רוק אלטרנטיבי נוצרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוק אלטרנטיבי נוצרי
Christian alternative rock
מקורות סגנוניים רוק אלטרנטיבירוק נוצרימוזיקה נוצרית עכשוויתפאנק נוצרי
מקורות תרבותיים תחילת שנות ה-80, ארצות הברית
מוצא ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוק אלטרנטיבי נוצריאנגלית: Christian alternative rock) הוא סוגה של רוק אלטרנטיבי הכוללת מילים המתמקדות בענייני אמונה נוצרית, לעיתים קרובות עם דגש על ישו. כמה מבקרי מוזיקה הציעו שבניגוד ל-CCM ולרוק נוצרי ישן יותר, רוק אלטרנטיבי נוצרי מדגיש בדרך כלל סגנון מוזיקלי על פני תוכן לירי כמאפיין סוגה מגדירה,[1] אם כי המידה שבה האמונה מופיעה במוזיקה משתנה מאמן לאמן. בשנת 1989 נוסד מגזין True Tunes News בו עסקו ברוק אלטרנטיבי נוצרי בלבד.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקה אלטרנטיבית נוצרית השתרשה לראשונה בתחילת שנות ה-80, בהתבסס על פאנק נוצרי וגל חדש.[1]

עד שנות ה-90, רבים מהלהקות והאמנים שהוציאו מוזיקת רוק אלטרנטיבית נוצרית, כבר לא הופיעו או הוחתמו על חוזי הקלטות עם חברות תקליטים עצמאיות, כיוון שהמוזיקה שלהם נטתה להיות מורכבת יותר מבחינה לירית (ולעיתים קרובות יותר שנויה במחלוקת) מהפופ הנוצרי (אנ') שהיה במיינסטרים. בשוק המודרני פועלות חברות תקליטים כמו Tooth & Nail (אנ'), גוטי (אנ') ופלודגייט (אנ'). חברות אלה הן לעיתים קרובות חברות-בת, או בבעלות חלקית, של חברות שוק כלליות כמו וורנר, EMI וקפיטול רקורדס, מה שנותן לאמנים מצליחים הזדמנות "לעבור" לשוק המיינסטרים ולהצליח עם המוזיקה שלהם.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Gulla, Bob (2006). The Greenwood Encyclopedia of Rock History, Volume Six. Westport, Connecticut: Greenwood Press. pp. 101–102. ISBN 0-313-32981-8.
  2. ^ True Tunes News publication information :: CMnexus, cmnexus.org