רוצחי פרח הירח (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוצחי פרח הירח
Killers of the Flower Moon
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על הספר "רוצחי פרח הירח" מאת דייוויד גראן
בימוי מרטין סקורסזה
הופק בידי לאונרדו דיקפריו
דן פרידקין
אמה טילינגר קוסקוף
מרטין סקורסזה
בראדלי תומאס
תסריט אריק רות'
עריכה תלמה סקונמייקר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לאונרדו דיקפריו
רוברט דה נירו
לילי גלדסטון
ג'סי פלמונס
מוזיקה רובי רוברטסון
צילום רודריגו פרייטו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי פרמאונט
אפל TV פלוס
Imperative Entertainment
Sikelia Productions
Appian Way Productions
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
אפל TV פלוס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 במאי 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 206 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, אוסייג' עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמת פשע
דרמת מתח
דרמה תקופתית
תקציב 200 מיליון דולר[1]
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוצחי פרח הירחאנגלית: Killers of the Flower Moon, בתרגום מדוייק: רוצחי ירח הפרחים) הוא סרט דרמת פשע-מתח-תקופתי אמריקאי, שבוים על ידי הבמאי מרטין סקורסזה, שהפיק את הסרט יחד עם לאונרדו דיקפריו, דן פרידקין, אמה טילינגר קוסקוף ובראדלי תומאס. עלילת הסרט נכתבה על ידי התסריטאי אריק רות' בהתבסס על חלקים מספר באותו השם שנכתב על ידי העיתונאי דייוויד גארן. בסרט מככבים דיקפריו, רוברט דה נירו ולילי גלדסטון[2]. זהו העשירי שבו דה נירו וסקורסזה משתפים פעולה, והשישי של דיקפריו וסקורסזה.

המוזיקה בסרט הולחנה על ידי המלחין הקנדי רובי רוברטסון. בסרט זה סקורסזה ורוברטסון שיתפו פעולה בפעם ה-11 והאחרונה, שכן רוברסטסון נפטר חודשיים לפני שחרור הסרט, באוגוסט 2023 ועל כן הסרט הוקדש לו.

הסרט מתאר את רציחות האוסייג' בארצות הברית במהלך שנות ה-20, וחקירת מקרי הרצח על ידי הבולשת הפדרלית, בניהולו של ג'יי אדגר הובר.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-20 באוקטובר 2023. בישראל עלה הסרט לאקרנים ב-30 בנובמבר 2023.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עוסק באומת האוסייג', שבמהלך אחד הטקסים בשמורתם באוקלהומה, גילו מרבצי נפט הזורם מתחת לשמורה. השבט הופך לעשיר, מכיוון שהוא שומר על זכויות הנפט וחבריו חולקים בהכנסות ממכירות הנפט. אך החוק מחייב אפוטרופוסים משפטיים "לבנים", הממונים על ידי בית המשפט, לנהל את כספם של בני השבט, בהנחה שהם "בלתי כשירים".

בשנת 1919, ארנסט בורקהארט (לאונרדו דיקפריו) חוזר ממלחמת העולם הראשונה כדי לגור עם אחיו ביירון ודודו וויליאם "קינג" הייל (רוברט דה נירו) בחוות השמורה הגדולה של הייל. הייל, סגן שריף במילואים ובעל חוות בקר, מתחזה לנדבן ידידותי של האוסייג', אשר מדבר בשפתם ומעניק להם מתנות, בזמן שארנסט ובירון מבצעים שוד מזוין נגד האוסייג'.

ארנסט, העובד כנהג מונית במהלך היום, פוגש את מולי קייל(לילי גלדסטון), בת שבט האוסייג' שמשפחתה מחזיקה בזכויות נפט. בין השניים מתפתח רומן, והם מתחתנים בטקס שבטי עם אלמנטים קתולים. עם הזמן הם מגדלים שלושה ילדים.

