קרל פון קירכבאך אאוף לאוטרבאך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרל גראף פון קירכבאך אאוף לאוטרבאך
Karl Graf von Kirchbach auf Lauterbach
קרל פון קירכבאך אאוף לאוטרבאך
קרל פון קירכבאך אאוף לאוטרבאך
לידה 20 במאי 1856
ג'נג'ש, האימפריה האוסטרית
פטירה 20 במאי 1939 (בגיל 83)
שרנשטיין, גרמניה הנאצית גרמניה הנאציתגרמניה הנאצית
מדינה אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האקדמיה הצבאית הטרזיאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות הצבא האוסטרו-הונגרי.
תקופת הפעילות 18691918 (כ־49 שנים)
דרגה גנרל-אוברסט (הצבא האוסטרו-הונגרי) גנרל-אוברסט
תפקידים בשירות
מפקד הקורפוס הראשון
מפקד הארמייה הראשונה
מפקד הארמייה השביעית
מפקד הארמייה השלישית
מפקד הארמייה הרביעית
פעולות ומבצעים
מלחמת העולם הראשונה
עיטורים
  • מסדר העיט האדום
  • מסדר אלברט עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרל גראף פון קירכבאך אאוף לאוטרבאךגרמנית: Karl Graf von Kirchbach auf Lauterbach;‏ 20 במאי 1856 – 20 במאי 1939) היה מפקד בכיר בצבא האוסטרו-הונגרי במלחמת העולם הראשונה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קירכבאך נולד ב-20 במאי 1856 בעיר ג'נג'ש שהשתייכה אז לאימפריה האוסטרית ושוכנת בתחומי הונגריה המודרנית. משפחת קירכבאך הייתה משפחת אצולה מסועפת שהצמיחה מקרבה אנשי צבא רבים בצבאות גרמניים שונים. אחיו הצעיר היה יוהאן פון קירכבאך אאוף לאוטרבאך, ששירת גם הוא בצבא האוסטרי והגיע לדרגת גנרל חיל הרגלים. לפיכך, כחלק מהמסורת המשפחתית, הוא נכנס בגיל 11 למכון לצוערים. מאוחר יותר הוא למד באקדמיה הצבאית הטרזיאנית, ונכנס לצבא בדרגת לויטננט. ב-1880 הועלה לדרגת אובר-לויטננט, ובשנת 1884 לדרגת האופטמן. בשנת 1893 מונה לראש מטה הקורפוס ה-15, ובין 1895 ל-1897 כיהן כראש מטה דיוויזיית פרשים. בשנת 1899 הוא מונה לראש מטה הקורפוס השלישי, וקודם לדרגת אוברסט.

בשנת 1901 הוא קיבל פיקוד על בריגדת פרשים, בשנת 1905 הועלה לדרגת גנרל מיור, בשנת 1910 הועלה לדרגת פלדמרשל-לוטננט. יחד עם פרנץ פרדיננד, ארכידוכס אוסטריה וקונרד פון הצנדורף, קירכבאך היה אחד מהמפקדים שדרשו לבצע רפורמות בצבא האוסטרו-הונגרי המיושן, ולהפוך אותו לצבא מודרני ומתקדם. בשנת 1911 מונה למפקד הלנדוור (מיליציה מיוחדת בצבא האוסטרו-הונגרי). בשנת 1914 הועלה לדרגת גנרל חיל הפרשים.

מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מלחמת העולם הראשונה

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה קיבל קירכבאך פיקוד על הקורפוס הראשון, שהייתה חלק מהארמייה הראשונה של ויקטור דנקל. הקורפוס שלו לחם בקרב קרשניק, ותרם תרומה משמעותית לניצחון האוסטרו-הונגרי המכריע בקרב זה. באוקטובר 1914 השתתף בקרב על הוויסלה, ובמאי 1915 השתתף במתקפת גורליצה-טרנוב. ב-23 במאי 1915 הוא החליף את דנקל בתפקיד מפקד הארמייה הראשונה, ופיקד עליה עד 10 ביוני. ב-20 בנובמבר של אותה שנה הוענק לו "צלב האבירים של מסדר לאופולד" עם עיטור המלחמה.

במאי 1916 הוענקה לו "מדליית ההצטיינות הצבאית" בברונזה עם קישוט חרבות מלחמה. הקורפוס שלו הועבר לחזית האיטלקית והוצב בטירול. הוא נכלל במסגרת הארמייה השלישית, והשתתף במתקפת טירול. לקראת סוף השנה הוחזר הקורפוס (יחד עם כל הארמייה) לחזית המזרחית, וב-8 בספטמבר 1916 קיבל קירכבאך את הפיקוד על הארמייה השביעית, וסייע בהדיפת מתקפת קרנסקי. ב-20 באוקטובר הוא מסר את הפיקוד להרמן קבש. ב-1 בנובמבר הוא הועלה לדרגת גנרל-אוברסט, שהיא דרגת ביניים בין גנרל לפילדמרשל.

זמן קצר לאחר מכן קיבל את הפיקוד על הארמייה השלישית, אולם ב-5 במרץ 1917 הועבר לפקד על הארמייה הרביעית. זמן קצר לאחר מכן נאלץ קירכבאך לפרוש מתפקידו בשל מחלה קשה שתקפה אותו. באוקטובר של אותה שנה הוא כבר היה יכול לחזור לשירות פעיל, אולם עדיין ניתן לראות בתמונות את סימני המחלה על פניו. בתחילת 1918 הוא מונה למפקד כל הכוחות האוסטרו-הונגריים בנפת חרסון, והמטה שלו היה באודסה. משימתו הייתה לעודד את החקלאות באזור ולהשיג אספקת מזון עבור הצבא האוסטרו-הונגרי. עם זאת, כבר בימים הראשונים של אפריל בריאותו הלקויה אילצה אותו לוותר על התפקיד. לאחר מספר חודשי התאוששות הוא היה יכול לחזור לשירות פעיל, וקרל הראשון, קיסר אוסטריה מינה אותו למפקד הכוחות האוסטרו-הונגריים בחזית המערבית. מינוי שהיה חסר משמעות בהתחשב בכך שהכוחות האוסטרו-הונגריים בזירה זו היו חילות עזר קטנים בלבד.

אחריתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר המלחמה פרש קירכבאך מהצבא, וחי בשרנשטיין שבאוסטריה עילית. הוא מעולם לא התאושש ממחלתו, ומת ממנה ב-20 במאי 1939 בגיל 83.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]