קפטן מארוול (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן מארוול
Captain Marvel
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על "קפטן מארוול" (קומיקס)
בימוי אנה בודן וראיין פלק
הופק בידי קווין פייגי
תסריט מג לאפוב
ניקול פרלמן
ז'נבה רוברטסון-דוורט
ליז פלאהיב
קרלי מנש
אנה בודן
ראיין פלק
עריכה אליוט גראהם
דבי ברמן
שחקנים ראשיים ברי לארסון
סמואל ל. ג'קסון
בן מנדלסון
ג'וד לאו
דג'ימון הונסו
לי פייס
ג'מה צ'אן
קלארק גרג
מוזיקה פינאר טורפאק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום בן דייוויס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני מארוול
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת 27 בפברואר 2019
ארצות הבריתארצות הברית 8 במרץ 2019
ישראלישראל 6 במרץ 2019
משך הקרנה 124 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט גיבורי-על, סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 152 מיליון דולר[1]
הכנסות 1.128 מיליארד דולר
הכנסות באתר מוג'ו marvel2018a
סרט קודם כרונולוגית (MCU):
"אנטמן והצרעה"
סרט הבא כרונולוגית (MCU):
"הנוקמים: סוף המשחק"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"מיס מארוול", "המארוולס"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן מארוולאנגלית: Captain Marvel) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי בלייב אקשן של אולפני מארוול אשר יצא לאקרנים ב-2019. את הסרט ביימו אנה בודן וראיין פלק(אנ'), לפי תסריט מאת התסריטאיות מג לאפוב(אנ'), ניקול פרלמן(אנ'), ז'נבה רוברטסון-דוורט(אנ'), ליז פלאהיב וקרלי מנש. הסרט מבוסס באופן רופף על הקומיקס "קפטן מארוול" בהוצאת מארוול קומיקס, והוא מהווה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995, וירס היא חברה בכוח הכוכבים של אימפריית הקרי. היא לא זוכרת את עברה וסובלת מסיוטים חוזרים בהם היא רואה אישה מבוגרת יותר שלא מוכרת לה. יון-רוג, המפקד והמנטור שלה, מאמן אותה לשלוט ברגשות וביכולות שלה.

וירס, יון-רוג וצוותם נשלחים למשימה לחלץ סוכן של הקרי מעולם אליו פלשו סקרולים (גזע חייזרים משני צורה, אשר נמצאים במלחמה עם הקרי מזה מאות שנים). במהלך המשימה הצוות נקלע למארב ווירס נלכדת על ידי טאלוס, מפקדם של הסקרולים, אשר חוקר אותה באמצעות מכשיר הסורק את הזכרונות שלה. הזכרונות המשוחזרים מראים שווירס הייתה בעבר בכדור הארץ, וכן שהיא הכירה את האישה מהסיוטים החוזרים שלה בתור דוקטור וונדי לאוסון. טאלוס והסקרולים מחפשם את לאוסון, כיוון שהיא אמורה הייתה לעבוד על פיתוח מנוע מהירות אור, שהם זקוקים לו. וירס מצליחה להימלט בעזרת תא מילוט ומתרסקת על כדור הארץ. היא נחקרת על ידי סוכני S.H.I.E.L.D ניק פיורי ופיל קולסון, והם מותקפים על ידי סקרול. במהלך המרדף אחרי הסקרול, וירס משיגה קריסטל המכיל את הזכרונות שסרקו ממנה, ופיורי הורג סקרול שהתחזה לקולסון. טאלוס מתחזה למנהל S.H.I.E.L.D. ומורה לפיורי למצוא את וירס לבדו.