הייל מורה על מספר רציחות של בני השבט בטענה שכך ארנסט יירש יותר זכויות, ככל שיותר בני משפחתה של קייל ימותו. מכיוון שהייל הוא בעל השליטה הפוליטית במקום, גם השריף המקומי וגם השופטים נמצאים בכיסו, ולכן לא מתנהלות חקירות. לאחר ששתי אחיותיה של מולי נרצחות, מולי שוכרת את שירותיו של בלש פרטי, ויליאם ג'יי ברנס, אך ארנסט וביירון תוקפים אותו ומבריחים אותו מהשמורה.

ליזי, אמא של מולי, ומועצת האוסייג' מאשימים את התושבים הלבנים של השמורה ודוחקים בשבט להשיב מלחמה. לאחר שנציג השבט הנשלח לעשות שתדלנות בקונגרס נרצח בוושינגטון הבירה, נשלחת מולי לוושינגטון די. סי. כדי לבקש עזרה מהנשיא, קלווין קולידג'. בזכותה, לשכת החקירות שולחת את הסוכן טום וויט (ג'סי פלמונס) עם חוקרים נוספים והם מגלים את האמת. הם עוצרים את הייל וארנסט וחוקרים אותם. במקביל, שני סוכנים נשלחים להביא את מולי ומוצאים אותה על סף מוות. הם מובילים אותה לבית החולים, שם הרופאים מגלים שהיא הורעלה באמצעות תכשיר האינסולין שלה והיא מצליחה להתאושש.

וייט מנסה לשכנע את ארנסט להודות ולהפנות את האשמה כלפי דודו. תחילה הוא מסרב אך לאחר שאחת מבנותיו מתה משעלת, הוא מחליט להעיד נגד דודו, במטרה להיות עם משפחתו. בתגובה הייל מנסה לרצות את ארנסט, אך נכשל. מולי פוגשת את ארנסט לאחר שהוא מעיד, אך עוזבת אותו לאחר שהוא מסרב להודות שהוא זה שניסה להרעיל אותה.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 במרץ 2016 זכתה חברת ההפקות "Imperative Entertainment" במכרז על הפקת עיבוד קולנועי לספרו של העיתונאי דייוויד גארן "רוצחי פרח הירח", ושילמה תמורת כך 5 מיליון דולר; נציגי החברה, דן פרידקין ובראדלי תומאס, נבחרו לפקח על תהליך הפקת הסרט.[3] באפריל 2017 נחשף כי צוות ההפקה שוקל לנהל משא ומתן עם הבמאי מרטין סקורסזה ועם השחקנים לאונרדו דיקפריו ורוברט דה נירו על הצטרפות להפקת הסרט, שהתסריט עבורו ייכתב על ידי התסריטאי אריק רות'.[4] ביולי 2017 חשף מעצב ההפקה דנטה פרטי כי צילומי הסרט יתחילו בתחילת שנת 2018, עם סקורסזה כבמאי ודיקפריו כשחקן הראשי.[5] עם זאת, הפקת הסרט נדחתה אז עד אוקטובר 2018, כאשר אז הוכרז כי בימוי הסרט יהיה הפרויקט הבא של סקורסזה לאחר סיום עבודתו על "האירי" (2019), ודווח כי הצילומים יתחילו בקיץ 2019.[6]

קדם הפקה וליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019 הוכרז כי "סרטי פרמאונט" רכשה את זכויות הפצת הסרט.[7] ב-26 ביולי 2019, סקורסזה נסע לקמפוס אוסייג' בפאווהוסקה, שבאוקלהומה, במטרה להיפגש עם מנהיג שבט האוסייג', ג'פרי סטנדינג ביר, ולנהל איתו משא ומתן על עזרתם של בני השבט בהפקת הסרט.[8] מספר ימים לאחר מכן, פורסם כי דה נירו הצטרף לצוות השחקנים ואושר שצילומי הסרט יתחילו בקיץ 2020.[9]

