רוסינגוריקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןרוסינגוריקס
תקופה
פליסטוקן כ-75–70 אלף שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: מכפילי פרסה
משפחה: פריים
תת־משפחה: בובאלים
סוג: רוסינגוריקס
מין: Rusingoryx atopocranion
שם מדעי
Rusingoryx
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוסינגוריקס (שם מדעי: Rusingoryx) הוא סוג נכחד של אנטילופה מתת-משפחת הבובאלים, שחיה במישורי אפריקה במהלך הפליסטוקן בין 750,000 עד 700,000 שנים לפני זמננו. הסוג הוגדר לראשונה ב-1984 והוא כלל מין בודד - Rusingoryx atopocranion.

הרוסינגוריקס היה כנראה דומה לגנואים המודרניים, אך בעל כיפת אף גדולה בהרבה ומוגבהת. צורת מבנה זה הזכירה מעט את מבנה החוטם של ההדרוזאוריים ששימשה להרשמת נקבות ולהרתעת יריבים, ואולי גם להשמעת קולות[1]. הקרניים שלו היו נמוכות יחסית ומוקמו מצידי הראש, דומים לקרני גנו מודרני. גובהו הגיע למטר וחצי בצוואר ומשקלו ל-130 עד 250 קילוגרם.

הממצאים הראשונים של האנטילופה התגלו במשקעים על האי רוסינגה (אנ') שבאגם ויקטוריה בקניה. שם הסוג קרוי על האי רוסינגה עם הסיומת: "oryx" - ראם. ממצאי העצמות נשברו בצורה הנראית כתוצאה מציד של שבטים אנושיים ציידים.

בשנת 2016 התגלו ממצאים של 26 פרטים מסוג זה, שהשתמרו בצורה טובה יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Haley D. O’Brien, J. Tyler Faith, Kirsten E. Jenkins, Daniel J. Peppe, Thomas W. Plummer, Zenobia L. Jacobs, Bo Li, Renaud Joannes-Boyau, Gilbert Price, Yue-xing Feng and Christian A. Tryon (2016). "Unexpected Convergent Evolution of Nasal Domes between Pleistocene Bovids and Cretaceous Hadrosaur Dinosaurs". Current Biology. 26 (4): 503–508