רדיו קול הים האדום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רדיו קול הים האדום
פרטי התחנה
סוג רדיו אזורי
שפה עברית
מדינה ישראל ישראלישראל
מנכ"ל רונן שי
אזורי קליטה ותדרים
אזור קליטה אילת
נקלט בתדר 102FM
אזור קליטה חבל אילות
נקלט בתדר 101.1FM
fm102.co.il

רדיו קול הים האדום היא תחנת רדיו אזורית, שהחלה את שידוריה בספטמבר 1995. התחנה קרויה על שמו של ים סוף (הידוע גם בשמו השני, "הים האדום"), השוכן לחופי אילת. לתחנה שני משדרים, באילת (102.0FM) ובמועצה האזורית חבל אילות (101.1FM).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחנה הוקמה כחלק כחלק מיישום חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו התש"ן - 1990 שהסדיר את הקמתן של תחנות רדיו אזורי בישראל, המופעלות על ידי בעלי זיכיון, ואינן ממומנות בעזרת אגרת הרדיו והטלוויזיה אלא בדרך מסחרית (מכירת זמן פרסום), תחת פיקוח ציבורי. הקבוצה שזכתה בזיכיון להקמת תחנת רדיו באילת כללה שורה של משקיעים בהם: חברת ארקיע, חברת אילנית, מוזי ורטהיים, מייקל שטיינהרדט, גובר רדיו בבעלות עו"ד רון גזית, ומדיאנה תקשורת בבעלות יוהנה פרנר ורוני אלגרנטי[1]. הזיכיון שקיבלה היה ל-7 שנים אך ב-2002 הרשות השנייה החליטה להאריך בארבע שנים את הזיכיון, ללא מכרז[2]. רדיו קול הים האדום הייתה המצליחה מבין תחנות הרדיו האזורי לאחר שהשיגה את שיעור ההאזנה הגבוה ביותר בקרב האוכלוסייה הנמצאת בטווח השידור שהוגדר על ידי הרשות השנייה, שהיה בין 30% ל-45% בסקרים שנערכו בשנים 2002–2004[2][3].

בשנת 2007 נערך מכרז חדש להפעלת תחנת רדיו באילת, אולם קבוצת רדיו קול הים האדום הייתה היחידה שניגשה אליו[4]. במרץ 2008 מועצת הרשות השנייה אישרה שוב את קבוצת רדיו קול הים האדום כבעלת הזיכיון באזור אילת[5].

בנובמבר 2012 מנכ"ל קול הים האדום גיא מרקמן פרש מתפקידו, לאחר שניהל את התחנה מיום הקמתה[6]. הוא החזיק בכ-10% ממניות התחנה, אותם מכר למנכ"ל שהחליף אותו, רונן שי[7].

שידורי התחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחנה מרבה לעסוק בעניינים מקומיים הקשורים בקהילה. מלבד מבזקי חדשות מדי שעה עגולה, קול הים האדום מגיש תוכניות אקטואליות מקומיות וארציות. עוד ידועה התחנה בתוכניות הנוער שנעשו בעברה:"הפריק שואו" שזכתה לאחוזי האזנה רבים, "כוח 17", "שעת חלון" שמאוחר יותר שודרה גם בשמה "שעה חופשית" ותוכנית הנוער המיתולוגית "הפסקת 10" ששודרה ברצף במשך ארבע שנים. תוכניות הנוער שילבו בנוסף לתכנים בסדר היום גם אווירה סאטירית, כגון "ערפדים", שהייתה תוכנית ששודרה בימי חמישי לכל מי שתכנן לצאת לבלות באילת.

כמו כן, התחנה ידועה בשדרני העבר שלה. הידוע מכולם הוא שי גולדשטיין, אשר עבד בה בעבר כמפיק קדימונים ושידר את תוכנית הערב הראשונה של רדיו תל אביב, והגיש עם דרור רפאל את התוכנית "שי ודרור" ברדיו ללא הפסקה 103FM; שרון גל, שסיקר אקטואליה ככתב עד שצמח לערוצי הטלוויזיה המסחריים ואף כיהן כחבר כנסת; מושיקו שטרן, שכיום משדר ברדיוס 100FM וזוכה למדרוג גבוה; וסטלי סולומונוב שערכה את מדור התרבות של ynet ומשדרת, נכון ל-2020, בתחנת הרדיו eco 99fm.

כמו כן, בתחנה שידרו כוכבי תרבות מקומיים, כגון איציק וייס, איריס קדם, רוני יופה, איילון גינזבורג, סער צברי, אביבה רגב, צבי ציקי אבישר, וורדה צוברי אשר ביססה את מעמדה בתחנה עוד מראשיתה כאושיה אילתית בתחום האקטואליה המקומית ומגישת התוכנית המדוברת "שירים מים לים" אשר משדרת שירים מזרחיים בעריכתה.

בין השדרים שלה בעשור השלישי של המאה ה-21 נמנים אודי שכטר, גל רבינו, גרי סגור, מיכל בלוך, מירי אדרי, עמרית אביאל לב-ארי, קלייב ניוטון ובני גמליאלי.

התחנה מתחדשת בכל שנה עם תוכניות חדשות ושדרנים חדשים.

מנכ"ל התחנה מראשיתה היה גיא מרקמן, שהוחלף ב-2014 על ידי רונן שי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]