בדצמבר 2019, אישר הצלם רודריגו פרייטו כי צילומי הסרט עתידים להתחיל במרץ 2020.[10] בטקס פרסי גילדת שחקני המסך ה-26 שנערך ב-19 בינואר 2020, דיקפריו הודיע רשמית כי הוא ודה נירו יככבו בסרט.[11] באפריל 2020, הוכרז כי צילומי הסרט נדחו למועד לא ידוע בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בארצות הברית.[12] בינתיים, סקורסזה פנה לנטפליקס ואפל TV פלוס בהצעה לממן ולהפיץ את הסרט, מכיוון שב"סרטי פרמאונט" חששו כי תקציב הסרט הגיע ל-200 מיליון דולר. ב"סרטי פרמאונט" היו פתוחים לעסקה על מעורבות בהפקת סרט לצד שותפה נוספת.[13] במאי 2020, אפל TV פלוס הכריזה שהיא תממן ותפיק את הסרט בשיתוף פעולה עם "סרטי פרמאונט".[14]

בפברואר 2021, דווח על ליהוקם של לילי גלדסטון וג'סי פלמונס לצוות השחקנים.[15][16] על אף שתפקידו של טום וייט, סוכן מהבולשת הפדרלית והפרוטגוניסט הראשי של הסרט, נכתב במקור עבור דיקפריו, דיקפריו היה מעוניין לגלם את דמות אחיינו של האנטגוניסט הראשי של הסרט, אותו מגלם דה נירו.[17] כתוצאה מכך, נמסר כי פלמונס לוהק לדמותו של טום וייט, ואילו דיקפריו לוהק לדמותו של ארנסט ברקהארט.[17] במרץ 2021, דווח על ליהוקם של טנטו קרדינל, קארה ג'ייד מאיירס, ג'אנה קולינס וג'יליאן דיון.[18] באפריל 2021, דווח על ליהוקם של ויליאם בלו, לואי קנקלמי, ג'ייסון איזבל, סטרגיל סימפסון, טטנקה מיינס, מייקל אבוט ג'וניור, פאט הילי וסקוט שפרד.[19][20] ביוני 2021, דווח על ליהוקם של סטיב איסטין וגארי בסארבה.[21][22] באוגוסט 2021, דווח על ליהוקו של ברנדן פרייזר לצוות השחקנים.[23]

באפריל 2021, דווח שמעצב ההפקה ג'ק פיסק ישתף פעולה לראשונה עם מרטין סקורסזה בעבודה על תהליך הפקת הסרט.[24]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו באוקלהומה ב-19 באפריל 2021.[25] במקור, צילומי הסרט התעתדו להתחיל בפברואר 2021,[1] ולהימשך כשבעה חודשים.[26] הצילומים התקיימו במחוז אוסייג' ובברטלסוויל.[27] צילומי השלמה התקיימו במרץ 2022.

פוסט-הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינדסטריאל לייט אנד מג'יק היו אחראים על האפקטים החזותיים של הסרט. זה השיתוף הפעולה השלישי של החברה עם סקורסזה, לאחר שקודם לכן שיתפו פעולה בסרטים "שתיקה" ו"האירי".

