לאנה (מתאבקת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קת'רין ג'וי פרי)
לאנה
Lana
לאנה בטקס היכל התהילה לשנת 2018
לאנה בטקס היכל התהילה לשנת 2018
לידה 24 במרץ 1985 (בת 39)
גיינסוויל, פלורידה, ארצות הברית
שם במה לאנה
משקל 52 ק"ג
גובה 1.70 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 23 באוקטובר 2013 (כמנג'רית)
3 באפריל 2016 (כמתאבקת) – הווה
מאמנים WWE Performance Center
ליגות WWE
מידע אישי
בן או בת זוג Miro (2016–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין ג'וי פריאנגלית: Catherine Joy Perry; נולדה ב-24 במרץ 1985), הידועה יותר בשם הבמה שלה, לאנה (Lana) היא מתאבקת אמריקאית, שחקנית, רקדנית, דוגמנית, מנהלת היאבקות וזמרת. היא מוכרת בעיקר בשל תקופתה בארגון ההיאבקות WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרי נולדה בגיינסוויל, פלורידה שבארצות הברית, להורים ממוצא פורטוגזי וונצואלי. היא הגדולה מבין כל ארבעת אחיה. במשך כמה שנים מילדותה שהתה פרי בלטביה הסובייטית, שם אביה שימש כמיסיונר נוצרי. פרי ומשפחתה נשארו בלטביה לאחר שהשיבה לעצמה את עצמאותה ב-21 באוגוסט 1991. מגיל צעיר פרי שאפה להיות רקדנית בלט כמו האמא שלה. היא נכחה בבית ספר של האופרה הלאומית של לטביה והחלה לרקוד עימם בגיל 14.

בגיל 17 פרי שבה לארצות הברית ותחילה התגוררה בניו יורק שם רקדה בכמה מרכזי ריקוד ידועים. פרי נרשמה לאוניברסיטת המדינה של פלורידה בעיר טאלאהאסי שם סיימה תואר בריקוד ומשחק.

פרי החלה לקבל חשיפה כאשר נכנסה לקריירת הדוגמנות, כאשר היא מופיעה כפרזנטורית של חברת משקאות האנרגיה, רד בול. לאחר שסיימה את לימודיה באוניברסיטה, פרי התמקמה בלוס אנג'לס, קליפורניה, במטרה לעבוד בעסקי הבידור.

קריירת המוזיקה והמשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 פרי הצטרפה ללהקת הבנות "No Means Yes", אשר הוחתמה לחברת התקליטים של ני-יו. הלהקה הוציאה לאור סינגל אחד בשם "Would You Like That" עד שהתפרקה שנה לאחר מכן.

לאחר מכן פרי החלה לעבוד כרקדנית גיבוי לזמרים כמו קרי הילסון, נלי, פינק, אשר ואייקון. היא הופיעה בתפקידי אורח בסרטים כמו פיץ' פרפקט וסרט ההמשך, פיץ' פרפקט 2 ובסדרת הטלוויזיה באנשי. בחודש מרץ 2015 נודע שהיא תככב לצד המתאבק לשעבר וחבר היכל התהילה, אדג', בהפקתה של ה-WWE.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימוש כמנג'רית של רוסב (2013–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאנה ביחד עם רוסב

ביוני 2013 נודע כי פרי הוחתמה לחוזה בארגון ה-WWE ונשלחה להתאמן בארגון הפיתוח NXT. את הופעת הבכורה שלה ערכה ב-23 באוקטובר 2013 תחת השם לאנה, כאשר היא משמשת כסקאוטרית למתאבק אלכסנדר רוסב. ב-6 בנובמבר לאנה הפכה להיות ה"שגרירה הסוציאלית" של רוסב ופיתחה דמות המדברת במבטא רוסי שסיימה לימודים במדיניות חוץ. לאנה ערכה את הופעת הבכורה שלה ברוסטר הראשי ב-31 בינואר 2014 בתוכנית סמאקדאון כשהיא ורוסב מופיעים במשך שבועות בסדרת נאומים. בחודש מאי החלה להקדיש את ניצחונותיו של רוסב ל"גיבור" שלה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ותוך כדי מאמצת דמות אנטי אמריקאית ופרו רוסית.

לאנה החלה במתן תגובות שנויות במחלוקת לפני הקרב של רוסב באירוע באטלגראונד כאשר היא מאשימה את ארצות הברית על סדרה של אירועים שקרו בעולם ומשבחת את הנשיא פוטין. למרות שלא הזכירה את המקרה ספציפית, נאמר ברשתות החברתיות שלאנה התכוונה להתרסקות של טיסה 17 של מלזיה איירליינס, שקרתה שלושה ימים קודם למופע. נציג של ה-WWE הגיב על המקרה ואמר מפורשות שלאנה לא התייחסה לאירוע התרסקות המטוס, אלא העלילה היא חלק מבניית הדמויות של לאנה ורוסב, כמו כן התנצל בפני מי שלא הבין בבירור את הנושא עליו דובר באירוע.