פיורי מוצא את וירס, והיא משכנעת אותו לסייע לה לחפש את לאוסון לפני שהסקרולים ימצאו אותה ואת המנוע אותו פיתחה. בעזרת הסיווג הביטחוני של פיורי, וירס מגלה שהיא הייתה טייסת בחיל האוויר של ארצות הברית, אשר כביכול נהרגה בתאונה ב-1989 בעת טיסת ניסוי של מטוס עם מנוע חדשני שתוכנן על ידי לאוסון, שגם נהרגה בהתרסקות. כמו כן, מקריאה ברישומים של לאוסון, וירס מגלה שלאוסון לא הייתה אנושית אלא קרי. טאלוס, עדיין מתחזה למנהל S.H.I.E.L.D, מגיע עם כוח של סוכנים כדי לעצור אותם, אולם הם מצליחים להימלט במטוס סילון יחד עם חתול בשם גוס שהיה שייך ללאוסון. השניים טסים כדי לפגוש את מריה ראמבו, שלפי הרישומים שמצאו הייתה האחרונה שראתה את לאוסון לפני הטיסה שהתרסקה.

בביתה של ראמבו, וירס מגלה ששמה האמיתי הוא קרול דנברס. טאלוס מגיע ומספר לווירס שהסקרולים הם פליטים המחפשים מקום לגור בו ונמלטים מהקרי הרודפים אותם בכל מקום. לאוסון הייתה קרי שהחליטה לפעול נגד האימפריה אליה הייתה שייכת ובחרה לסייע לסקרולים. הוא משמיע הקלטה מהקופסה השחורה של המטוס מלפני שש שנים, ובכך חוזרים לדנברס זכרונותיה, ובפרט של יום ההתרסקות: לאוסון רצתה להשמיד את המנוע החדשני כדי שלא ייפול לידי הקרי אולם נורתה למוות על ידי יון-רוג. דנברס השמידה את המנוע, ובפיצוץ שנוצר ספגה את האנרגיה של ליבת המנוע לתוך גופה, ואיבדה את זכרונה. דנברס גם מפענחת את הקואורדינטות מההקלטה ומסיקה שהמעבדה הסודית של לאוסון נמצאת במסלול סביב כדור הארץ.

דנברס, פיורי, ראמבו, טאלוס (וגוס החתול) טסים לחלל ומוצאים את המעבדה המוסוות של לאוסון - חללית של הקרי. על החללית הם פוגשים מספר פליטים של הסקרול, כולל את משפחתו של טאלוס שהתחבאו שם כל השנים מאז מותה של לאוסון. כמו כן, הם מגלים שמקור הכוח של ליבת המנוע החדשני של לאוסון הוא הטסרקט. יון-רוג וצוותו מגיעים ולוכדים את כולם ודנברס מובאת לפני האינטלקט העילאי - הבינה המלאכותית השולטת על הקרי. במהלך השיחה ביניהם דנברס מבינה שכוחותיה כלל לא תלויים בקרי. היא מסירה שתל של הקרי שעמעם את כוחותיה ובכך משיגה גישה מלאה אליהם, ונלחמת בחברי צוות כוח הכוכבים של יון-רוג. פיורי משיג את הטסרקט ומשחרר את גוס, שמסתבר שאינו חתול אלא "פלרקן" (מין חייזרי מסוכן) והוא בולע את הטסרקט (וגם כמה מהקרי). פיורי, ראמבו ופליטי הסקרול נמלטים בחזרה לכדור הארץ, ובמהלך הטיסה גוס שורט את עינו של פיורי, ובכך מעוור אותו. רונאן המאשים, אחד ממנהיגי הקרי, מגיע עם צי חלליות ומשגר טילים בליסטיים לכיוון כדור הארץ, אולם דנברס, שמגלה שביכולתה גם לעוף, משמידה את הטילים וחלק מהצי של רונאן, והוא נאלץ לסגת. דנברס גוברת על יון-רוג ושולחת אותו בחללית בחזרה לעולמם של הקרי עם אזהרה למשכל העליון.

דנברס מחליטה לעזוב את כדור הארץ לזמן מה על מנת לסייע לפליטי הסקרול לחפש עולם בית חדש בו יהיו בטוחים מהקרי המנסים להשמיד אותם. היא נותנת לפיורי זימונית שהיא שדרגה, דרכה הוא יוכל לשלוח לה הודעה במקרה חירום בלבד, גם אם היא תהיה בגלקסיה אחרת. פיורי מנסח עבור S.H.I.E.L.D מסמך המציע יוזמה לתוכנית חדשה המיועדת למצוא גיבורים שיגנו על כדור הארץ בהיעדרה של דנברס מאיומים מיוחדים כמו הקרי, הנקראת בתחילה "יוזמת המגנים", אולם כאשר הוא רואה תמונה של דנברס נכנסת לתא הטייס במטוס שלה הוא שם לב שאות הקריאה של דנברס כטייסת היה "הנוקמת" ומשנה את שם היוזמה שלו.