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הקולנוע בקאן, ב-20 במאי 2023. הפריימריה של הסרט בארצות הברית הייתה ב-27 בספטמבר 2023, במרכז לינקולן, בניו יורק, ללא נוכחות אף אחד מהשחקנים בסרט עקב שביתת אמני הטלוויזיה והרדיו. לאחר מכן הופץ הסרט בהפצה מוגבלת ב-6 באוקטובר,2023 והחל מ-20 באוקטובר הופץ על ידי שירות הפצה של אפל TV פלוס. החל מינואר 2024 הוא זמין בשירות הסטרימינג של אפל.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך הטקס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה מקור
פרס המוזיקה במדיה של הוליווד 15 בנובמבר 2023 הפרטיטורה המקורית הטובה ביותר - סרט עלילתי רובי רוברטסון זכייה [28]
פרסי גות'הם 27 בנובמבר 2023 אייקון היסטורי ומחווה ליוצר "רוצחי פרח הירח" זכייה [29]
איגוד מבקרי הקולנוע של לוס אנג'לס 10 בדצמבר 2023 ההופעה המשנית הטובה ביותר ליל גלדסטון מקום שני [30]
הצילום הטוב ביותר רודריגו פרייטו
פרסי אגודת מבקרי הקולנוע של סן דייגו 19 בדצמבר 2023 הסרט הטוב ביותר "רוצחי פרח הירח" מועמדות [31]
הבמאי הטוב ביותר מרטין סקורסזה זכייה
השחקנית הטובה ביותר לילי גלדסטון זכייה
התסריט המעובד הטוב ביותר אריק רות' ומרטין סקורסזה מועמדות
הצילום הטוב ביותר רודריגו פרייטו זכייה
העריכה הטובה ביותר תלמה סקונמייקר מועמדות
עיצוב התלבושות הטוב ביותר ג'קלין ווסט מועמדות
עיצוב ההפקה הטוב ביותר ג'ק פיסק מועמדות
פרס גלובוס הזהב 7 בינואר 2024 הסרט הטוב ביותר - דרמה "רוצחי פרח הירח" מועמדות [32]
השחקן הטוב ביותר - סרט דרמה לאונרדו דיקפריו מועמדות
השחקנית הטובה ביותר - סרט דרמה לילי גלדסטון זכייה
שחקן המשנה הטוב ביותר - סרט קולנוע רוברט דה נירו מועמדות
הבמאי הטוב ביותר מרטין סקורסזה מועמדות
התסריט הטוב ביותר אריק רות' ומרטין סקורסזה מועמדות
הפסקול המקורי הטוב ביותר רובי רוברטסון מועמדות
פרסי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי 14 בינואר 2024 הסרט הטוב ביותר רוצחי פרח הירח מועמדות [33]
הבמאי הטוב ביותר מרטין סקורסזה מועמדות
השחקן הטוב ביותר לאונרדו דיקפריו מועמדות
השחקנית הטובה ביותר לילי גלדסטון מועמדות
שחקן המשנה הטוב ביותר רוברט דה נירו מועמדות
אנסמבל המשחק הטוב ביותר רוצחי פרח הירח מועמדות
התסריט המעובד הטוב ביותר אריק רות' ומרטין סקורסזה מועמדות
הצילום הטוב ביותר רודריגו פרייטו מועמדות
העריכה הטובה ביותר תלמה סקונמייקר מועמדות
עיצוב התלבושות הטוב ביותר ג'קלין ווסט מועמדות
עיצוב ההפקה הטוב ביותר ג'ק פיסק ואדם וויליס מועמדות
הפסקול הטוב ביותר רובי רוברטסון מועמדות
פרסי האקדמיה האוסטרלית הבינלאומית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה 10 בפברואר 2024 הסרט הטוב ביותר רוצחי פרח הירח מועמדות [34]
הבמאי הטוב ביותר מרטין סקורסזה מועמדות
השחקן הטוב ביותר לאונרדו דיקפריו מועמדות
השחקנית הטובה ביותר לילי גלדסטון מועמדות
שחקן המשנה הטוב ביותר רוברט דה נירו מועמדות
פרס האקדמיה הבריטית לקולנוע 18 בפברואר 2024 הסרט הטוב ביותר "רוצחי פרח הירח" מועמדות [35]
השחקן הטוב ביותר בתפקיד משנה רוברט דה נירו מועמדות
הליהוק הטוב ביותר אלן לואיס ורנה היינס מועמדות
הצילום הטוב ביותר רודריגו פרייטו מועמדות
עיצוב התלבושות הטוב ביותר ג'קלין ווסט מועמדות
העריכה הטובה ביותר תלמה סקונמייקר מועמדות
האיפור והשיער הטובים ביותר קיי ג'ורג'יו ותומס נלן מועמדות
הפסקול המקורי הטוב ביותר רובי רוברטסון מועמדות
עיצוב ההפקה הטוב ביותר ג'ק פיסק ואדם וויליס מועמדות
