קפטן בלאד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן בלאד
Captain Blood
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של רפאל סבטיני
בימוי מייקל קורטיז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הארי ג'ו בראון, האל ואליס
תסריט קייסי רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ורג' אמי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ארול פלין
אוליביה דה הבילנד
מוזיקה אריך וולפגנג קורנגולד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ארנסט האלר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בדצמבר 1935
משך הקרנה 119 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט סייפים נועזים, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,242,000 דולר
הכנסות 2,475,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו captainblood
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן בלאדאנגלית: Captain Blood) הוא סרט הרפתקאות תקופתי אמריקאי משנת 1935 בבימויו של מייקל קורטיז, עם ארול פלין ואוליביה דה הבילנד בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "קפטן בלאד" של רפאל סבטיני משנת 1922 ולפיו הופק סרט אילם בשנת 1924.

הסרט הזניק את הקריירה של פלין ודה הבילנד והיה הראשון מבין שמונה סרטים בהם הופיעו ביחד.

העלילה מתבססת על אירוע היסטורי אמיתי - מרד מונמות' נגד ג'יימס השני, מלך אנגליה שדוכא באכזריות ורבים ממשתתפיו הוצאו להורג אך חלק מהם נשלחו לג'מייקה ונמכרו שם לעבדים. מכאן מתפתחת עלילה הרומן שכוללת את קרבות הפירטים עם סיפור אהבה רומנטי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1685 מכריז ג'יימס סקוט, דוכס מונמות' הראשון מרד נגד ג'יימס השני, מלך אנגליה. המרד מדוכא באכזריות ורבים מהמורדים נדנים למוות.

פיטר בלאד (ארול פלין) הוא רופא שנקרא באמצע הלילה על ידי ידידו ג'רמי (רוס אלכסנדר) לטפל בידידו לורד שנפצע בקרב עם חיילי המלך. באמצע הטיפול מגיעים חיילי המלך ואוסרים את בלאד ואת הלורד הפצוע. בלאד נדון למוות למרות טענתו כי הוא רופא ולא השתתף במרד אלא היה נאמן למקצועו לטפל בכל אחד.

בעצת יועציו מחליט המלך להמתיק את גזר דינו של בלאד וחבריו ולהמירו במכירה לעבדות בג'מייקה כדי שיוכל להפיק רווח כספי מכך. בלאד נשלח באנייה לג'מייקה ובמכירה הפומבית בשוק העבדים בפורט רויאל קונה אותו אראבלה בישופ (אוליביה דה הבילנד), בעשרה פאונדס. בלאד מוצא חן בעיניה ומגלה לה שהוא רופא. העבדים עובדים עבודת פרך במטעים ועל כל עבירה קטנה הם נדונים לעונש מלקות.

ארבלה היא אחייניתו של קולונל בישופ (ריצ'רד אטוויל), אדם עשיר ואכזר ומקורב למושל האי.

מושל ג'מייקה (רוברט האסל) סובל מהתקף קשה של גאוט ומתקשה להתהלך. רופאיו לא מצליחים לעזור לו וארבלה ממליצה על העבד/רופא בלאד שמצליח לרפא אותו והופך לרופאו האישי אך עדיין נחשב עבד ומתגורר במגורי העבדים. בלאד מתכנן עם העבדים בריחה. בישוף תופס את ג'רמי ומלקה אותו אך הוא מגלה לו דבר.

בליל הבריחה תוקפים הספרדים את פול רויאל ומשתלטים עליה. העבדים תופסים סירה ומגיעים לספינת הספרדים ומשתלטים בקלות על הצוות שנשאר שם. כשהספרדים מנסים לחזור לספינה בסירות, פותח עליהם התותחן הנרי הגת'רופ באש תותחים ומטביע את סירותיהם. גם בישופ מגיע לספינה ומצווה עליהם להיכנע אך מושלך לים.

מעתה הופכת הספינה לספינת פיראטים ובלאד ומלחיו זוכים לכבוד והערצה בקרב אחוות הבוקאנרים. מושל ג'מייקה שאינו מצליח להשתלט עליהם מוחלף על ידי בישוף ששולח את אראבלה ביחד עם המושל ללונדון.

בלאד כורת שותפות עם הקברניט הצרפתי לבאסר (בזיל רת'בון). בינתיים מתחלף השלטון בבריטניה, והמלך החדש, ויליאם השלישי, מלך אנגליה שולח את אראבלה בחזרה לג'מייקה ביחד עם לוד ווילובי (הנרי סטיפנסון). לבסר לוכד את הספינה ולוקח את ארבלה ווילובי כבני ערובה. כאשר הוא מסרב לבקשת בלאד לשחרר אותם, מתעמת איתו בלאד בדו-קרב חרבות ממושך עד שלבסוף הורג אותו.

בלאד פוקד לשוט לפורט רויאל אך המלחיים מסרבים בגלל חשש שיוצאו שם להורג. ווילובי מוסר מכתב מהמלך ויליאם בו הוא מעניק להם חנינה ומצרף אותם לצי המלכותי.

הם מתקרבים לנמל פורט רויאל ורואים שתי ספינות צרפתיות מפגיזות את העיר. מתחולל קרב תותחים ולבסוף הסתערות על הספינות והצרפתים מובסים.

רק אז מגיעות האניות הבריטיות לנמל. בישופ מודח מתפקידו מאחר שהפקיר את העיר ובלאד מתמנה למושל האי. בארמון המושל בלאד ואראבלה מקבלים את בישופ המופתע ושואלים אותו: מה נשמע, דוד?

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ארול פלין פיטר בלאד רופא/פיראט
אוליביה דה הבילנד אראבלה בישופ
ליונל אטוויל קולונל בישופ
בזיל רת'בון לבאסר קפטן צרפתי
הנרי סטיפנסון לורד ווילובי
ג'ורג' האסל המושל סטיד מושל ג'מייקה
רוס אלכסנדר ג'רמי ידיד של בלאד/נווט
גאי קיבי הנרי הגת'ופ מפקד התותחנים

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קפטן בלאד בוויקישיתוף