רוב רוי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוב רוי
Rob Roy
כרזת הסרט רוב רוי
כרזת הסרט רוב רוי
כרזת הסרט רוב רוי
בימוי מייקל קייטון-ג'ונס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריצ'רד ג'קסון, פיטר ברוהם
תסריט אלן שארפ עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פטר הונס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ליאם ניסן
ג'סיקה לאנג
טים רות'
ג'ון הרט
אריק סטולץ
בריאן קוקס
ג'ייסון פלמינג
דייוויד היימן
מוזיקה קרטר בורוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קרל וולטר לינדנלאוב
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 באפריל 1995
משך הקרנה 139 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט סייפים נועזים, סרט פעולה, סרט מלחמה, סרט רומנטי, סרט ביוגרפי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 28,000,000‏$
הכנסות 31,600,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו robroy
פרסים פרס באפט"א לשחקן המשנה הטוב ביותר (טים רות') עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mgmua.com/robroy/
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוב רויאנגלית: Rob Roy) הוא סרט הרפתקאות אמריקאי משנת 1995, בבימויו של מייקל קייטון-ג'ונס, עם ליאם ניסן ג'סיקה לאנג וטים רות' בתפקידים הראשוניים.

העלילה מתבססת על דמותו של רוברט רוי מקגרגור המכונה רוב רוי או רוברט האדום על שם צבע שערו, גיבור עממי סקוטי מהמאה ה-18 שנלחם במעמד האצילי והמנצל לטובת בני עמו העניים ומכובד בסקוטלנד כרובין הוד של הסקוטים.

על רוב רוי נעשה סרט אילם ב-1922 וסרט נוסף ב-1953 בשם רוב רוי, הנווד מההיילנד, עם ריצ'רד טוד וגליניס ג'ונס.

טים רות' זכה בפרס באפט"א עבור השחקן הטוב ביותר בתפקיד משנה. הוא היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר ולפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר - סרט קולנוע.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה 1713, רוברט רוי מקגרגור עומד בראש שבט מקגרגור בהיילנדס בסקוטלנד. הוא דואג לאנשיו ומתפרנס מתפיסת גונבי בקר השייך למרקיז של מונטרוז (ג'ון הרט) תמורת דמי חסות. בתחילת הסרט הוא עוקב אחרי הגנבים והורג את מנהיגם סיבאלד (דייוויד היימן).

ארצ'יבלד קנינגהם (טים רות') מגיע מלונדון ומתארח אצל המרקיז של מונטרוז. הוא שומע כי המרקיז הסכים להלוות למקרגור 1000 פאונדס לקניית עדר בקר ולסחור בו. ביחד עם מנהל עסקיו של המרקיז, קילרן, (בריאן קוקס) הוא מתכנן לשדוד את הכסף.

מקגרגור שולח את נאמנו, אלן מקדונלד (אריק סטולץ) לקבל את שטר ההלוואה מקילרן אך זה נותן לו במקום זה שק מטבעות ובדרך חזרה רוצח אותו קנינגהם ומטביע את גופתו באגם.

מונטרוז דורש ממקגרגור את הכסף אבל מציע לו כי יוותר על החוב אם יעיד כי יריבו הדוכס מארגייל שייך ליעקוביטים. מקגרגור מסרב ונמלט. המרקיז מכריז עליו כמבוקש ומורה לקנינגהם להביא אותו אליו חי. מקגרגור בורח להרים אך קנינגהם וחייליו מגיעים לביתו וקנינגהם תוקף את מרי מקגרגור אשתו של רוברט (ג'סיקה לאנג) ואונס אותה. החיילים שורפים את הבתים והורסים את המשק.

למקגרגור נודע על שוד כספו על ידי קילרן וקנינגהם. הוא חוטף את קילרן שלבסוף מחוסל וממשיך בעזרת אנשיו לפגוע ברכושו של המרקיז.

לבסוף נתפס מקגרגור על ידי חייליו של קנינגהם, נקשר לחבל ונגרר עד לפגישתו עם המרקיז. לפני הוצאתו להורג הוא מצליח להימלט כשהוא קופץ לנהר סוער ומתחבא בתוך נבלה של פר.

מרי מקגרגור מגלה לדוכס ארגייל כי בעלה סירב להעיד עליו עדות שקר. הדוכס מגיע להסכם עם מונטרוז כי העניין ייגמר בדו-קרב בין מקגרגור וקנינגהם. אם מקרגור ינצח המרקיז יוותר על החוב ואם הוא יפסיד הדוכס ישלם זאת למרקיז.

מקרגרור וקנינגהם מסכימים כי הקרב יהיה ללא חמלה. קנינגהם המאומן והמנוסה מצליח לפצוע את מקגרגור מספר פעמים ונראה שהקרב אבוד אבל ברגע האחרון תופס מקרגור את החרב של קנינגהם ביד אחת ובשנייה הוא מנחית עליו בחרבו מכת מוות.

בסיום חוזר מקגרגור למשפחתו ואנשיו. הוא מחבק את מרי למרות שהוא יודע שהיא נושאת ברחמה את צאצאו של קנינגהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]