פרס בחירת הקהל סרט הדרמה של השנה "רוצחי פרח הירח" מועמדות [36]
כוכב הקולנוע של השנה לאונרדו דיקפריו מועמדות
כוכב סרט הדרמה של השנה מועמדות
פרס גילדת שחקני המסך 24 בפברואר 2024 ההופעה הטובה ביותר של שחקנית בתפקיד ראשי לילי גלדסטון זכייה [37]
ההופעה הטובה ביותר של שחקן בתפקיד משנה רוברט דה נירו מועמדות
הביצוע הטוב ביותר של צוות שחקנים בסרט קולנוע טנטו קרדינל, רוברט דה נירו, לאונרדו דיקפריו, ברנדן פרייזר, לילי גלדסטון, ג'ון לית'גו וג'סי פלמונס מועמדות
פרס גילדת המפיקים של אמריקה 25 בפברואר 2024 פרס דאריל אף. זאנוק למפיק הטוב ביותר של סרטי קולנוע מועמדות [38]
פרס סטלייט 3 במרץ 2024 הסרט הטוב ביותר - דרמה רוצחי פרח הירח מועמדות [39]
הבמאי הטוב ביותר מרטין סקורסזה מועמדות
השחקן הטוב ביותר בסרט קולנוע - דרמה לאונרדו דיקפריו מועמדות
השחקנית הטובה ביותר בסרט קולנוע - דרמה לילי גלדסטון זכייה
השחקן הטוב ביותר בתפקיד משנה רוברט דה נירו מועמדות
התסריט המעובד הטוב ביותר אריק רות' ומרטין סקורסזה מועמדות
הצילום הטוב ביותר רודריגו פרייטו מועמדות
עריכת הסרט הטוב ביותר תלמה סקונמייקר מועמדות
עיצוב התלבושות הטוב ביותר ג'קלין ווסט מועמדות
עיצוב ההפקה הטוב ביותר ג'ק פיסק ואדם וויליס מועמדות
הפסקול המקורי הטוב ביותר רובי רוברטסון מועמדות
הסאונד הטוב ביותר (מיקס ועריכה) טוד א. מייטלנד, ג'ון פריצ'ט, פיליפ סטוקטון ומארק אולאנו מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוצחי פרח הירח בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Sharf, Zack (August 7, 2020). "Osage Nation Prepares for Scorsese's $200 Million 'Flower Moon' to Film in February 2021". IndieWire. Archived from the original on August 11, 2020. Retrieved August 11, 2020.
  2. ^ איתן לשם, עכבר העיר, הפרויקט החדש של דיקפריו וסקורסזה, באתר הארץ, 27 בספטמבר 2017
  3. ^ Fleming Jr, Mike (March 10, 2016). "Imperative Entertainment Wins 'Killers Of The Flower Moon' Auction With Bombshell $5M Bid". Deadline Hollywood. Archived from the original on July 26, 2017. Retrieved August 14, 2017.
  4. ^ Busch, Anita (April 21, 2017). "Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio & Robert De Niro Eyeing 'Killers Of The Flower Moon' From Eric Roth Adaptation". Deadline Hollywood. Archived from the original on March 17, 2019. Retrieved April 22, 2017.
  5. ^ Vivarelli, Nick (July 14, 2017). "Leonardo DiCaprio, Martin Scorsese Teaming Up Again for New Movie (EXCLUSIVE)". Variety. Archived from the original on March 17, 2019. Retrieved August 14, 2017.
  6. ^ Kroll, Justin (October 24, 2018). "Leonardo DiCaprio and Martin Scorsese to Reteam on 'Killers of the Flower Moon'". Variety. Archived from the original on July 31, 2019. Retrieved July 30, 2019.
  7. ^ Tartaglione, Nancy (June 19, 2019). "Paramount Acquires Imperative's Martin Scorsese-Leonardo DiCaprio Adaptation 'Killers Of The Flower Moon' – CineEurope". Deadline Hollywood. Archived from the original on July 28, 2019. Retrieved July 30, 2019.
  8. ^ Pulver, Andrew (July 31, 2019). "Robert De Niro and Martin Scorsese team up again on 'Osage murders' film". The Guardian. Archived from the original on July 31, 2019. Retrieved January 20, 2020.
