קרייסליס רקורדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרייסליס רקורדס
נתונים כלליים
מייסדים כריס רייט וטרי אליס
תקופת הפעילות 1968–הווה (כ־56 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
 
chrysalis-records.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרייסלס רקורדסאנגלית: Chrysalis Records) היא חברת תקליטים בריטית, שנוסדה בשנת 1969. שמה של החברה, "קרייסליס", הוא שילוב של שמות מייסדיה, כריס רייט וטרי אליס[1].

בתחילת דרכה זכתה החברה להצלחה מסחרית עם צאת האלבום Aqualung של להקת ג'ת'רו טאל. החברה, שהייתה אמונה על הפצתו בבריטניה, התפרסמה מאוד בשל הצלחתו של האלבום, וכארבע שנים מאוחר יותר, בשנת 1975, חתמה על חוזה הקלטות עם חברי להקת ג'נטל ג'ייאנט, שהוציאו 5 אלבומים בהפקתה; בסוף שנות השבעים התרחב הז'אנר של אלבומי החברה מרוק מתקדם לרגאיי וסקא, ואילו בשנות השמונים נמנתה החברה בין מקדמי הגל החדש של המוזיקה הרומנטית בבריטניה, עם אמנים כמו הווטרבויז, אולטראווקס, בילי איידול, בלונדי, גו וסט, בלינדה קרלייל, בוני טיילר ו-Steeleye Span.

בשנת 1985 עזב טרי אליס את החברה והקים את הלייבל "Imago Records", ובכך השאיר את כריס רייט לנהל את החברה לבדו. אף על פי כן, שם החברה נותר כשהיה.

בשנת 1991 נרכשה החברה על ידי EMI, תחת המותג "Chrysalis". בין האמנים שהוציאו אלבומים במותג זה נכלל גם איאן אנדרסון, סולן ג'ת'רו טאל, שהקליט מספר אלבומי סולו עם החברה. לאחר מכן, עברה החברה לידיי וורנר מיוזיק גרופ, מבית יוניברסל מיוזיק גרופ, מעט אחרי שזאת רכשה את EMI[2]. כל חוזי ההקלטות הועברו לוורנר.

בשנת 2016, בעקבות החלטה של האיחוד האירופי להגבלת תאגידים, נאלצה קבוצת וורנר מיוזיק למכור את קרייסליס רקורדס, שנרכשה על ידי חברת Blue Raincoat Music, אותה ניהל, בין היתר, כריס רייט, המייסד המקורי של החברה, באופן אירוני למדי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Profile: A truly passionate sport: Chris Wright of Chrysalis outplayed, The Independent, ‏2011-10-22 (באנגלית)
  2. ^ Warner Music Group Warner Music Group Completes Acquisition of Parlophone Label Group, Warner Music Group Official Website (באנגלית)