רובין הוד (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רובין הוד
מבוסס על Robin Hood עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה, הרפתקאות
יוצרים מתיו ויינר
שחקנים ג'ונאס ארמסטרונג
לוסי גריפית'ס
ריצ'רד ארמיטאג'
דייוויד היירווד
קית' אלן
גורדון קנדי
סאם טרוטון
ג'ו ארמסטרונג
קלייב סטאנדן
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 39
הפקה
הפצה Endemol Shine UK, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Andy Price עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור BBC
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 7 באוקטובר 200627 ביוני 2009 (45 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובין הודאנגלית: Robin Hood) היא סדרת טלוויזיה בריטית שנוצרה על ידי דומיניק מינגלה ומשודרת ברשת הכבלים הבריטית BBC. הסדרה מבוססת על אגדות עממיות ומעשיות על חייו של רובין הוד.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה במשך 3 עונות, כשכל עונה השתרעה על פני 13 פרקים. העונה הראשונה הייתה בעלת תקציב של 8 מיליון לירות שטרלינג ועלתה לאוויר ב-7 באוקטובר 2006. חודש לאחר מכן, ב-23 בנובמבר 2006, הודיעה הרשת כי הסדרה תשוב לעונה שנייה. צילומי העונה השנייה החלו במרץ 2007 והיא שודרה החל מה-6 באוקטובר 2007. ב-7 באוגוסט 2008 הודיע ג'ונאס ארמסטרונג כי בכוונתו לפרוש לאחר העונה השלישית. בעקבות הודעה זו וירידה באחוזי הצפייה הסדרה בוטלה לאחר שלוש עונות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–13 (13 פרקים)

הסדרה נפתחת בחזרתם של רובין ומשרתו הנאמן, מאץ', ללוקסלי, עיירת הולדתם, מן המלחמה בארץ הקודש במהלך מסע הצלב השלישי. רובין מגלה שהמצב השתנה והשריף וייזי ויד ימינו גאי מגיסבורן, מטילים מיסים כבדים על העניים ומאמללים את חייהם. רובין מנסה להגן על התושבים של העיירה, אך הופך לפורע חוק בעצמו. רובין מאץ' והנערים שהצילו, ויל סקרלט, ואלן א. דייל פוגשים קבוצת פורעי חוק הכוללת את ג'ון ליטל ומשכנעת אותם להצטרף לחבורה אחת, במטרה לעזור לעניים. גם ג'ק, נערה מוסלמית, מצטרפת לחבורה. רובין וחבורתו מצליחים לסכל את תוכניותיו של השריף, פעם אחר פעם, ומסייעים לתושבים העניים לכלכל את עצמם. רובין מגלה שקיים אדם המכונה "שומר הלילה" שעזר לעניים בהיעדרו. עם הזמן הוא מגלה כי שומר הלילה הוא למעשה ליידי מריאן, ארוסתו לשעבר ואהובת ליבו. במקביל, גאי רוצה להינשא למריאן, אך זו, מאוהבת ברובין. רובין מגלה שגאי היה בארץ הקודש וניסה להרוג את המלך, ריצ'רד לב הארי, על מנת שהוא והשריף ישלטו על לוקסלי. בסוף העונה המלך מגיע ללוקסלי אך רובין מגלה כי זה רק מתחזה שהשריף שכר, כדי שיחתן את מריאן וגאי. לאחר מאבקים, רובין מצליח לעצור את החתונה ברגע האחרון.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 14–26 (13 פרקים)