  9. ^ artaglione, Nancy (July 30, 2019). "Robert De Niro Negotiating To Re-Team With Martin Scorsese & Leonardo DiCaprio In 'Killers Of The Flower Moon'". Deadline Hollywood. Archived from the original on July 30, 2019. Retrieved July 30, 2019.
  10. ^ Sharf, Zack (December 2, 2019). "Scorsese, DiCaprio's 'Flower Moon' Eyes March 2020 Start, Tone Still Being Worked Out". IndieWire. Archived from the original on December 27, 2019. Retrieved January 20, 2020.
  11. ^ Aquilina, Tyler (January 19, 2020). "Leonardo DiCaprio confirms he and Robert De Niro will star in Martin Scorsese's next movie". Entertainment Weekly. Archived from the original on January 20, 2020. Retrieved January 20, 2020.
  12. ^ Sharf, Zack (April 16, 2020). "Postponement of Killers of the Flower Moon leads to a chance to be in the movie". KRMG. Archived from the original on August 11, 2020. Retrieved August 11, 2020.
  13. ^ Watson, R.T.; Flint, Joe (April 9, 2020). "Martin Scorsese Courts Apple and Netflix to Rescue Costly DiCaprio Film". The Wall Street Journal. Archived from the original on April 10, 2020. Retrieved April 9, 2020.
  14. ^ Fleming Jr, Mike (May 27, 2020). "Apple To Team With Paramount On Scorsese-DiCaprio-De Niro Drama 'Killers Of The Flower Moon'". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 28, 2020. Retrieved May 27, 2020.
  15. ^ Kroll, Justin (February 11, 2021). "Apple & Martin Scorsese's 'Killers Of The Moon' Sets Lily Gladstone To Star Opposite Leonardo DiCaprio". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 20, 2021. Retrieved February 11, 2021.
  16. ^ Kroll, Justin (February 17, 2021). "Jesse Plemons Joins Leondardo DiCaprio in Apple's 'Killers Of The Flower Moon'". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 20, 2021. Retrieved February 11, 2021.
  17. ^ 1 2 Sharf, Zack (February 18, 2021). "Jesse Plemons Takes Over DiCaprio's Original Role in Scorsese's 'Flower Moon' After Script Changes". IndieWire. Archived from the original on February 28, 2021. Retrieved February 23, 2021.
  18. ^ D'Alessandro, Anthony (March 11, 2021). "'Killers Of The Flower Moon' Sets Tantoo Cardinal And Indigenous Actresses To Join Cast Of Martin Scorsese Movie". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 20, 2021. Retrieved March 11, 2021.
  19. ^ D'Alessandro, Anthony. "Martin Scorsese's 'Killers Of The Flower Moon' Adds Four". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 6, 2021. Retrieved April 6, 2021.
  20. ^ Hipes, Patrick (April 13, 2021). "'Killers Of The Flower Moon' Adds Four More To Cast". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 13, 2021. Retrieved April 13, 2021.
  21. ^ D'Alessandro, Anthony (June 16, 2021). "Annet Mahendru Joins 'Stu'; Eric Ladin In 'Where The Crawdads Sing'; Steve Eastin Boards 'Killers Of The Flower Moon' & More – Film Briefs". Deadline Hollywood. Retrieved June 16, 2021.
  22. ^ Petski, Denise (June 17, 2021). "Gary Basaraba Joins Apple's 'Killers Of The Flower Moon', ABC's 'Women Of The Movement'". Deadline Hollywood. Retrieved June 18, 2021.
