רוברטו פטרנוסטרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברטו פטרנוסטרו
Roberto Paternostro
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1957 (בן 67 בערך)
וינה, אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת גרמנית, איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה תואר מקצועי פרופסור עריכת הנתון בוויקינתונים
www.robertopaternostro.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברטו פטרנוסטרוגרמנית: Roberto Paternostro; נולד ב-1957) הוא מנצח יהודי-אוסטרי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פטרנוסטרו נולד בווינה, בן לאם יהודייה ולאב נוצרי יליד סיציליה. הוא למד ניצוח אצל הנס סווארובסקי ובהמשך אצל ג'רג' ליגטי וכריסטוף פון דוהנאני. שש שנים היה עוזרו של המנצח הרברט פון קאראיין בתזמורת הפילהרמונית של ברלין ואחר היה המנהל המוזיקלי של תזמורת וירטמברג ושל בית האופרה של קאסל והרבה לנצח כאורח על תזמורות ברחבי העולם.

בשנים האחרונות הגיע פטרנוסטרו לישראל כארבע פעמים בשנה וניצח על כמה מן התזמורות הישראליות. בשנת 2010 התמנה למנהל המוזיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית, לאחר שבשנת 2009 שימש כיועץ מוזיקלי לתזמורת. היה בשנים 2010 - 2013 מנהל מוזיקלי של התזמורת לצדם של יואב תלמי שהיה מנצח אורח ראשי, דניאל כהן שהיה מנצח אורח קבוע, ועם הכנרת אליזבת וולפיש שהייתה מנהלת סדרת הבארוק, כמומחית עולמית לתחום זה.[1] בשנת 2017 ניצח על הקאמרטה הישראלית ירושלים במסגרת פסטיבל אופוס.

לרוברטו פטרנוסטרו יש משפחה גדולה בישראל, והוא הרבה לבקר בארץ. בין קרובי משפחתו דוברת התזמורת הפילהרמונית הישראלית, דליה מרוז, ובנה, גיא מרוז, עיתונאי ואיש טלוויזיה. קשריו עם העם היהודי משמעותיים בחייו. סבו וסבתו מצד אמו נשלחו לטרזיינשטט והוא חקר את תקופת השואה ולמד עליה. הידיעות שצבר הרחיקו אותו לכל חייו מכל לאומיות או גזענות שהיא. הוא אוהד ישראל ורואה חובה לעצמו להגן עליה מפני מתנגדיה בעולם הרחב.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עומר שומרוני, גלובס, 20 בינואר 2010
  2. ^ שומרוני, שם
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.