בסצנה באמצע הכתוביות המתרחשת בהווה, רואים את סטיב רוג'רס, נטשה רומנוף, ג'יימס רודס וברוס באנר זמן קצר לאחר אירועי סוף הסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף". הם מנטרים את פעילות הזימונית שפיורי הספיק להפעיל בסצנה שלאחר הכתוביות של אותו הסרט לפני שגם הוא התפורר לאבק. דנברס מופיעה ושואלת היכן נמצא פיורי.

בסצנה שאחרי הכתוביות, גוס מטפס על שולחנו של פיורי ומקיא את הטסרקט.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2013, תסריט של "גברת מארוול" נכתב עבור אולפני מארוול.[8] מאוחר יותר בהמשך השנה, המפיק בפועל לואיס ד'אספוסיטו הצהיר כי החברה מעוניינת בסרט גיבורי-על שיציב במרכזו דמות נשית, והציע כאפשרות ל"דמויות נשיות חזקות" את קפטן מארוול, האלמנה השחורה, פפר פוטס ופגי קרטר.[9] המפיק קווין פייגי, המשמש גם כנשיא החברה, אמר כי אם והאולפנים יפיקו סרט שכזה, הוא יעדיף כי תעמוד במרכזו דמות חדשה שטרם הוצגה ביקום הקולנועי, כמו קפטן מארוול, כדי לאפשר לה לקבל סיפור מקור.[10] באוגוסט 2014, פייגי ציין כי "הפנתר השחור וקפטן מארוול הן שתי דמויות שאנחנו מאוד אוהבים, ואנחנו לא מפסיקים להישאל בנוגע לסרטים שלהן, יותר מאשר 'איירון מן 3' ו'הנוקמים: מלחמת האינסוף', וזה משהו שאנחנו צריכים לשים לב אליו".[11]

דנו הרבה על ארכיטיפים, על מה שאנחנו רוצים שהסרט הזה יהיה ופשוט איך לכתוב גיבורת-על נשית חזקה מבלי להפוך אותה לסופרמן עם ציצים... אנחנו נתפוס את עצמינו ונאמר, "רגע, מה אנחנו אומרים [פה] על נשים עם כוח?", ואז נצטרך לומר, "למה אנחנו כל כך מתעכבים על זה? אנחנו פשוט צריכים לספר את הסיפור הטוב ביותר ולבנות את הדמות הטובה ביותר". ואז נחזור לדון שוב ושוב על איך לספר סיפור משכנע, משעשע, מרגש וכיף, וגם נגיע למודעות ההשלכות הגדולות שטמונות מכך.

התסריטאית ניקול פרלמן[12]

באוקטובר, פייגי הכריז באופן רשמי על "קפטן מארוול", וכי הוא ייצא לאקרנים ב-6 ביולי 2018 כחלק מהשלב השלישי ביקום הקולנועי של מארוול.[13] בכך, זהו הסרט הראשון של החברה שבמרכזו עומדת דמות נשית.[14] פייגי ציין כי האדפטציה לקומיקס של קפטן מארוול תתבסס על הגרסה של קרול דנברס, והוסיף בנוגע לסרט כי "הוא היה בעבודות זמן רב כמעט כמו 'דוקטור סטריינג'' ו'שומרי הגלקסיה', ואחד מהדברים המרכזיים שהבנו מה אנחנו רוצים לעשות איתו".[13] בנוסף, הוא הודיע כי החיפושים אחר במאי ותסריטאי כבר החלו, והצהיר כי ישנה עדיפות של נשים לתפקידים אלו.[15]

זו צריכה להיות מישהי שהיא לא גיבורה למרות הנשיות שלה, אלא מישהי שלהיות אישה זה חלק מהכוח [שלה]... אלו דברים שלא היית חושב עליהם פעמיים עם איירון מן, אבל אתה כן תחשוב עליהם פעמיים עם קפטן מארוול.

