רולו ארמסטרונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רולו ארמסטרונג
Rollo Armstrong
לידה 29 באפריל 1966 (בן 57)
לונדון, אנגליה
שם לידה רולנד קונסטנטין אומיילי ארמסטרונג
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992
מקום לימודים אוניברסיטת יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אלקטרוני, רוק אלטרנטיבי, פופ רוק, טריפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כלי מקלדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים צ'יקי רקורדס, BMG
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רולו ארמסטרונגאנגלית: Rollo Armstrong; ‏נולד ב־29 באפריל 1966), המכונה רולו, הוא מפיק מוזיקלי ומלחין בריטי בסגנון מוזיקה אלקטרונית, ממקימי ההרכב המוזיקלי "פיית'לס". אלבומי המוזיקה שהוציא באופן עצמאי וכן במסגרת פיית'לס ושיתופי פעולה מוזיקליים נוספים, בהם עם סיסטר בליס ועם אחותו דיידו, נמכרו בכ-36 מיליון עותקים.

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולו, יליד לונדון, הוא ממקימי ההרכב "פיית'לס" ב-1995 יחד עם מקסי ג'אז. מזוהה בעיקר בעקבות עבודתו עם סיסטר בליס, שהשתייכה להרכב זה.

בשנת 2000 שיתף פעולה עם מארק בייטס, בהרכב "Dusted"[1]. אלבומם השני מ-2005, "Safe From Harm", יצא במספר גרסאות, בהן גרסת ספר ששילבה איורים ושירים, העוסקים בילדות ובחיי משפחה לא פשוטים. השיר "Always Remember To Respect And Honour Your Mother" יצא בשני חלקים, בגרסת וידאו שממחישה את הספר[2], ובגרסת Deep Dish שהופקה בין היתר על ידי דיידו.

רולו שיתף פעולה גם עם אחותו הצעירה, הזמרת דיידו, לה הפיק שניים מאלבומיה - "No Angel" ו-"Life for Rent". באלבומו "When We Were Young", שיצא בשנת 2000, שרה דיידו את השירים "Winter" ו-"Hurt you". בגרסה מאוחרת יותר של השיר "Hurt you" שיצאה במסגרת ההרכב "Dusted", נכללים שני חלקים, בראשון שרה דיידו את מילות השיר ובשני מקריא רולו קטע מהשיר.

בשנת 2011 היה רולו מועמד לפרס אוסקר בקטגוריית השיר הטוב ביותר, ככותב השיר "If I Rise", בשיתוף פעולה עם דיידו ואיי. אר. ראמן. השיר זכה בפרס איגוד המבקרים לשנת 2011 כשיר הטוב ביותר. באותה שנה עבד עם סיסטר בליס ודיידו על השיר "Everything to loose", שנכלל בהמשך במוזיקת הרקע של הסרט "סקס והעיר הגדולה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רולו ארמסטרונג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dusted short bio, באתר BBC
  2. ^ Always Remember To Respect And Honour Your Mother, גרסת וידאו רשמית ב-NettwerkMusic