רומי אבולעפיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רומי אבולעפיה
רומי אבולעפיה, 2010
רומי אבולעפיה, 2010
לידה 21 בינואר 1984 (בת 40)
תל אביב, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991
בן זוג בן גלעדי
מספר צאצאים 2
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רומי אבולעפיה (נולדה ב-21 בינואר 1984) היא שחקנית, דוגמנית, תסריטאית ויוצרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבולעפיה נולדה בתל אביב. למדה קולנוע בתיכון עירוני א' שבתל אביב. אחיה אדם ואמה רינת כיכבו גם הם בהפקות קולנועיות וטלוויזיוניות. היא שירתה בצבא ביחידת ההסרטה של דובר צה"ל, אמה היא שדרנית ועורכת בגלי צה"ל ואחותה למחצה מאיה נשואה לשחקן מארק איווניר.

ב-2004 עזבה לראשונה אבולעפיה את ישראל ללימודי קולנוע ב-London Film School שבאנגליה, ולאחר כארבע שנים שבה ארצה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה, היא השתתפה ב-1991 בקלטת הווידאו לילדים "כמו גדולים" של אריק איינשטיין עם אחיה אדם. ב-1998 השתתפה בקליפ של הזמר בן ארצי "אני אפס", באותה השנה שיחקה בסרט עלילתי ראשון בקריירת המשחק שלה "סודות משפחה". ב-1999 לוהקה לצוות השחקנים הראשי של סדרת הדרמה "שבתות וחגים", שם גילמה את דמותה של דניאלה במשך כל חמש עונות הסדרה, אשר שודרה בין השנים 20002004. בעונה החמישית והאחרונה של הסדרה שולב השיר "בואי אליי", אשר הופץ כסינגל ובפסקול הסדרה ובו ליוותה אבולעפיה בשירה את אלון אבוטבול (אשר גילם את אביה בסדרה). במהלך עונה זו ביצעה שיר נוסף שדניאלה אותה היא מגלמת מנסה להתקבל עמו לקדם אירוויזיון, אולם שיר זה לא זכה להפצה. כנערה, שיחקה רומי בסרט הטלוויזיה "אלף קלוריות" (2001), ובמיני-סדרה בערוץ 2, "101" (2002). בשנת 2006 השתתפה בסרט האמריקאי "הסגת גבול" של הבמאי אנתוני מינגלה לצד ג'וד לאו וז'ולייט בינוש. בשנת 2007 היא גילמה את עצמה בתפקיד אורח בסדרה "קרוב לוודאי" בערוץ 10. בשנת 2008 השתתפה בסרט קצר של הבמאית רוני קידר, בשנת 2009 נבחרה להשתתף בעונה השנייה של סדרת הדרמה המוזיקלית דני הוליווד, בתפקיד רננה פרידמן, וכן השתתפה בסדרה "תיבת נח".

ב-2010 שיחקה בסרט האמריקאי החוב לצד הלן מירן וסאם וורת'ינגטון, שיצא לאקרנים ב-2011. באותה שנה שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "החברים של נאור" בערוץ 10 וגם כיכבה בסרט הקולנוע העצמאי של רוני קידר בשם "ג'ו + בל". שנה אחר-כך כיכבה בסרטו של נוני גפן "לא בתל אביב". בשנת 2012 כיכבה בסדרת המתח "אלנבי" בערוץ 10 בתפקיד "נוקי" החשפנית. בשנת 2014 השתתפה בסדרה "איש חשוב מאוד" לצד יהודה לוי. לאחר מכן, השתתפה גם בסרט "זינוק בעלייה", בבימוי אורן שטרן[1]. בשנת 2015 שיחקה בתפקיד מרכזי בסדרה "החדש של עומרי גורדון" בערוץ 2 של קשת. ב-2017 הצטלמה לסדרה "הרמון" של רשת בה היא מגלמת את הודיה. בשנת 2019 כיכבה בסדרה הקומית ״מזל טוב את אבא״ עבור ערוץ טדי. בשנת 2020 שיחקה בסדרת הדרמה ״הטבח״ לצד גל תורן וגורי אלפי.

בשנת 2022 שיחקה בעונה השלישית של הסדרה "כפולים" לצד יוסי מרשק שגילם את בעלה, החלקאי יאיא מישור. היא גילמה תפקיד כפול של עובדת בחברה, החשודה בפיגוע כימי (דפנה מישור), וגם של אחותה התאומה, ששומרת על ילדיה בארץ (תמר).

עיסוקים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 18 אבולעפיה לוהקה כנערת קסטרו הראשונה, היא דגמנה במשך עונה אחת לקמפיין של החברה. במהלך לימודי הקולנוע בלונדון, אבולעפיה העבירה כתבות מוזיקה עבור "המגזין" של ערוץ 24, וכתבות שטח עבור ערב טוב עם גיא פינס. במקביל לקריירת המשחק שלה, היא עובדת גם כעורכת וידאו.

בשנת 2019 היא התחילה לפתח סדרת טלוויזיה לענקית התוכן Endevour Content, אותה היא יוצרת עם בעלה בן גלעדי וחגי לוי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נשואה למפיק הקולנוע וטלוויזיה בן גלעדי, בנם של השחקנית חנה לסלאו ואיש התקשורת אביב גלעדי. ב-2013 עברו השניים להתגורר בלונדון שבאנגליה. בראשית 2018 נולד לבני הזוג בן ובשנת 2022 נולדה בתם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רומי אבולעפיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]