התסריטאית ניקול פרלמן[16]

בפברואר 2015, החברה הכריזה כי צאתו לאקרנים של הסרט נדחית ל-2 בנובמבר.[17] בתחילת אפריל, פייגי חשף כי דמותה של קפטן מארוול הופיעה בטיוטה מוקדמת של "הנוקמים: עידן אולטרון", אך סיפר כי בסופו של דבר היא הוצאה מכיוון ש"זה לא הרגיש כמו הזמן הנכון, לא רצינו להציג אותה בתלבושת המלאה שלה לפני שיידעו מי היא הייתה ואיך היא נהייתה [קפטן מארוול]".[18] הוא עוד הוסיף כי החברה תשמח להכריז על שכירתם של תסריטאים "בשבוע או בשבועיים הבאים",[19] ובאמצע החודש הוכרז כי התסריטאיות ניקול פרלמן ומג לאפוב נשכרו לכתוב את התסריט.[20] הצמד כונס כצוות לאחר שהשתיים הרשימו את פייגי ברעיונותיהן בכלל בנפרד,[21] והן החלו לעבוד יחד על הסרט בתוך כחודש.[22] לאפוב מצאה את הדמות "נפלאה" וראתה בכתיבה שלה אתגר, בציינה כי "היא כל כך חזקה, וזה יכול להוביל לקללת סופרמן. 'מה החולשה שלה?', זה מה שאנחנו צריכות לגלות ולנסות להבין".[23]

ברי לארסון בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו ב-2016, כחלק משיווק וקידום "קפטן מארוול".

במאי, החברה החלה במשא ומתן עם אווה דוברני בדבר בימוי "הפנתר השחור" או "קפטן מארוול",[24] ופייגי אישר את הדברים בציינו כי הוא נפגש עם במאים שונים וכי החלטה בעניין תתקבל לקראת סוף השנה.[25] בספטמבר, פייגי הצהיר כי שלב הליהוק לא יתחיל לפני 2016 היות ש"אנחנו כותבים את הסרט, בודקים מי אנחנו רוצים שקרול דנברס תהיה ומה יהיה המבנה של הסרט ומה יהיה החלק של הדמות בשאר סרטי השלב השלישי", כשעל כך הוסיף המפיק בפועל ג'רמי לטצ'אם באומרו כי "אנחנו רוצים לוודא שאנחנו יודעים מי זו לפני שאנחנו בכלל נתחיל לחשוב מי תגלם אותה".[26] באוקטובר, החברה דחתה את היציאה לאקרנים פעם נוספת, ל-8 במרץ 2019, שהוא יום האישה הבינלאומי.[27]

באפריל 2016, פייגי אמר כי החברה תכריז על בחירתה לכס הבימוי "בחודש הבא או בשניים" וכי ליהוקם של שחקנים יוכרז כבר באמצע השנה.[28] בחודש שלאחר מכן, אמילי קרמייקל עלתה כמתמודדת אפשרית לכס הבימוי.[29] ביוני, ברי לארסון התקדמה לראש סדר העדיפויות של החברה עבור גילום דמותה של דנברס,[30] וליהוקה כדמות הוכרז באופן רשמי בכנס "קומיק-קון" בחודש אחר כך.[31] עוד באותו הכנס, פייגי ציין כי החיפוש אחר במאי צומצם ל"רשימה סופית של עשרה מועמדים" והביע את תקוותו להכריז על הבחירה "עד סוף הקיץ".[32] לדברי פייגי, לארסון לוהקה לתפקיד מכיוון שהוכיחה במבחן הבד את היכולת לאזן בין כוחותיה העצומים של הדמות לבין האנושיות שלה והפגמים באישיותה.[33] בנוגע לחשש כי לארסון צעירה מכדי לגלם את הדמות, היות שהיא אמורה להיות מיומנת ומנוסה בעבודתה, התסריטאית ניקול פרלמן ביררה את הנושא עם גורמים בחיל האוויר שקבעו כי אין זה "מרחיק לכת" שטייסת כזו תהיה בטווח הגילאים שבין 28 ל-34.[16] לארסון דווקא היססה בטרם החליטה לקחת את התפקיד, אך ציינה כי "לא הייתי יכולה להתעלם מהעובדה שהסרט הזה הוא כל מה שחשוב לי - מתקדם, חשוב ומשמעותי, וסמל שהלוואי והייתי יכולה לגדול עליו".[34] כדי להתכונן לתפקיד, לארסון ביקרה בבסיס "נליס" ופגשה בטייסות מבצעיות.[35][36] בהתייחסות לחשיבותה של הדמות ביקום הקולנועי, לארסון ציינה כי דנברס תגשר בין כדור הארץ לחלל,[37] ועל כך פייגי הוסיף כי היא "הדמות החזקה ביותר ביקום הקולנועי" וגם "דמות מאוד חשובה ביקום שלנו".[38]