רובין וחבורתו משפצים את מקום המסתור שלהם עד כי הוא לא ניתן לגילוי. רובין מגלה על תוכניתו של השריף להרוג את ריצ'רד לב הארי ועל כך שהקים חבורה הנקראת "האבירים השחורים", המורכבת מאנשי אצולה שחותרים תחת המלך. אלן, אחד מפורעי החוק בחבורתו של רובין, נתפס על ידי גאי וסובל עינויים אך גאי משחרר אותו בתמורה למידע על חבורתו של רובין. רובין מגלה כי בחבורתו יש מרגל, הוא יוצר מלכודת ולוכד את אלן. אלן מצטרף לכוחותיו של השריף, בלב חצוי. האבירים השחורים התאספו וחתמו על ברית על מנת להשתלט על אנגליה רובין מנסה לגנוב אותה, אך בפועל גונב אותה אבא של מריאן בעקבות נזיפה שלה על כניעתו ומשלם על כך בחייו. כאשר אביה נהרג מריאן עוזבת את הארמון ומצטרפת לחבורה ביעד. רובין מנסה לשלוח יונת דואר למלך כדי לזרז את חזרתו. מריאן שבה לחיות בארמון להמשיך לרגל אחרי השריף, אך לא לפני שרובין מציע לה נישואין והיא מסכימה. בסוף העונה גאי מגלה שמריאן היא בעצם "שומר הלילה". מריאן מנסה להרוג את השריף אך נכשלת. כעונש השריף וגאי לוקחים אותה איתם לארץ הקודש לראות כיצד הם הורגים את המלך. אלן מגלה על התוכנית של השריף ומחליט לחזור לעזור לרובין. הוא מחלץ את החבורה מהמלכודת שנלכדו בה. רובין וחבורתו מגיעים לארץ הקודש אך הדברים מסתבכים. ג'ק מתוודה על אהבתה לוויל והשניים הופכים לזוג ונשארים בארץ הקודש. השריף יורה חץ במלך ריצ'רד בגבו ופוצע אותו. מריאן מנסה למנוע מגאי מלהרוג את המלך. היא מספרת לו שהיא אוהבת את רובין הוד ושהיא רוצה להתחתן איתו. במהלך של טירוף גיא תוקע את חרבו בבטנה. מריאן ורובין מתחתנים כשהיא גוססת. העונה נגמרת עם מותה של מריאן, חזרתו של רובין הוד לאנגליה והכשלת ניסיון ההתנקשות בחיי המלך.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון של העונה רואים את הנזיר טאק מגיע בסירה לחוף באנגליה בינתיים רובין הוד חוזר מארץ הקודש במטרה לנקום בגיזבורן על הרצחה של מריאן. בהמשך העונה מתגלה אחותו של גיזבורן איזבלה (לארה פולבר) אשר מתאהבת ברובין אך לאחר סירובו של רובין חוברת לצידו של הנסיך ג'ון אשר הגיע לנוטינגהאם. בהמשך הפרקים הנסיך ג'ון מנסה לסכסך בין גיזבורן לשריף ועקב כך גורם לגיזבורן להרוג את השריף. לקראת סיום העונה מתגלה כי לרובין וגיזבורן קשר משפחתי והם מתחברים זה עם זה, עם כך מצטרף גיזבורן לפורעי החוק של רובין ויוצא איתם כנגד הנסיך ג'ון וגם מתגלה כי לשניהם אח נוסף ושמו ארצ'ר אשר מסייע להם גם הוא במאבק. בפרק סיום העונה מתגלה כי השריף בכלל לא מת וחוזר עם צבא לעצור את רובין הוד ופורעי החוק, עקב כך מגייסים רובין הוד וחבורתו את תושבי נוטינגהאם להגן על עצמם ולהילחם בשריף ובצבאו. גיזבורן נותן לאיזבלה רעל כדי שתתאבד. בסיום הפרק מתרחש קרב בין גיזבורן ורובין נגד איזבלה והשריף שבסיומו משתמשת איזבלה ברעל ושמה אותו על החרב ולפיכך מרעילה את רובין וגם דוקרת את גיזבורן. רגע לפני מותו של רובין יורה חץ בוער לעבר חדר בטירה בו נמצאים השריף, חייליו ואיזבלה ופוגע בחביות המכילות אש ביזנטית עקב כך מפיל את הטירה ואת מי שהיו בתוכה. רובין הגוסס מגיע ליער שרווד ובו מדמיין את מריאן בחלומו ושמח ששניהם עומדים להתאחד וכעבור שניות אחדות מת על ידי הרעל.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רובין הוד (ג'ונאס ארמסטרונג): רובין הוא הלורד של העיירה לוקסלי שבמחוז נוטינגהאם. רובין בתחילת הסדרה חוזר לעיירת מולדתו לאחר חמש שנים שבהן נלחם בארץ הקודש במהלך מסע הצלב השלישי. הוא חוזר עם עוזרו הנאמן ויד ימינו, מאץ'. רובין מקים חבורה של פורעי חוק במטרה להשיב את הסדר על כנו להגן על תושבי המחוז ולהתחתן עם ליידי מריאן.
