קרוב לוודאי (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרוב לוודאי
סוגה דרמה, קומדיה
יוצרים רן לנדאו, תומר שני, אייל סלע, מאיר סויסה
בימוי רן לנדאו, תומר שני, אייל סלע
שחקנים מאיר סויסה
מירי בוהדנה
טליה סויסה
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ישראל 10
תקופת שידור מקורית 2006 (30 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרוב לוודאי היא סדרת טלוויזיה ישראלית קומית-דרמטית ששודרה בערוץ 10 בשנת 2006.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה המוקומנטרית עוקבת אחר מאיר סויסה, המשחק במסגרתה את עצמו, שחקן עבר שלא מצליח בתקופה הנוכחית. הכסף כבר לא נופל מהשמים, הצעות הפסיקו להגיע, וההצגה האחרונה לא ממש מצליחה. בוקר אחד מגלה השחקן כי בנוסף לכל אלה, אשתו עזבה עם הילדים ללוס אנג'לס, ובייאושו מסתגר בבית ומסרב לצאת. סויסה לוקח תקופה ארוכה לעצמו, וכעת מנסה לחזור לעבוד, ומקבל הצעה מוצלחת לשחק בסדרת טלוויזיה והצעה לא-מוצלחת לשחק בהצגה כושלת, שהיתרון הרווחי היחיד בה הוא השתתפותה הצפויה של הדוגמנית מירי בוהדנה (אזכור להצגה הלא-מצליחה של השניים: "אני עם אשתך גמרתי"). פגישה מקרית של ג'רבי, הסוכן החלקלק של סויסה, עם כוכבת העל מירי בוהדנה, משנה את פני המצב. ג'רבי מציע ללהק את בוהדנה לתפקיד ראשי בהצגה הכושלת. אך כבר בהיכרותם הראשונה היחסים עולים על שרטון, כשסויסה ובוהדנה מתנגחים ומתקוטטים כמו חתול ועכבר. כבוד ואגו, יכולות המשחק המפוקפקות של בוהדנה, סיפורי אהבה מזדמנים – כל אלה הם הרקע לתחילתה של ידידות מופלאה, וגם תחילתה של הסדרה "קרוב לוודאי". יחסיהם של בוהדנה וסויסה עולים על שרטון, כשהשניים רבים בקביעות במהלך החזרות על ענייני כבוד ואגו, בעוד בוהדנה מזלזלת בקריירה הלא-עדכנית של סויסה, והוא מזלזל ביכולות המשחק המפוקפקות שלה. אולם במהרה יחסיהם מקבלים מפנה בלתי-צפוי, והשניים מתחילים לפתח חברות ייחודית.

המשתתפים ודמויותיהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאיר סויסה (בתפקיד עצמו): שחקן מצליח בעבר, אשר השתתף ב"דיזנגוף 99" וב"הלהקה" המצליחים של אבי נשר. במבט עדכני סויסה לא מצליח לשקם את הקריירה שלו, בעיקר בגלל שלא מקבל הצעות מספיק טובות. חייו האישיים גם הם כושלים, כאשר אשתו וילדיו עוברים להתגורר בארצות הברית. כעת מאיר מלוהק להצגה כושלת לצד הדוגמנית מירי בוהדנה, שאותה אינו מעריך כלל, אך אט-אט מפתח עמה מערכת יחסים מופלאה. סויסה פרנואיד וילדותי, וחייו מתאפיינים בקו מבולגן וחסר סדר. מתכונן לשחק בסדרת טלוויזיה אשר תחזיר לו תהילתו.
  • מירי בוהדנה (בתפקיד עצמה): דוגמנית וכוכבת צעירה אשר השתתפה במגוון קמפיינים. בוהדנה חפצה לפתח קריירת משחק, אך נוטלת חלק אך ורק בטלנובלות מפוקפקות. כעת ניתנת לה הזדמנות להוכיח כישורי משחק, למרות שאינם מפותחים, בהצגה לצד כוכב העבר מאיר סויסה. היחסים עם סויסה מתחילים ברגל שמאל, כשהשניים רבים לעיתים קרובות, אך מצבה האישי של בוהדנה, המאופיין בסיפור אהבה מסובך עם כוכב תוכנית מציאות לא-מוצלח, יוצר מערכת יחסים ייחודית עם סויסה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טליה סויסה (בתפקיד עצמה): בתו המתבגרת של מאיר המגיעה לביקור בישראל, לאחר שעזבה עם אמה לארצות הברית.
  • ג'רבי (אלי זאבי) (בתפקיד עצמו): הסוכן של מאיר. אדם חלקלק ועצבני, אך טוב-לב ויעיל.
  • אמנון קור (אמנון שרפי בתפקיד עצמו): השכן של מאיר העובד למחייתו כטכנאי מזגנים. אמנון גרוש ויש לו שני ילדים, ולמרות חזותו המאיימת, מחפש אהבה.
  • אסי דיין (בתפקיד עצמו): עמיתו של מאיר לכתיבת סדרת-טלוויזיה צפויה. אדם מסובך וחסר עכבות, אשר עבודה עמו מהווה אתגר רציני עבור מאיר.
  • רומי אבולעפיה (בתפקיד עצמה): שחקנית צעירה המשחקת בסדרת הטלוויזיה המתוכננת של מאיר. במהרה מתאהב מאיר ברוח הנעורים של אבולעפיה.
  • שוקה שקקלר (יותם זילברמן בתפקיד עצמו): שוקה גדל עם מאיר בקיבוץ ונחשב כחנון. כעת הוא איש עסקים מצליח המשקיע רבות בהצגה הצפויה.
  • יפה ירקוני (בתפקיד עצמה): ירקוני היא חמותו של סויסה וסבתה של בתו, טליה. זמרת מצליחה בעברה, דיווה ואייקון תרבותי נודע.

כמו כן התארחו בתוכנית מספר כוכבים בתפקידי אורח, בראשם אלי יצפאן, אשר שיתף פעולה פעמים רבות עם סויסה בעבר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]