באוגוסט, פרלמן חשפה כי סיפור המקור של הדמות שׁוּנַה בשל קווי דמיון עם גרין לנטרן.[39][40] פייגי הרחיב בנוגע לסיפור, ואר שהוא יתרכז בחיפוש של דנברס אחר מגבלותיה וחולשותיה, בציינו כי "אני חושב שיש לנו דרך מאוד מגניבה וייחודית לספר" את הסיפור שלה.[38]

באוקטובר, פייגי הודה כי תהליך הבחירה לכס הבימוי לוקח זמן רב מכפי שהוא חשב שייקח, והסביר כי החברה מחכה ל"עוד קצת מהסיפור [שיהיה] מוכן" כדי להתקדם בשיחותיהן עם המועמדים הפוטנציאליים לתפקיד, וציין כי לעבודה לא נדרשת בהכרח דווקא אישה אם כי זה כן דבר שחשוב לחברה.[38] פייגי ציפה כי הוא יהיה יכול להעניק הכרזה בנושא עד סוף השנה,[41] אך קיבל לידיו תסריט רק בסביבות דצמבר ולכן נאלץ לדחות את הדבר לתחילת 2017.[42] בפברואר 2017, פרלמן ציינה כי היא ולאפוב החלו לעבוד על התסריט בפועל רק באחרונה אף על פי שנשכרו למלאכה כמעט שנה קודם לכן.[16]

פרה-פרודקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל, צמד הבמאים אנה בודן וראיין פלק נשכרו למלאכת הבימוי. השניים נבחרו לתפקיד לאחר שהצליחו להרשים את החברה "שוב ושוב" בפגישותיהם עם החזון שלהם עבור הדמות, וגם בזכות ניסיונם הן עם סדרות טלוויזיה והן עם סרטי קולנוע. פייגי ציין כי החברה התרשמה מהיכולת של בודן ופלק ליצור סיפורים המציגים התפתחות של הדמות הראשית בכל עבודותיהם, והוסיף כי "הסיפורים שהם סיפרו היו כל כך מגוונים, אבל בלי קשר לנושא, הם פשוט צוללים לתוך הדמות ומתמקדים במסע שלה". בסופו של דבר, פייגי הרגיש כי הסרט "צריך להיות על קרול דנברס תלת-ממדית ורב-שכבתית, אתה צריך להיות מסוגל לעקוב אחריה וללכת אחריה ולהתייחס אליה בכל הנקודות של הסרט, ללא קשר לכמה אפקטים ויזואליים וחלליות ונבלים ימלאו את המסך".[43][44] נקבע כי הצילומים יחלו בינואר 2018 באולפני פיינווד שבאטלנטה,[45] אך פייגי לא ציפה כי הם יתחילו עד פברואר לפחות.[46]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדי ניקולסון נשכר לשמש כמעצב הפקה,[47] ובן דייוויס כצלם.[35] התקציב עומד על כ-152 מיליון דולר.[1] שלב הצילומים החל ב-19 במרץ 2018 בלוס אנג'לס,[48] תחת השם "Warbird".[49]

