רוברבל דוס סנטוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברבל דוס סנטוס
Roberval "Tico" dos Santos
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 בנובמבר 1969 (בן 54)
סאו פאולו
מדינה ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע קשת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברבל "טיקו" דוס-סנטוס (נולד ב-15 בנובמבר 1969 בסאו פאולו) הוא קשת ברזילאי.

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוס סנטוס התחיל את קריירת הקשתות שלו בתור תחביב, כאשר קנה את הקשת הראשונה שלו ב-1989. ב-1995 הפך לקשת מקצועי והיה הקשת השני באיכות ביצועיו בברזיל. לאחר מכן, ב-1996 הוא זומן לנבחרת הקשתים של ברזיל במסגרת אליפות אמריקה שהתקיימה במקסיקו סיטי. שנה אחר כך, ב-1997, השתתף דוס סנטוס באליפות העולם בקשתות שבסופה סיים במקום השמיני.

אחרי גביע העולם בקשתות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006, ארגון הקשתות העולמי פיתח את התבנית החדשה של תחרות הגביע העולמי - גביע העולם בחץ וקשת. בגביע העולם יש ארבעה שלבים בארבע מדינות שונות. ארבעת הקשתים הטובים ביותר בכל קטגוריה מתחרים בשלב נוסף על  גביע העולם.

בצורה חדשה זו של התחרות, ובזכות הפרס הכספי, הקשתים מרחבי העולם יכלו להיפגש בתדירות גבוהה יותר ולהתחרות ברמה גבוהה יותר. 

בשנת 2006, דוס סנטוס ניצח בשלב השלישי באנטליה, טורקיה. זכייה זו הפכה אותו לברזילאי הראשון שניצח באירוע קשתות ברמה עולמית.

בשנת 2007, סיים במקומות: שלישי, רביעי ותשיעי בשלושה מתוך ארבעה שלבים, וכתוצאה מכך העפיל לתחרות גביע העולם בדובאי. בחצי הגמר, דוס סנטוס הפסיד לג'ורג' חימנס, קשת מאל סלוודור, בחץ שובר השוויון. לאחר מכן, דוס סנטוס הביס את סבסטיאן ברסור, קשת צרפתי, בקרב על המקום השלישי ועל מדליית הברונזה. את 2007 הוא סיים כמדורג במקום השלישי בדירוג הקשתים העולמי. 

בשנת 2008, הוא שבר את שיא אמריקאי עם 1403 נקודות (מתוך 1440) בסיבוב בתחרות הקשתות הבין - לאומית, ובכך הפך לאדם ה-17 בעולם שמצליח להשיג מעל 1400 נקודות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]