו ממעצר ומספר לו על קיומה של "סוכנות קינגסמן", סוכנות ביון סודית בה הארי וגם אביו המנוח של אגזי שמשו כסוכנים. הסוכנות פועלת תחת מסווה בתוך חנות של חייטים. בעקבות מותו של הסוכן לנסלוט, קינגסמן מחפשת סוכן חדש, ואגזי מסכים להצטרף לתוכנית האימונים התחרותית. הוא מצטרף לקבוצה של מועמדים אחרים, ביניהם נערה בשם רוקסן. הדרכת האימונים מנוהלת על ידי "מרלין", סוכן קינגסמן בכיר. במשך האימונים המפרכים, המועמדים נושרים אחד אחד עד שאגזי ורוקסן מתגלים כשני המועמדים הסופיים שנותרו. עם זאת, אגזי נכשל במבחן האחרון שלו, ורוקסן הופכת ללנסלוט החדש.

במהלך תקופה זו, קינגסמן כבר חוקרת את ולנטיין בנוגע להיעלמויות האח״מים. הארט מגלה את מקום הימצאו של ארנולד. שבב מושתל מתפוצץ בראשו של ארנולד, הורג אותו ופוצע את הארט. הארט נפגע קשה, מחלים במשך שבועות ארוכים. למרות זאת לא נרתע, כשחוזר לשגרת העבודה הוא מתחזה למיליארדר וסועד עם ולנטיין, שמסביר את דעותיו: האנושות דומה לווירוס, התחממות כדור הארץ שווה לחום, ולנטיין מתכוון לעשות משהו בקשר לבעיה לפני שהווירוס הורג את המארח. הארט עוקב אחרי וולנטיין לכנסיית קבוצת השנאה בקנטקי ושם וולנטיין וגאזל עורכים בדיקה הרסנית וקטלנית של כרטיסי ה-SIM. הם משדרים אות לכרטיסי ה-SIM של אנשי הכנסייה, ובכך גורמים לכל הנוכחים בכנסייה, כולל הארט, להפוך לאנשים אלימים וברוטליים ללא שליטה. קטטה המונית פורצת וכל האנשים שנמצאים בכנסייה הורגים אחד את השני, אחרי הבדיקה בכנסייה ומותם של מאות אנשים בכנסייה עם הארט, הניצול היחיד ששרד בקטטה, ולנטיין מתקרב אליו, והם דנים בתוכניתו: לשדר את האות ברחבי העולם, באמצעות רשת הלוויין שלו לגרום לדילול מאסיבי של המין האנושי בכך שכל האנשים בעולם יהפכו בין רגע לאנשים אלימים וברוטליים ללא שליטה מרצונם, שמירה על כדור הארץ מפני נזק נוסף. רק כמה נבחרים שנבחרו על ידי ולנטיין ראויים למגורים, ואלה קיבלו את השבבים נגד האות. לאחר שחשף את תוכניתו, ולנטיין הורג את הארט.

אגזי, שהיה עד לכל האפיזודה דרך מסך מחשב בביתו של הארי, חוזר למפקדת קינגסמן, שם הוא מגלה שארתור, מפקד הסוכנות גם הוא אחד מהאח"מים הנבחרים של ולנטיין. אגזי מצליח להתחמק מהרעלה שארתור מנסה עליו, כך שמצליח להפוך את התמונה וארתור מורעל בעצמו, כעת רק אגזי, רוקסן ומרלין נשארו כדי לעצור את התוכנית של וולנטיין.

על פי התוכנית של מרלין, רוקסן טסה בגובה רב באטמוספירה, כדי להשמיד את אחד מהלווינים ברשת של וולנטיין בעזרת טילים, וכך תקנה מספיק זמן כדי שמרלין יפרוץ למערכת שלו; ואילו אגזי ומרלין מתקיפים את הבונקר הסודי של וולנטיין אשר מלא בחיילים חמושים ברובים ונ"מ. רוקסן משמידה את הלווין, ואגזי מצליח לפרוץ למערכת של וולנטיין אבל מיד נחשף, ונלחם את דרכו דרך כוחות הביטחון של ולנטיין בחזרה למטוס. מרלין מפוצץ את שבבי הביטחון, והורג את כל מי שהיו חלק מתוכניתו של ולנטיין, אך לא וולנטיין עצמו וגאזל, שלא היו להם שבבים. אגזי מגיע למשרדו של ולנטיין, שם, הוא נלחם ומביס את גאזל בעזרת הסכין המורעלת שבנעלו. כל אותו הזמן, וולנטיין שידר את האות, ואנשים בכל רחבי העולם קיבלו תשדורת מכרטיסי ה-SIM שלהם והפכו לאלימים ואכזריים אשר הורגים אחד את השני ולמעשה הורסים כל דבר הנקרה בדרכם, ביניהם, אמו של אגזי אשר מאיימת להרוג את אחותו התינוקת. ולנטיין ממהר כדי לשדר אות לכל האנשים בעולם כולו ולא רק לונדון ולהשמיד את מרבית האוכלוסייה של בני האדם, אבל הוא לא יודע שאגזי הביס את גאזל. אגזי הורג את ולנטיין בכך שהוא לוקח את רגלה של גאזל שולף מתוכה להב חד ומשליך את הרגל היישר אל גופו של ולנטיין, ולנטיין אשר רגיש לראות דם, מקיא ולבסוף מת. כך אגזי מציל את העולם לאחר שהוא משבית את המערכת.