ב-3 בנובמבר בפרק של Raw רוסב ניצח את שיימוס כדי לזכות באליפות ארצות הברית, אך הפסיד אותה ברסלמניה 31 לג'ון סינה לאחר שבלי כוונה התנגש בלאנה. באירוע פייבאק, שנערך ב-17 במאי סינה ניצח את רוסב בקרב "אני נכנע" לאחר שלאנה היא זאת שנכנעה בשמו של רוסב. לילה לאחר מכן, לאנה הצדיקה את מעשיה לאחר שהסבירה שרוסב אמר שהוא נכנע בשפה הבולגרית, מאוחר יותר באותו הערב לאנה נישקה את דולף זיגלר, מה שהפך אותה לדמות טובה ולמעשה סיימה את הציוות בינה לבין רוסב. ב-11 באוקטובר לאנה אישרה שהיא התארסה לרוסב במציאות.[1] ב-30 בנובמבר לאנה חזרה, שוב בדמות הרעה.

לאחר היעדרות מהמסך של חודשיים, לאנה חזרה בסוף חודש פברואר כאשר היא מתעמתת מאחורי הקלעים עם ברי בלה. שבועיים לאחר מכן הפריעה לברי בקרב זוגות וגרמה לה להפסיד. כל המעשים הללו הביאו להופעת הבכורה של לאנה כמתאבקת בקרב מקדים באירוע רסלמניה 32 כאשר קבוצתה מפסידה לקבוצתה של ברי בקרב חמש על חמש.

ב-25 באפריל לאנה שבה להיות המנג'רית של רוסב. ב-8 באוגוסט חתונתם של רוסב ולאנה נקטעה על ידי רומן ריינס ושבוע לאחר מכן רוסב התאבק נגד ריינס בקרב שהוגדר בתור "הכבוד של לאנה", אך רוסב הפסיד בקרב זה. בתחילת שנת 2017 רוסב ספג פציעה, מה שהכריח את שניהם להיות מחוץ להופעות בטלוויזיה.

תחרות יחידנית (2017–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 באפריל נודע שלאנה הועברה מ-Raw לתוכנית סמאקדאון כחלק מהסופרסטאר שייק-אפ (הדראפט לשעבר). ב-6 ביוני לאנה חזרה ופתחה ישירות בריב נגד אלופת הנשים של סמאקדאון, נעמי. באירוע "כסף בבנק" שנערך שבועיים לאחר מכן הפסידה לנעמי בקרב על התואר. היא התאבקה שוב נגד נעמי ב-27 ביוני וב-4 ביולי ובשני הקרבות לאנה היא זו שהפסידה.[2] ב-23 ביולי באירוע באטלגראונד לאנה התחרתה בקרב הדחות מחומש אשר קבע את המועמדת לאליפות הנשים, בקרב זה הודחה לאנה על ידי בקי לינץ'. ב-28 בינואר באירוע הרויאל ראמבל בקרב הראמבל הנשים הראשון בתולדות הארגון נכנסה כמספר ה-13 והודחה על ידי מישל מק'קול. במסגרת הסיבוב הראשון באתגר ה-Mixed Match Challenge לאנה תשתף פעולה ביחד עם בעלה, רוסב, נגד ביילי ואליאס. באתגר זה הצמידה לאנה את ביילי והעניקה לה ולבעלה רוסב ניצחון שהעלה אותם לשלב הבא. כמו כן, הצמדה זו לניצחון היא הניצחון הרשמי הראשון של לאנה בארגון. ב-13 במרץ לאנה ורוסב הודחו מהטורניר לאחר שהפסידו בסיבוב השני לשארלוט פלייר ובובי רוד. באחד הקרבות המקדימים לאירוע רסלמניה 34, לאנה השתתפה בקרב הבאטל רויאל נשים הראשון של רסלמניה. ב-22 במאי, לאנה ניצחה את בילי קיי והעפילה לקרב הסולם מסוג "כסף בבנק" באירוע כסף בבנק. ב-5 ביוני לאנה ואיידן אינגליש הפסידו בקרב זוגות לנעמי וג'ימי אוסו. ב-12 ביוני קבוצתה של לאנה ביחד עם אסקה, בקי לינץ', שארלוט פלייר ונעמי ניצחה את כרמלה, מנדי רוז, סוניה דוויל, בילי קיי ופייטון רויס. באירוע כסף בבנק, שנערך ב-17 ביוני, לאנה התחרתה בקרב ה"כסף בבנק", אך לא הצליחה לנצח בו, בקרב זה ניצחה אלכסה בליס. לאחר מכן, לאנה הפסידה בשני קרבות יחידים לזלינה וגה, המנג'רית העסקית של אנדרדה "סיין" אלמאס, גם ב-31 ביולי וגם ב-7 באוגוסט. לאנה ורוסב הפסידו לזלינה וגה ואנדרדה "סיין" אלמאס בקרב זוגות מעורב במסגרת המופע המקדים לאירוע סאמרסלאם, שנערך ב-19 באוגוסט. יומיים לאחר מכן, הזוגות התחרו שוב והפעם לאנה ורוסב ניצחו לאחר עזרה מצידו של איידן אינגליש. ב-25 בספטמבר, לאנה הפסידה לאלופת הנשים של סמאקדאון, בקי לינץ', בקרב שאינו היה על התואר. ב-2 באוקטובר במסגרת העונה השנייה של אתגר ה-Mixed Match Challenge, לאנה ורוסב הפסידו בקרב הראשון שלהם לנעמי וג'ימי אוסו. שבועיים לאחר מכן, לאנה ורוסב הפסידו לאסקה והמיז במסגרת האתגר. באירוע אבולושן, שנערך ב-28 באוקטובר, לאנה השתתפה בקרב הבאטל רויאל של הנשים, אך הודחה על ידי טמינה. ב-30 באוקטובר, במסגרת אתגר ה-Mixed Match Challenge, לאנה ורוסב הפסידו לשארלוט פלייר ו-AJ סטיילס. ב-20 בנובמבר, לאנה ורוסב הפסידו לכרמלה ו-R-Truth במסגרת אתגר ה-Mixed Match Challenge והודחו רשמית מהתחרות לאחר שרשמו במהלך שלב הבתים ארבעה הפסדים, ללא שום ניצחון. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-27 בינואר 2019, לאנה הייתה אמורה להיכנס כמספר ה-28, אך בשל פציעתה במהלך הקרב של רוסב בקרב המקדים לאירוע, היא לא הייתה יכולה לקחת חלק בקרב, וכתוצאה מכך לינץ' תפסה את מקומה.

