קלאו צהוב-ראש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקלאו צהוב-ראש
זכר
מצב שימור
מצב שימור: פגיענכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: פגיע
פגיע (VU)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: קלאונאים
משפחה: קלאוניים
סוג: קלאו צבוע
מין: קלאו צהוב-ראש
שם מדעי
Rhabdotorrhinus exarhatus
טמינק, 1823
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלאו צהוב-ראש (שם מדעי: Rhabdotorrhinus exarhatus) הוא מין של עוף טרופי במשפחת הקלאוניים האנדמי לאינדונזיה באזור סולאווסי ולאיים הסמוכים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלאו צהוב-ראש חי בביצות ויערות עד. הוא קלאו קטן יחסית למינים האחרים במשפחה, אורכו רק 53 ס"מ לעומת מינים אחרים במשפחה שאורכו של הגדול מביניהם יכול להגיע ל-130 ס"מ.

הגוף והצוואר שחורים, על הצוואר יש עיגול צהוב גדול מאוד ומסביבו עיגול לבן דק. המקור צהבהב עם פסים שחורים והקסדה חומה. הקלאו אוכל תאנים, פירות וחרקים. הוא חי באזורים גבוהים יחסית, בגובה של כ-1,100 מטרים מעל פני הים. הקלאו הוא עוף חברותי, להקות של קלאויי סולאווסי נצפו בקבוצות של כעשרים פרטים. נוסף על כך, בעת הקינון, שאר חברי הלהקה שבה נמצא הזוג מסייעים לזוג.

קינון[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת הרבייה נצפתה בשני קינים של תת-המין Penelopides exarhatus exarhatus מחודש אפריל עד יוני. הנקבה כולאת את עצמה בקן למשך כחודשיים או שלושה חודשים. היא דוגרת על הביצים במשך כ-16–19 ימים, בעוד הזכר מביא לה ולגוזלים אוכל. גודל התטולה בממוצע הוא שתי ביצים. לעיתים כשלושה קלאויים נוספים אוספים בשביל הנקבה אוכל או משמשים כשומרים על הטריטוריה של הזוג שגודלה יכול להגיע ל-139 דונם. רוב המזון שלהם בתקופת הרבייה הוא פירות (כ-85%). בתקופת הקינון הזכר מביא לנקבה מזון.

תת-מינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קלאו צהוב-ראש בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קלאו צהוב-ראש באתר הרשימה האדומה של IUCN