קסאי לוק ומרנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קסאי לוק ומרנה
סוגה אנימציה, פעולה
יוצרים אוליבייה מסר עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת, קנדה
שפות צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26
הפקה
חברת הפקה Marathon Media Group
אורך פרק 30 דק'
שידור
רשת שידור France 2 ,Canal J
רשת שידור בישראל חינוכית 23
תקופת שידור מקורית 1996
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאסאי לוק ומרנהצרפתית: Samba et Leuk le lièvre) היא סדרת אנימציה בהפקת חברת Marathon Media Group הצרפתית בת 26 פרקים לילדים מ-1996, אשר שודרה בטלוויזיה החינוכית בשנים 19981999, ועד 2008 בשידורים חוזרים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קסאי, נער אמיץ משבט אפריקני קטן, ממונה על ידי הוגוטם מכשף הכפר לצאת למשימות קשות ומסוכנות, שמטרתן להחליש את שליטת האל הרשע טוגום בשבטם. כדי לעשות זאת קסאי צריך לאסוף חפצים מקודשים מרחבי אפריקה, להחזיר אותם לכפרו, ולהציע אותם כמנחה לאלת הכפר שלו, קורי, וכך להפוך אותה לחזקה יותר מטוגום.

לקסאי עוזרים לוק, ארנב אנתרופומורפי וחכם שדובר את שפת האדם וחיות אחרות, ומרנה, נערה שטוגום באחד מניסיונותיו לעצור את קסאי מלהצליח במשימתו קילל, מאז קללתו של טוגום מרנה נהפכת לאיילה כשהשמש מפציעה, וחוזרת לצורתה הרגילה כשהשמש שוקעת, ובמהלך הסדרה אחת מִמטרותיו של קסאי זה לבטל קללה זו.

במהלך כל משימה שמוטלת על קסאי טוגום מנסה למנוע ממנו את השלמת המשימה על ידי כשפים, שדים, ובעיקר על ידי שליחת הקופים שלו לנשוך אנשים שימנעו מקסאי להשלים את המשימה, בדרך כלל קסאי מקבל עזרה מרוחות הנומו וגם נעזר בהם על מנת לטהר אנשים שנדבקו בקללתו של טוגום.

בסוף הסדרה צריך קסאי להביא את נשימתו של טוגום כדי להעיר סופית את האלה קורי, ולצורך כך נאלץ לגרום לקוף של טוגום לנשוך את לוק ובכך להביא את לוק להראות להם את הדרך. לאחר שהעיר את קורי מתברר שקורי וטוגום הם זוג ובגלל שהאלה קורי עזבה אותו הוא הטיל את הקללה עליה ועל הכפר. לאחר שהתאחדו האלה קורי אומרת לקסאי לחפש בין המתים החיים שמצא אצל טוגום את החצי השני לתליון שלו ושם הוא מוצא את הוריו, בסוף הסדרה קסאי ומרנה מתחתנים.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה העברית השתתפו בדיבוב הדמויות:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.