  23. ^ Grobar, Matt (August 3, 2021). "Brendan Fraser Boards Martin Scorsese's 'Killers Of The Flower Moon' & Legendary Comedy 'Brothers'". Deadline Hollywood. Retrieved August 3, 2021.
  24. ^ Sharf, Zack (April 7, 2021). "Scorsese's 'Flower Moon' Recruits Jack Fisk, Production Designer for Lynch, Malick, and PTA". IndieWire. Archived from the original on April 7, 2021. Retrieved April 8, 2021.
  25. ^ Sharf, Zack (April 19, 2021). "Martin Scorsese Starts 'Flower Moon' Filming: 'Accurate Depiction' of Osage Nation Is Critical". IndieWire. Archived from the original on April 19, 2021. Retrieved April 19, 2021.
  26. ^ Evangelista, Chris (January 14, 2021). "Martin Scorsese's 'Killers of the Flower Moon' Production Gears Up For Seven-Month Shoot". Slashfilm. Archived from the original on January 15, 2021. Retrieved January 15, 2021.
  27. ^ Mcdonnell, Brandy (March 18, 2021). "'Killers of the Flower Moon' seeks local crew, Olivia Munn speaks out and more". The Oklahoman. Archived from the original on March 18, 2021. Retrieved March 19, 2021.
  28. ^ Paul Grein, Songs From ‘Barbie’ Pace 2023 Hollywood Music in Media Awards Nominations (Full List), Billboard, ‏2023-11-02 (באנגלית אמריקאית)
  29. ^ Caroline Brew, ‘Killers of the Flower Moon’ to Receive Historical Icon and Creator Tribute at Gotham Awards (EXCLUSIVE), Variety, ‏2023-11-22 (באנגלית אמריקאית)
  30. ^ Clayton Davis, ‘The Zone of Interest’ Wins Best Picture at Los Angeles Film Critics Awards, Four Women Take Acting Prizes (Full Winners List), Variety, ‏2023-12-10 (באנגלית אמריקאית)
  31. ^ San Diego Film Critics, 2023 San Diego Film Critics Society Award Winners, San Diego Film Critics Society, ‏2023-12-19 (באנגלית אמריקאית)
  32. ^ Golden Globes announce 2024 nominations. See the full list of nominees. - CBS News, www.cbsnews.com, ‏2023-12-11 (באנגלית אמריקאית)
  33. ^ Critics Choice Awards 2024: All the Winners, TIME, ‏2024-01-15 (באנגלית)
  34. ^ Patrick Frater, ‘Barbenheimer’ Duo and ‘Killers of the Flower Moon’ Lead Australia’s AACTA International Awards Nominations, Variety, ‏2023-12-15 (באנגלית אמריקאית)
  35. ^ film, Guardian (2024-02-18). "Baftas 2024: the complete list of winners". The Guardian (באנגלית בריטית). ISSN 0261-3077. נבדק ב-2024-02-19.
  36. ^ Taylor Swift, 'Barbie' and 'Grey's Anatomy' Score at 2024 People's Choice Awards: See the Full List of Winners, Peoplemag (באנגלית)
  37. ^ Jordan Moreau,Brent Lang, Jordan Moreau, Brent Lang, SAG Awards 2024 Nominations: ‘Barbie’ and ‘Oppenheimer’ Tie for Films, ‘Succession’ Leads All With Five Nods, Variety, ‏2024-01-10 (באנגלית אמריקאית)
  38. ^ Matt Donnelly,Jordan Moreau, Matt Donnelly, Jordan Moreau, PGA Awards 2024: ‘Oppenheimer’ Producers Win Top Honor, Variety, ‏2024-02-26 (באנגלית אמריקאית)
  39. ^ Matt Neglia, The 2023 Satellite Award (IPA) Winners, Next Best Picture, ‏2024-03-04 (באנגלית אמריקאית)
הקודם:
2022: "לוחמת" – טרנס בלנשרד
פרס המוזיקה במדיה של הוליווד לפרטיטורה המקורית הטובה ביותר – סרט עלילתי
2023: "רוצחי פרח הירח" – רובי רוברטסון
הבא: