רוז נמיונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
רוז נמיונס
לידה 29 ביוני 1992 (בת 31)
מילווקי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה Milwaukee High School of the Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 52 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.65 מטרים
rose-namajunas.com
ספורט
ענף ספורט טאקוונדו, אמנויות לחימה משולבות עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל קש
תקופת הפעילות מ-2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוז נמיונסאנגלית: Rose Namajunas; נולדה ב-29 ביוני 1992) ידועה גם בכינוי 'Thug Rose'עברית: רוז הבריונית) היא לוחמת MMA אמריקאית ממוצא ליטאי, אלופת ה-UFC במשקל קש (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמיונס נולדה להורים ליטאים. אביה סובל מסכיזופרניה, שהביא לסיבוכים ולקשיים במהלך שנות נעוריה.

בגיל 5 החלה נמיונס להתאמן בטקוונדו במילווקי, ויסקונסין. היא קיבלה חגורת פום (חגורה שחורה לגילאי נוער) בגיל 9. לאחר מכן, היא המשיכה להתאמן בקראטה וג'יו-ג'יטסו. בגיל 16, בהיותה בתיכון, היא החלה להתאמן בקיקבוקסינג ובאמנות לחימה מעורבת עם מאמנה דיוק רופוס, והיא גם הייתה מתאבקת בשנתה הראשונה בבית הספר התיכון לאמנויות במילווקי.

נמיונס מאורסת לשותפה לאימונים, אלוף UFC במשקל כבד לשעבר פאט בארי.

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמיונס החלה להתחרות ב-MMA כחובבת בשנת 2010. היא התאמנה תחת גרג נלסון במינסוטה באקדמיה לאמנויות לחימה. היא צברה שיא חובבני מושלם של 0–4 עם 2 ניצחונות נוק אאוט ו-2 על פי החלטה. שני הגימורים הגיעו בסיבוב הראשון. ב-5 בינואר 2013 היא ערכה את קרב הבכורה המקצועי שלה נגד אמילי קגן בקרב 'Invicta FC 4: Esparza vs. Hyatt'. לאחר שני סיבובים הלוך ושוב, הצליחה נמיונאס להשיג את הניצחון על ידי הכנעה בשל חנק עירום אחורי. הניצחון בבכורה המקצועית גם זכה לה את הגשת הבונוס של הלילה. ב-5 באפריל 2013, בהופעתה המקצועית השנייה, נמיונס התמודדה מול קת'ינה קטרון ב-'Invicta FC 5: Penne vs. Waterson'. היא זכתה בקרב על ידי ביצוע זרוע מעופפת כ-12 שניות אל תוך הסיבוב הראשון. הופעה זו זיכתה את נמיונאס בפרס השני של "Invicta".

אליפות הלחימה האולטימטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בדצמבר 2013 נמסר שנמיונס הוחתמה על ידי ה-Ultimate Fighting Championship) UFC) יחד עם 10 לוחמות אחרות במשקל קש להתחרות בעונה ה-20 של הלוחם האולטימטיבי, אשר היה הכתר הראשון אי פעם UFC אלוף משקל נוצה נמיונס היה הבחירה הרביעית על ידי גילברט, היא ניצחה את אלכס צ'יימברס בהכנעה בשל חנק עירום מאחור בסיבוב הראשון של הטורניר. ברבע הגמר, נמיונס עמדה מול ג'ואן קלדרווד. היא זכתה במאבק באמצעות קימורה בסיבוב השני. בחצי הגמר, נאמג'ונאס עמדה מול רנדה מרקוס. היא שוב ניצחה את המאבק באמצעות קימורה בסיבוב הראשון. באליפות הלחימה האולטימטיבית נמיונס עמדה בפני קרלה אספרזה ב-12 דצמבר 2014 נמיונס איבדה את הקרב באמצעות חנק עירום בסיבוב השלישי. למרות ההפסד לנמיונס הוענק $25,000 בונוס פרסים עבור ביצועים ואת הקרב של העונה על הקרב שלה עם ג'ואן קלדרווד.

נמיונס הייתה צפויה להתמודד עם נינה אנסרוף ב-23 במאי 2015 בUFC 187 לפני הקרב, אנסרוף החמיצה משקל של 4 פאונד ונקנסה 20 אחוזים מחלקה בקרב, עם זאת, כמה שעות לפני תחילת הקרבות, בוטל הקרב מפני שאנסארוף הייתה חולה ונאלצה לסגת. אף על פי שהמאבק לא היה יכול להתקיים, נמי'ונס קיבלה את חלקה המלא התקשורת דיווחה כי ייתכן כי המאבק יכול להיות מאוחר יותר בשנת 2015.

נמיונס נלחמה מול אנג'לה היל ב-3 באוקטובר 2015 היא זכתה במאבק על ידי כניעה טכנית בחניקה אחורית בעמידה בסיבוב הראשון.

נמיונס נלחמה נגד פייג' ונזט ב-10 בדצמבר 2015, היא הפגינה דומיננטיות לאורך כל הקרב וניצחה באמצעות חניקה אחורית. היא ניצבה גם בפני טסייה טורס עדיין בלתי מנוצחת ב-16 באפריל 2016 היא זכתה במאבק באמצעות החלטה פה אחד. ב-30 ביולי 2016, נמיונס נלחמה מול קרולינה קובלקביץ' והפסידה בהחלטת שופטים חצויה. שתיהן זכו בפרס 'קרב הערב' באירוע. נמיונס נלחמה מול מישל ווטרסון ב-15 באפריל 2017, וזכתה בהכנעה באמצעות חניקה אחורית בסיבוב 2. ב-4 בנובמבר 2017, במסגרת אירוע UFC 217, נמיונס התמודדה על תואר האליפות מול אלופת העולם הבלתי מנוצחת יואנה ינדז'ייצ'יק. אף על פי שהייתה האנדרדוג בקרב זה, נמיונס הצליחה להדהים את עולם ה-MMA כאשר הביסה את ינדז'ייצ'יק בנוקאאוט טכני וזכתה בתואר האליפות. בהגנה הראשונה על התואר שלה, נמיונס ניצבה בקרב חוזר מול ינדז'ייצ'יק בקרב שהתרחש ב-7 באפריל 2018 וניצחה בהחלטת שופטים אחידה. ב-11 במאי 2019 התמודדה מול ג'סיקה אנדראז' (אנ') בקרב הגנה על תואר האליפות אולם הפסידה בסיבוב השני בנוקאאוט.

נכון לנובמבר 2018, נמיונס מדורגת במקום ה-14 ברשימת הלוחמים הטובים ביותר (בכל קטגוריות המשקל) של ה-UFC[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוז נמיונס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]