צילומי חוץ חוץ ראשוניים נערכו כבר בסוף ינואר,[50] ותמונות שדלפו מסט הצילומים הראו את לארסון לבושה כדמותה בחליפה ירוקה-שחורה, בניגוד לקומיקס בו חליפתה אדומה-כחולה. כשנשאל על כך, פייגי הגיב כי "רוב האנשים הם חכמים מספיק כדי לדעת שהם מסתכלים על תמונות מאחורי הקלעים, לגמרי מחוץ להקשר", וציין כי החברה מודעת לסיכונים הטמונים בצילומי חוץ, כמו דליפה שכזו, אך הוסיף כי דווקא חלק נרחב יופק בצילומי חוץ.[51] סצנת קרנבל, שעלילתה מתרחשת ב-1986 והיא כוללת בה את דמויותיהם של דנברס ופיורי, צולמה במועדון המרוצים של ג'ים הול באוקסנארד לקראת סוף מרץ, בהשתתפותם של כ-135 ניצבים.[52] הצילומים נערכו בפרנזו, באטון רוז' וניו אורלינס,[35] כשצילומי האולפן נעשו באולפני פיינווד שבאטלנטה.[45] שלב הצילומים הושלם ביולי 2018.[49][53]

הפצה ושיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה ב-27 בפברואר 2019 בלונדון.[54] בארצות הברית, הקרנות הסרט בבתי הקולנוע יחלו ב-8 במרץ 2019, לכבוד יום האישה הבינלאומי,[27] ובישראל יום קודם לכן, ב-7 במרץ. בנוסף להפצה בגרסתו הרגילה, הסרט יופץ גם בגרסאות IMAX ו-3D.[55][56] תחילה, הסרט היה אמור לצאת לאקרנים ב-6 ביולי 2018,[13] אך הוא נדחה ל-2 בנובמבר כדי לפנות מקום עבור "ספיידרמן: השיבה הביתה",[17] ולאחר מכן הוא נדחה פעם נוספת, לתאריכו הסופי, כדי לפנות מקום עבור "אנטמן והצרעה".[27]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קפטן מארוול בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Anthony D'Alessandro, ‘Captain Marvel’ Rises To $154M U.S. Opening; Experts Say Female Superhero Pic Will Pass Breakeven In Week’s Time, Deadline, ‏11 במרץ 2019
  2. ^ Anthony Breznican, ‏Samuel L. Jackson will bring Nick Fury to Captain Marvel, ‏Entertainment Weekly, ‏7 ביולי 2017
  3. ^ Brent Lang, ‏'Captain Marvel' Will Be Set in the '90s With Skrulls as Villains‎, ‏Variety, ‏22 ביולי 2017
  4. ^ Justin Kroll, ‏Ben Mendelsohn Eyed for Villain Role in 'Captain Marvel' (EXCLUSIVE)‎, ‏Variety, ‏24 באוקטובר 2017
  5. ^ 1 2 3 Aaron Couch, ‏'Captain Marvel' Rounds Out Cast with Familiar Marvel Names‎, ‏The Hollywood Reporter, ‏26 במרץ 2018
  6. ^ Borys Kit, ‏Gemma Chan Joins Brie Larson in 'Captain Marvel'‎, ‏The Hollywood Reporter, ‏26 בפברואר 2018
  7. ^ Nancy Tartaglione, ‏'Captain Marvel': Gemma Chan Joins Cast As Minn-Erva‎, ‏Deadline, ‏26 בפברואר 2018
  8. ^ Borys Kit & Paul Bond, ‏Marvel Cliffhanger: Robert Downey Jr.'s $50 Million Sequel Showdown, ‏The Hollywood Reporter, ‏7 במאי 2013
  9. ^ Silas Lesnick, ‏Marvel Studios Wants a Female-Led Superhero Film, ‏Coming Soon, ‏5 בספטמבר 2013
  10. ^ Devin Faraci, ‏Kevin Feige on Marvel's Responsibility To Be Diverse and a Possible Captain Marvel Movie, ‏Badass Digest, ‏14 במרץ 2014
  11. ^ Roth Cornet, ‏Black Panther - Marvel Head Says Fans Want Black Panther and Captain Marvel, ‏IGN, ‏18 באוגוסט 2014
