קמפינסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קמפינסקי
נתונים כלליים
מייסדים Berthold Kempinski עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1897–הווה (כ־127 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ז'נבה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה hotels and similar accommodation, accommodation and food service activities עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים בית מלון עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 20,000 עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.kempinski.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלונות קמפינסקיאנגליתKempinski S.A) היא רשת מלונות יוקרה בינלאומית שמרכזה בשווייץ.

מטה החברה יושב בעיר ז'נבה, אולם הרשת הוקמה בברלין בשנת 1897 כ-Hotelbetriebs -Aktiengesellschaft.

הרשת מפעילה כיום 76 מלונות חמישה כוכבים ב-31 מדינות. בתחילה בגרמניה ולאורך שנים התרחבה הרשת לחלקים אחרים של אירופה, המזרח התיכון, אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית.

המותג קמפינסקי זכה בתואר Best Brand בגרמניה לשנת 2011 בקטגוריית "ספק השרות הטוב ביותר"[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלונות קמפינסקי היא קבוצת מלונות היוקרה הוותיקה באירופה. החברה נוסדה בשנת 1897 עם הקמת "Hotelbetriebs-Aktiengesellschaft" בברלין. במקביל הוקמה חברת מ' קמפינסקי ושות' שנוסדה על ידי ברתולד קמפינסקי, שנרכשה ידי "Hotelbetriebs Aktiengesellschaft" בשנת 1953.

ברתולד קמפינסקי נולד למשפחה ממוצא יהודי ב־10 באוקטובר 1843 בפוזנן (אז פרובינציה גרמנית, וכיום פולין). משפחת קמפינסקי כבר פעלה בהצלחה בסחר ביין משנת 1862. בשנת 1872 היא הרחיבה את עסקיה לברלין, שם פתח ברתולד קמפינסקי עסק של סוחרי יין בפרידריכשטראסה. בשנת 1889 פתח מסעדה, הגדולה בברלין באותו זמן, ברחוב לייפציגר.

מכיוון שלברתולד ולאשתו הלנה לא היה בן, הם הזמינו את חתנם ריכרד אונגר (1866–1947) להצטרף לעסק. ברתולד העביר לבסוף את המשרד לחתנו בתנאי שישמור על השם קמפינסקי. ברתולד קמפינסקי נפטר ב־14 במרץ 1910.

לצד פעילות בעסקי היין והמסעדנות, הקים ריכרד אונגר עסק נדל"ן גדול עד תחילת מלחמת העולם הראשונה. לאחר תקופה קצרה של קיפאון במהלך המלחמה, הוא מכר מוצרים מתוצרת עצמית תחת שם המותג קמפינסקי. העסק בברלין שגשג, כך שבשנת 1918 הוקם מלון קמפינסקי ברחוב קורפירסטנדאם 27, שם ממוקם כיום מלון קמפינסקי בריסטול. עשר שנים לאחר מכן, מ' קמפינסקי ושות' השתלטו על מלון "Haus Vaterland" בכיכר פוטסדאם.

כדי להימלט מאירועי מלחמת העולם השנייה היגרו ריכרד אונגר ומשפחתו לארצות הברית ו-מ' קמפינסקי ושות' הפך לחלק מ-Aschinger AG.

במסעדה בקורפירסטנדאם 27 פרצה אש מעט לפני תום המלחמה, ונכסים אחרים נפלו קורבן להפצצות. לאחר סיום המלחמה, בנו של ריכרד אונגר ונכדו של ברתולד קמפינסקי, ד"ר פרידריך אונגר, חזרו לגרמניה. בשנת 1951 החלה בניית בית מלון באתר המסעדה ההרוס, והיא נפתחה שנה לאחר מכן בשם מלון קמפינסקי במשך 20 שנה נהנה המלון המודרני והמתקדם מהמעמד של מלון היוקרה היחיד בברלין.

בשנת 1953 מכר ד"ר פרידריך אונגר את מניותיו ואת השם קמפינסקי ל "Hotelbetriebs-Aktiengesellschaft", שכבר ניהלה מלונות כמו הבלטי, בריסטול וקייזרהוף. השם בריסטול אומץ והוא משמש עדיין במלון קמפינסקי בקורפירסטנדאם 27. בשנים שלאחר מכן, "Hotelbetriebs-Aktiengesellschaft" השתלטה על ניהול מספר מלונות מפורסמים. בשנת 1957 רכשה את מלון אטלנטיק בהמבורג.

בשנת 1970 האספה הכללית של "Hotelbetriebs-Aktiengesellschaft" הצביעה לשנות את שמה ל "Kempinski Hotelbetriebs-Aktiengesellschaft". באותה שנה הוקמה שותפות עם חברת לופטהנזה במודל של השתתפות של 50 אחוז במלון ארבע העונות במינכן, בו כבר החזיקה לופטהנזה. בשנת 1977 קיבלה חברת המלונות את שמה הנוכחי בשם "(Kempinski Aktiengesellschaft (AG". במקביל, מלון קמפינסקי פרנקפורט Gravenbruch נוסף לקבוצה כמלון הגרמני הרביעי שלה.

בשנת 1985 רכשה לופטהנזה מניות בחברת קמפינסקי ובכך אפשרה לחברת המלונות להפעיל גם מלונות קמפינסקי בחו"ל. שנה לאחר מכן הקימו חברת קמפינסקי, לופטהנזה וחברת הפיננסים Rolaco S.A, את .Kempinski Hotels S.A, שמשרדה הראשי בז'נבה. בשנת 1993 חברת קמפינסקי רכשה את כל המניות בקמפינסקי S.A[2].

בנובמבר 1994, חברת .Dusit Sindhorn Company Ltd מבנגקוק רכשה את 52% ממניות רשת קמפינסקי.

משנת 2017, שני בעלי המניות הקיימים בחברת קמפינסקי AG הם בעל מניות מבחריין והחברה מתאילנד.

פריסה עולמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשת מלונות קמפינסקי מונה כיום 76 מלונות ברחבי העולם, כולל באבו דאבי, מלון Indonesia Kempinski בג'קרטה, The Apurva Kempinski Bali בבאלי, Çiragan Palace Kempinski באיסטנבול, מלון Gran Hotel Manzana Kempinski La Habana בקובה, ומלון Kempinski Hotel Corvinus, בודפשט, עקבה, ברלין, סלובקיה ועוד מקומות רבים.

קמפינסקי בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־2010 פורסם כי רשת קמפינסקי תקים מלון יוקרה בישראל ברחוב הרברט סמואל בתל אביב בהשקעה של 200 מיליון שקל[3].

בשנת 2022, חנכה רשת קמפינסקי את המלון הראשון שלה בישראל, בתל אביב בשם "דייוויד קמפינסקי תל אביב".

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קמפינסקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רוזנבלום, עירית (2011-02-21). "רשת מלונות היוקרה קמפינסקי קיבלה את התואר "Best Brand" בגרמניה לשנת 2011". TheMarker. נבדק ב-2019-10-03.
  2. ^ Our History | Kempinski Hotels, www.kempinski.com (באנגלית)
  3. ^ רוזנבלום, עירית (2010-10-19). "רשת קמפינסקי תקים מלון יוקרה בחוף תל אביב". הארץ. נבדק ב-2019-10-03.