ראלף טאונר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראלף טאונר
Ralph Towner
לידה 1 במרץ 1940 (בן 84)
שייהאליס, מדינת וושינגטון, ארצות הברית
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1960 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת אורגון, Bend Senior High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ג'אז, ג'אז חופשי
כלי נגינה גיטרה,פסנתר
חברת תקליטים ECM
שיתופי פעולה בולטים אברהרד וובר, גארי פיקוק, יאן גרברק, ג'ון אברקרומבי
www.ralphtowner.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית


רלף טאונר

ראלף טאונר (אנגלית: Ralph Towner ‏ נולד במדינת וושינגטון ב-1 במרץ 1940) הוא נגן ומלחין ג'אז המנגן בעיקר בגיטרה (של 6 ובעיקר של 12 מיתרים), אך מנגן גם בכלים נוספים כפסנתר, סינטיסייזר, כלי הקשה וחצוצרה.

טאונר קיבל את הכשרתו כנגן גיטרה קלאסית, אך כאשר נחשף לנגינת הפסנתר של ביל אוונס[1] החל לפנות לכיוון הג'אז. לקראת סוף שנות השישים הצטרף להרכב מוזיקת העולם של הסקסופוניסט פול וינטר, "קונסורט". ב-1970 עזב את ההרכב יחד עם עמיתיו, הבסיסט גלן מור, נגן כלי הנשיפה פול מק-קדנלס וקולין וולקוט (נגן כלי הקשה וסיטאר) ויחד הקימו את להקת "אורגון". הלהקה, הקיימת כמסגרת של מוזיקאים סולנים בעלי קריירות נפרדות משלבת בין מוזיקה הודית, מוזיקה קלאסית, ג'אז חופשי ועוד, הוציאה מספר תקליטים רבי השפעה בחברת התקליטים ECM. בחברה זו ממשיך טאונר להקליט כסולן וכמוביל הרכבים אחרים והפך לאחד מהאמנים המזוהים ביותר עם ECM.

טאונר מרבה לשתף פעולה בהרכבים קטנים למשל עם נגני הבס אברהרד וובר וגארי פיקוק, הסקסופוניסט יאן גרברק, הגיטריסט ג'ון אברקרומבי ורבים אחרים. הוא ניגן גם עם להקת הפיוז'ן Weather Report וכותב מוזיקה לתזמורות סימפוניות לסרטים ולמחול.

כמו אברהרד וובר, טאונר משתמש רבות בשיטת אובר-דאבינג עם עצמו, כאשר הוא מנגן (למשל באלבום "יומן" Diary) פסנתר בערוץ אחד וגיטרה בערוץ אחר.

טאונר מתגורר ברומא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראלף טאונר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לפי הביוגרפיה באתר הרשמי