  12. ^ Angela Watercutter, ‏Writing Captain Marvel Is Much Harder Than Penning Guardians of the Galaxy, ‏Wired, ‏10 ביולי 2015
  13. ^ 1 2 3 Marc Storm, ‏Captain Marvel Soars into the Marvel Cinematic Universe, ‏Marvel, ‏28 באוקטובר 2014
  14. ^ Marvel Is Finally Making a Female-Led Superhero Movie, ‏Seventeen, ‏29 באוקטובר 2014
  15. ^ Peter Sciretta, ‏Watch: All Of Your Marvel Phase 3 Questions Answered By Marvel Head Kevin Feige, ‏/Film, ‏28 באוקטובר 2014
  16. ^ 1 2 3 Jamie Greene, ‏Episode 115: Nicole Perlman, ‏The Great Big Beautiful Podcast, ‏7 בפברואר 2017; ב-31:48
  17. ^ 1 2 Marc Storm, ‏Marvel Studios Schedules New Release Dates for 4 Films, ‏Marvel, ‏10 בפברואר 2015
  18. ^ Kase Wickman, ‏Here's Why You Won't See Captain Marvel In 'Avengers: Age Of Ultron'‎, ‏MTV, ‏12 באפריל 2015
  19. ^ Germain Lussier, ‏Kevin Feige Phase 3 Updates: 'Thor: Ragnarok,' 'Black Panther,' 'Inhumans' and 'Captain Marvel'‎, ‏/Film, ‏12 באפריל 2015
  20. ^ Marc Storm, ‏Nicole Perlman & Meg LeFauve to Write Marvel's 'Captain Marvel'‎, ‏Marvel, ‏20 באפריל 2015
  21. ^ Borys Kit, ‏'Captain Marvel' Movie Targets 'Inside Out' and 'Guardians' Writers‎, ‏The Hollywood Reporter, ‏13 באפריל 2015
  22. ^ Tracy Brown, ‏Kevin Feige on how Marvel's new Spider-Man will be different, and missing Comic-Con, ‏Los Angeles Times, ‏29 ביוני 2015
  23. ^ Matt Goldberg, ‏'Captain Marvel' Co-Writer Meg LeFauve on Approaching a Powerful Female Superhero‎, ‏Collider, ‏8 באוקטובר 2015
  24. ^ Jeff Sneider, ‏Marvel Courting Ava DuVernay to Direct Diverse Superhero Movie (Exclusive)‎, ‏The Wrap, ‏12 במאי 2015
  25. ^ Gregg Kilday, ‏Paul Rudd and Marvel's Kevin Feige Reveal 'Ant-Man's' Saga, from Director Shuffle to Screenplay Surgery to Studio's "Phase Three" Plans, ‏The Hollywood Reporter, ‏24 ביוני 2015
  26. ^ Victoria McNally, ‏Keep Your 'Captain Marvel' Casting Ideas Coming – Marvel Studios Is Listening, ‏MTV, ‏30 בספטמבר 2015
  27. ^ 1 2 3 Marc Storm, ‏Marvel Studios Phase 3 Update, ‏Marvel, ‏8 באוקטובר 2015
  28. ^ Erik Davis & Scott Huver, ‏Here's When We'll Know Who's Starring in And Directing Marvel's 'Captain Marvel' Movie, ‏Fandango, ‏11 באפריל 2016
  29. ^ Borys Kit, ‏Steven Spielberg, Colin Trevorrow Reteam to Produce Family Adventure 'Powerhouse' (Exclusive)‎, ‏The Hollywood Reporter, ‏17 במאי 2016
  30. ^ Borys Kit & Rebecca Ford, ‏Brie Larson Circling 'Captain Marvel' Superhero Movie, ‏The Hollywood Reporter, ‏1 ביוני 2016
  31. ^ Anthony Breznican, ‏Brie Larson officially announced as Captain Marvel, ‏Entertainment Weekly, ‏23 ביולי 2016
  32. ^ Joshua Starnes, ‏Comic-Con: Kevin Feige, Directors and Stars on the Marvel Cinematic Universe, ‏Coming Soon, ‏24 ביולי 2016
  33. ^ Brent Lang, ‏Marvel's Kevin Feige on 'Spider-Man's' Future and Why Brie Larson Was Perfect for 'Captain Marvel'‎, ‏Variety, ‏22 בנובמבר 2016