  • ליידי מריאן (לוסי גריפית'ס): בתו של השריף הקודם. מאוהבת ברובין שמאוהב בה גם אך מחויבת להתחתן עם אדון גאי מגיסבורן. מריאן היא "שומרת הלילה", דמות מסתורית שעוזרת לאיכרים. מריאן עוזרת לרובין כשהיא מרגלת בטירה, ומספרת לו על מעשיהם של גאי והשריף.
  • גאי מגיסבורן (ריצ'רד ארמיטאג'): יד ימינו של השריף שאחראי לגביית המיסים מלוקסלי. אציל רע לב, שקיבל את אדמותיו של רובין לאחר הוצאתו מחוץ לחוק. גאי מנסה בכל פעם לתפוס את רובין אך לא מצליח. ניסה להתנקש במלך, הנלחם במסעות הצלב. מאוהב במריאן, שהבטיחה להנשא לו כשמלך יחזור.
  • וייזי, השריף של נוטניגהאם (קית' אלן): השריף של המחוז. קיבל את מינויו מהנסיך. על פי פקודות הנסיך מנסה להרוג את המלך בעודו במסעות הצלב, על מנת להישאר בשלטון. השריף מרושע, ונהנה לראות את בני עמו סובלים. בעזרתו של גאי מבצע מאמצים לתפוס את רובין ופורעי החוק אך לא מצליח. מקים את מסדר האבירים השחורים שמטרתם להרוג את המלך.
  • מאץ' (סאם טרוטון): יד ימינו ועוזרו הנאמן של רובין שנלחם לצידו בארץ הקודש וכעת השניים חוזרים ללוקסלי ומקימים חבורת פורעי חוק משלהם שתשיב את הסדר על כנו. מאץ אינו חכם במיוחד, אך נאמן, ואמיץ.
  • ג'ון הקטן (גורדון קנדי): תושב לוקסלי לשעבר. מצטרף לחבורת פורעי החוק של רובין במטרה להגן על החלשים מפני השריף. אשתו ובנו חשבו שהוא מת אך במהלך אחת ממשימותיו עם רובין הם מגלים על חייו כפורע חוק. ג'ון הקטן, בניגוד לשמו הוא גבר גדול וחזק.
  • אלן א'דייל (ג'ו ארמסטרונג): פורע חוק שמועמד לתלייה אך ניצל על ידי רובין ומצטרף לחבורתו. השריף מוציא להורג את אחיו, שגם הוא פורע חוק. לאחר שנתפס על ידי גאי, מגיע איתו להסכם ובוגד בחבורה. בסוף העונה השנייה מחליט לחזור לעזור לרובין.
  • ויל סקרלט (הארי לויד): בנו של הנגר של לוקסלי. הפך לפורע חוק לאחר שאימו מתה מרעב ואביו איבד יד בהוראתו של השריף. וויל משרת לצידו של רובין. הוא בעל להט להילחם, ובעל ידיים מיומנות, בנה את המחבוא של החבורה בעונה השנייה. בסוף העונה השנייה מתאהב בג'ק ונשאר איתה.
  • ג'ק (אנג'לי ג'יי): סרצנית אשר הובאה ללוקסלי במסווה של גבר כדי להפוך לחלק מעבדיו של השריף אך הופכת לחלק מהחבורה של רובין שמגלים כי היא בת אך בכל זאת מעניקים לה מקום של כבוד במחתרתם. בעלת רקע ברפואה ומדע, ומצילה את חבריה פעמים רבות. שמה האמיתי הוא ספיה. את השם ג'ק היא מאמצת מאחיה שמת. מתאהבת בויל והשניים מחליטים להישאר ביחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רובין הוד בוויקישיתוף