אחרי הצלת העולם, כל האנשים בלונדון כולל אמו של אגזי חוזרים לקדמותם. בסצנת אמצע הכתוביות - אגזי, עכשיו קינגסמן מלא, מגיע לפגוש את אמו, בבר השכונתי, ומציע לה בית יפה והזדמנות להתרחק מבן זוגה המתעלל ששמו דין.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות הערות
טארון אגרטון גארי "אגזי" אנווין נער רחוב מחוספס אשר נלקח בידי הארט תחת חסותו והופך לסוכן קינגסמן בכיר לצדו של הארט, רוקסן, מרלין וצ'סטר ובנוסף אביו היה גם הוא סוכן קינגסמן בכיר.

אגזי הוא הגיבור הראשי של הסרט.

קולין פירת' הארי "גלהאד" הארט סוכן קינגסמן וותיק אשר היה מפקדו של אביו של אגזי, ולוקח אותו תחת חסותו.
מארק סטרונג מרלין איש קינגסמן בכיר אשר מדריך את תוכנית האימונים.
מייקל קיין צ'סטר קינג ראש ומנהיג ארגון "קינגסמן".
סופיה בוטלה גאזל משרתתו הנאמנה ועוזרתו האישית והבכירה של ולנטיין, בעלת רגליים תותבות מברזל קשיח אשר מתוכם נשלפים להבים חדים ומשוננים, מה שמקנה לה כוח פיזי על-אנושי עצום ומאפשר לה לחתוך את כל האנשים הנקרים בדרכה לשניים.

גאזל היא האנטגוניסטית המשנית של הסרט.

סמואל ל. ג'קסון ריצ'מונד ולנטיין טייקון טכנולוגיה עשיר במיוחד, אשר רוצה להשמיד את מרבית אוכלוסיית בני האדם באמצעות כרטיסי ה-SIM שהוא מחלק, ובכך הוא הופך את האנשים בעולם כולו לאלימים וברוטליים. מטרתו הנוספת להנהיג את הניצולים כדי "לשנות את העולם", ובנוסף להשמיד את סוכנות קינגסמן. אחראי למותו של הסוכן הארט. לוולנטיין יש רגישות רבה לצפות בגופות ודם.

ולנטיין הוא הנבל הראשי של הסרט.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט הוכרזה בסוף אוקטובר 2012 כשמת'יו ווהן פרש מעבודת הבימוי על אקס-מן: העתיד שהיה, כדי לעבד את ספר הקומיקס של מארק מילר "השירות החשאי". במארס 2013 פוקס המאה ה-20 אישרו את ההפקה וציינו את 14 בנובמבר 2014 כתאריך צאת הסרט לאקרנים. באוגוסט אותה שנה ההפקה יצאה לדרך.

קולין פירת' לוהק לתפקיד ראשי באפריל 2013, וביוני דווח שלאונרדו דיקפריו ניהל מגעים לגילום הנבל, אך לבסוף סמואל ל. ג'קסון לוהק לתפקיד. הליהוקים לשאר התפקידים הושלמו בסוף 2013.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו ב-6 באוקטובר 2013 במחוז סארי באנגליה והושלמו במאי 2014.

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות די משובחות ואף זכה להצלחה מסחררת ברחבי העולם. הסרט נחשב לשובר קופות כאשר הצליח לגרוף 414.4 מיליון דולר לעומת תקציב ההפקה שלו: 81 מיליון דולר.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה לסרט כתבו והלחינו הנרי ג'קמן ומתיו מרגסון, שעבדו גם כמלחיני המוזיקה בסרט "קיק אס", שגם הוא בוים בידי מתיו ווהן. אלבום מוזיקלי נוסף של הסרט יצא לאור, וכולל שירים של מגוון אמנים, ביניהם איגי אזאליה. כל השירים נכתבו והולחנו על ידי הנרי ג'קמן ומתיו מרגסון. 

קינגסמן: השירות החשאי - Original Motion Picture Score
מס' שם משך
1. Manners Maketh Man 1:38
2. The Medallion 2:14
3. Valentine 2:24
4. To Become a Kingsman 4:18
5. Pick a Puppy 2:13
6. Drinks With Valentine 2:39
7. Skydiving 3:37
8. Shame We Had to Grow Up 1:56
9. Curious Scars and Implants 3:08
10. Curious Scars and Implants 1:55
11. An 1815 Napoleonic Brandy 4:23
12. Eat, Drink and Paaaaarty 1:53
13. Calculated Infiltration 7:54
14. Hand on the Machine 2:21
15. Out of Options 3:56
16. Hand on the Machine 2:22
17. Finale 3:56
18. Original Valentine Ideas (Demo Suite) 6:25
משך כולל:
57:27

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחתו האדירה של הסרט, הצהירו מתיו ווהן ומארק מילר כי יהיה סרט המשך אילו הסרט יופיע בטבלת שוברי הקופות הגדולים ביותר בכל הזמנים. ווהן הביע עניין בבימוי סרט ההמשך. בנוסף ציין ווהן גם כי הוא מקווה שקולין פירת' ישוב לסרט ההמשך למרות שדמותו מתה. מארק סטרונג מעוניין גם הוא לשוב לסרט ההמשך. חברת פוקס המאה ה-20 הכריזה כי סרט ההמשך עדיין בשלבי יצירה ועבודה, אבל עדיין לא ברור כעת אם מתיו ווהן ישוב לביים את הסרט.

ב-21 באוקטובר 2015 פורסם כי ההמשך ייצא ב-16 ביוני 2017 וייקרא "Kingsmen: The Golden Circle" (קינגסמן: מעגל הזהב) שצילומיו החלו באפריל 2016. טארון אגרטון, קולין פירת', מארק סטרונג וסופי קוקסון שבים לגלם את דמויותיהם. בנוסף לוהק פדרו פסקל לגלם דמות בסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]