קרייג פולר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרייג פולר
Craig S. Faller
לידה פרייבורג, פנסילבניה, ארצות הברית
השכלה
השתייכות צי ארצות הברית
תקופת הפעילות 1983–2021 (כ־38 שנים)
דרגה אדמירל (צי ארצות הברית) אדמירל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של מחלקת ההגנה  מדליית השירות המצוין של מחלקת ההגנה
מדליית השירות המצוין של הצי מדליית השירות המצוין של הצי
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (2)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (4)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרייג ס. פולראנגלית: Craig S. Faller) הוא קצין בדימוס בדרגת אדמירל בצי ארצות הברית. שירת כמפקד פיקוד דרום של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פולר נולד בפיירבורג שבפנסילבניה, בנם של הנרי ואודרי. ב-1983 סיים תואר ראשון בהנדסת מכונות מהאקדמיה הימית של ארצות הברית והתגייס לצי ארצות הברית. ב-1990 סיים תואר שני בבית הספר של הצי ללימודים מתקדמים.

פולר שירת כקצין מערכות חשמל וכור הנעה בסיירת הגרעינית "USS South Carolina", שימש קצין מבצעים במשחתת "USS Peterson", שירת בנושאת המטוסים "אנטרפרייז (CVN-65)" ושימש סגן מפקד המשחתת "USS John Hancock".

הוא פיקד על משחתת מסדרת ארלי ברק "USS Stethem", שבאפריל 2000 נשלחה לאזור המפרץ הפרסי והשתתפה באכיפת הסנקציות על עיראק. בדצמבר 2004 מונה פולר למפקד סיירת הטילים המונחים "USS Shiloh" ושירת בתפקיד עד מרץ 2006. בתקופת פיקודו סייעה הסיירת לנפגעי הצונאמי באינדונזיה. בהמשך שירותו פיקד על כוח התקיפה 3 בראשות נושאת המטוסים "ג'ון סטניס" והוביל אותו במהלך מלחמת עיראק ומבצע חירות מתמשכת באפגניסטן. כמפקד הכוח היה נתון בחקירה של המפקח הכללי של הצי על הפרת כללי האתיקה בכך שקיבל שדרוג לחדרים בבית מלון, החקירה מצאה שאכן חרג מכללי ההתנהגות הנאותה אך מצאה כי לא ניצל השדרוג לטובתו האישית, אלא הציע את החדרים הנוספים שקיבל לפקודיו.[1] ב-2012 מונה לראש אגף מבצעים בפיקוד מרכז של ארצות הברית. בתפקידי מטה נוספים שימש מפקד פיקוד הגיוס של הצי, מזכיר צבאי לסנטור טד קנדי ועוזרם של מפקד פיקוד האוקיינוס השקט של ארצות הברית ומפקד פיקוד מרכז, ג'ים מאטיס. בתחילת 2017 מונה לעוזרו של מזכיר ההגנה מאטיס.

בנובמבר 2018 הועלה לדרגת אדמירל ומונה למפקד פיקוד דרום של ארצות הברית במקום קורט טיד. הוא כיהן בתפקיד עד אוקטובר 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרייג פולר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ David B. Larter, Report: 2-star improperly accepted hotel suite. NavyTimes, April 10, 2015