רוברט קוהלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט קוהלר
Robert Koehler
לידה 28 בנובמבר 1850
המבורג, הקונפדרציה הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 23 באפריל 1917 (בגיל 66)
מיניאפוליס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות לייקווד עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • University School of Milwaukee
  • האקדמיה לאמנות יפה, מינכן עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט קוהלראנגלית :Robert Koehler‏; 28 בנובמבר 1850 - 23 באפריל 1917) היה צייר ומורה לאומנות יליד גרמניה, שבילה את רוב הקריירה שלו בארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוהלר נולד בהמבורג; משפחתו עברה למילווקי, ויסקונסין בשנת 1854. שם הוא למד באקדמיה וסיים את לימודיו בשנת 1865, אך המשיך את שיעוריו אצל המאסטר לציור בבית הספר, הנרי ויאנדן, שסיים את לימודיו באקדמיה המלכותית לאמנויות במינכן. הוא התמחה בחברת ליתוגרפיה.[1]

בשנת 1871 נסע לניתוח עיניים בניו יורק ונשאר לעבוד כליתוגרף. לאחר שלמד רישום בשיעורי הלילה של האקדמיה הלאומית לעיצוב,[2] קוהלר נסע למינכן ללמוד אמנות באקדמיה המלכותית בשנת 1873, ולמד אצל קארל פון פילוטי ולודויג תירש. הוא חזר לניו יורק לאחר שנתיים בגלל המחסור בכסף. בשנת 1879 הוא הצליח לחזור למינכן באמצעות מענק שהעניק ג'ורג' אהרט, מניו יורק, שתשומת ליבו הופנתה לשאיפתם וליכולותיהם של אמנים צעירים. בנסיעתו השנייה למד אצל לודוויג פון לופץ ופרנץ דפרגר. החברות שלו עם ויליאם מריט צ'ייס ופרנק דובנק הם מהתקופה הזו.

עבודתו של קוהלר בזמן ששהה במינכן, זיכתה אותו בפרסי כסף וארד מטעם האקדמיה, ובצלב מסדר מיכאל הקדוש של בוואריה. קוהלר התמנה אז כראש בית ספר פרטי לאמנות.

הוא החל להציג באקדמיה הלאומית, ניו יורק, בשנת 1877. בשנת 1885 הוא לקח על עצמו ניהול בית ספר פרטי לאמנות בעיר זו. הוא ארגן את המחלקה האמריקאית של תערוכת האמנות הבינלאומית במינכן בשנת 1883, ומונה על ידי הרשויות בבוואריה לפעול באותה תפקיד בתערוכה בשנת 1888.

בשנת 1892 חזר רוברט קוהלר לעיר ניו יורק לעבוד כאמן פורטרטים. בשנה שלאחר מכן עבר למיניאפוליס, מינסוטה, וקיבל הצעה להיות מנהל בית הספר לאמנות יפה במיניאפוליס (המכללה לאמנות ועיצוב במיניאפוליס). קוהלר עסק גם בהקמת המוזיאון לאמנות יפה במיניאפוליס, (המכון לאמנויות במיניאפוליס). הוא היה חלוץ הדרכת אמנות והערכה באזור.

קוהלר היה נשיא הוועדה לאמנות במדינת מינסוטה בין השנים 1903–1910, חבר ליגת האמנים במיניאפוליס, חבר כבוד בחברה לאמנות במדינת מינסוטה, חבר באגודת אמנים מערביים, מרצה לתולדות האמנות באוניברסיטת מינסוטה, וחבר במכון לאמנויות ובז'ו דה לטרס מפריס, צרפת.

הוא קיבל מדליות ארד וכסף באקדמיה במינכן, מדליית ארד בתערוכת האמנות הבינלאומית בבואנוס איירס בשנת 1910, וצלב מסדר מיכאל הקדוש מבוואריה בשנת 1888. שלושה ציורים בולטים, "משפחת הנגר", "בבית הקפה" ויצירת המופת שלו "השביתה" נבחרו להצגה בתערוכה הקולומביאנית בשיקגו בשנת 1893.

קוהלר המשיך לעבוד במיניאפוליס, צייר דיוקנאות ונופים, לימד ציור וסידר תערוכות. הוא פרש כמנהל בשנת 1914.

הוא נפטר במיניאפוליס בגיל 66.[3]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט קוהלר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Revisiting the white city: American art at the 1893 World's Fair. Washington, D.C. : Hanover: National Museum of American Art and National Portrait Gallery, Smithsonian Institution; Distributed by the University Press of New England. p. 275.
  2. ^ Rines, George Edwin, ed. (1920). "Koehler, Robert" . Encyclopedia Americana.
  3. ^ Levy, Florence Nightingale (1917). American Art Directory, Volume 14. The American Federation of the Arts. p. 324.