ב-30 בספטמבר בתוכנית Raw, לאנה ביצעה את חזרתה לארגון בתור הדמות ההילית (הבלתי אהובה על הקהל), כשבגדה בבעלה, רוסב, והתנשקה עם בובי לאשלי, במהלך הקרב של רוסב על האליפות האוניברסלית נגד סת' רולינס. ב-20 בינואר 2020, לאנה ובובי לאשלי ניצחו בקרב זוגות מעורב את ליב מורגן ורוסב. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-26 בינואר, לאנה התחרתה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנסה לקרב כמספר החמישי, אך הודחה על ידי ליב מורגן. ב-27 בינואר וב-3 בפברואר, לאנה נחלה הפסדים בקרבות יחידים לליב מורגן. ב-31 באוגוסט, לאנה הפסידה למיקי ג'יימס. ב-12 באוקטובר, לאנה ניצחה בקרב באטל רויאל אשר קבע את זהות המועמדת לכתר לאליפות הנשים של Raw. ב-26 באוקטובר, לאנה ניצחה את לייסי אוואנס, פייטון רויס וניקי קרוס בקרב מרובע אשר קבע את זהות המשתתפת החמישית והאחרונה לקבוצת Raw לקראת קרב הדחות הנשים המסורתי של אירוע סדרת ההישרדות. ב-2 בנובמבר, לאנה הפסידה בקרב יחידים לניה ג'קס. ב-30 בנובמבר, לאנה ניצחה את שיינה בייזלר. באירוע סדרת ההישרדות, שנערך ב-22 בנובמבר, קבוצת Raw (ניה ג'קס, שיינה בייזלר, לאנה, לייסי אוואנס ופייטון רויס) ניצחה את קבוצת סמאקדאון (ביאנקה בלאייר, רובי ריוט, ליב מורגן, ביילי ונטליה) בקרב הדחות הנשים המסורתי, שבו לאנה הייתה השורדת האחרונה. ב-14 בדצמבר, ג'קס ובייזלר פצעו את ידה ורגלה של לאנה, מה שגרם לא להיות כשירה לקרב הזוגות שלה ביחד עם אסקה באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות נגד ג'קס ובייזלר על אליפות זוגות הנשים של ה-WWE. ב-8 בפברואר 2021, לאנה ניצחה את ניה ג'קס בקרב שולחנות. שבוע לאחר מכן, היא הפסידה כתוצאה מהכנעה לשיינה בייזלר. ב-19 באפריל, לאנה ונעמי ניצחו את ניה ג'קס ושיינה בייזלר בקרב שאינו היה על חגורות האליפות של האחרונות. ב-3 במאי, לאנה ונעמי כשלו בניסיונן לזכות באליפות זוגות הנשים לאחר שהפסידו לאותן ג'קס ובייזלר. ב-31 במאי, לאנה ונעמי הפסידו לדנה ברוק ומנדי רוז.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרי נישאה למתאבק ה-WWE, רוסב, ב-29 ביולי 2016.[3] כמו כן, היא יצאה עם שחקן הפוטבול לשעבר, אייזיאה מוסטפא.

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין רולינג סטון
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter
    • הגימיק הטוב ביותר לשנת 2014 - ביחד עם רוסב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לאנה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]