  34. ^ Krista Smith, ‏Cover Story: Brie Larson, Hollywood's Most Independent Young Star, ‏Vanity Fair, ‏25 באפריל 2017
  35. ^ 1 2 3 Christine Dinh, ‏Production Underway on Marvel Studios' 'Captain Marvel'‎, ‏Marvel, ‏26 במרץ 2018
  36. ^ Nick Romano, ‏Brie Larson researches Captain Marvel role at Air Force base, ‏Entertainment Weekly, ‏19 בינואר 2018
  37. ^ Adam Tanswell, ‏The New Recruit, ‏SciFiNow, ‏7 באפריל 2017; מס' 131, עמ' 13
  38. ^ 1 2 3 Terri Schwartz, ‏Why Hiring A Female Director For Captain Marvel Is Important To Kevin Feige, ‏IGN, ‏12 באוקטובר 2016
  39. ^ Vin Forte, ‏'Any Time with Vin Forte' Episode 27: "Rocket Launches and Writing Retreats" (Guest: Nicole Perlman)‎, ‏Any Time with Vin Forte, ‏10 באוגוסט 2016; ב-45:12
  40. ^ Bobby Anhalt, ‏Captain Marvel’s Origins Being Changed to Avoid Green Lantern Comparisons, ‏Screen Rant, ‏11 באוגוסט 2016
  41. ^ Kyle Buchanan, ‏Kevin Feige Says Brie Larson's Captain Marvel Will Be the Strongest Superhero Yet, ‏Vulture, ‏21 באוקטובר 2016
  42. ^ Justin Kroll, ‏Captain Marvel Update, ‏Twitter, ‏14 בדצמבר 2016
  43. ^ Justin Kroll, ‏'Captain Marvel' Finds Directors in Anna Boden, Ryan Fleck (EXCLUSIVE)‎, ‏Variety, ‏19 באפריל 2017
  44. ^ Kyle Buchanan, ‏After Signing Two Indie Directors, What Is Kevin Feige's Plan for Captain Marvel?‎, ‏Vulture, ‏1 במאי 2017
  45. ^ 1 2 'Captain Marvel' reportedly headed for January production start in Atlanta‎, ‏WXIA-TV, ‏27 במרץ 2017
  46. ^ Justin Kroll, ‏'Guardians of the Galaxy Vol. 2': First Reactions Tease 'Emotional' Film 'Full of Surprises'‎, ‏Variety, ‏18 באפריל 2017
  47. ^ Captain Marvel - Full Cast & Crew, ‏IMDb
  48. ^ Nicole Sobon, ‏Captain Marvel Set Video Confirms Start of Production, ‏Comic Book Resources, ‏20 במרץ 2018
  49. ^ 1 2 Christopher Marc, ‏'Captain Marvel' aka 'Warbird' Shoots January–May in Atlanta‎, ‏Omega Underground, ‏14 ביוני 2017
  50. ^ Adam Chitwood, ‏Brie Larson's Captain Marvel Revealed in First Set Photos, ‏Collider, ‏25 בינואר 2018
  51. ^ Kyle Buchanan, ‏Kevin Feige on the Future of Marvel's Women (Including Danai, Tessa, Brie, and Michelle)‎, ‏Vulture, ‏16 בפברואר 2018
  52. ^ Wendy Leung, ‏Film crew arrives in Oxnard to shoot 'Captain Marvel'‎, ‏Ventura County Star, ‏23 במרץ 2018
  53. ^ Captain Marvel Wraps
  54. ^ Safeeyah Kazi, Brie Larson oozes girl power at the Captain Marvel premiere as she opens up on fears over the role, standard.co.uk, ‏28 בפברואר 2019
  55. ^ David Lieberman, ‏Disney Films To Show on Imax Through 2019 With New Distribution Deal, ‏Deadline, ‏22 בפברואר 2017
  56. ^ Justin Kroll, ‏'Star Wars: Episode IX' Release Date Moves to December 2019‎, ‏Variety, ‏12 בספטמבר 2017