קנת' סטאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קנת' סטאר
Ken Starr
לידה 21 ביולי 1946
ורנון, טקסס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 13 בספטמבר 2022 (בגיל 76)
יוסטון, טקסס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kenneth Winston Starr עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק אוניברסיטת ביילור עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד
מפלגה המפלגה הדמוקרטית, המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית כנסיות ישוע עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קנת וינסטון סטאראנגלית: Kenneth Winston "Ken" Starr;‏ 21 ביולי 194613 בספטמבר 2022) היה עורך דין ושופט פדרלי אמריקאי, אשר נודע בעיקר עקב החקירות שביצע נגד נשיא ארצות הברית ביל קלינטון בזמן כהונתו כנשיא.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטאר שימש כשופט בית המשפט הפדרלי לערעורים במחוז קולומביה בשנים 19831989 וכפרקליט המדינה של ארצות הברית בשנים 1989–1993, תחת הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש.

בתחילה, הוטל על סטאר ושני שופטים נוספים מטעם מחלקת המשפטים לחקור את התאבדותו של סגן היועץ המשפטי בבית הלבן, וינס פוסטר, שבה קבע כי הוא התאבד עקב דיכאון וניקה מהאשמות קונספירטיביות בדבר מותו; וכן את פרשת וייטווטר שכללה השקעות נדל"ן, שבה היו מעורבים ביל קלינטון ורעייתו הילרי. לאחר זמן מה, חקירות שערכו השלושה חשפו את מערכת היחסים מחוץ לנישואים שניהל הנשיא קלינטון עם מוניקה לווינסקי. לאחר מספר שנים של חקירה, פרסמו סטאר ושני השופטים האחרים את דוח סטאר, שהיה המקור לניסיון הדחתו של קלינטון בקונגרס ושלילת רישיון עריכת הדין שלו לחמש שנים.

בין השנים 20102016 כיהן כנשיא אוניברסיטת ביילור שבטקסס. חבר הנאמנים של האוניברסיטה ביטל את המינוי והסיר אותו כנשיא (אך השאירו כפרופסור) ב-2016, בעקבות כשלים בטיפול בתלונות על תקיפות מינית באוניברסיטה[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קנת' סטאר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Baylor University Board of Regents Announces Leadership Changes and Extensive Corrective Actions Following Findings of External Investigation, Media and Public Relations | Baylor University, ‏2016-05-26 (באנגלית אמריקאית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.