רותי סיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רותי סיני
Ruti Sinai crop.jpg
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק עיתונאית, פעילה חברתית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים פרס סוקולוב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

רותי סיני היא עיתונאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיני היא בוגרת החוג למזרח אסיה עם התמחות בסין והחוג לספרות אנגלית באוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת תואר שני בעיתונות מאוניברסיטת קולומביה.

היא הייתה כתבת סוכנות הידיעות אי.פי. (אסושייטד פרס), תחילה בניו יורק, לאחר מכן בישראל ובמשך שבע שנים בוושינגטון, שם כתבה על הפנטגון, על מחלקת המדינה ועל הבית הלבן.

בשנת 1996 החלה סיני לכתוב בעיתון "הארץ". היא ערכה את מוסף "בריאות" ושימשה כממלאת מקום עורך חלק ב' של העיתון. ב-2006 הייתה ממקימי ועד עיתונאי "הארץ".

בין השנים 2001 ו-2009 סיקרה סיני את נושא העבודה והרווחה. בין היתר התמקדה באפליה, פערים סוציו-אקונומיים, אבטלה, עוני, אי אכיפת זכויות עובדים, תוכנית ויסקונסין, עובדים זרים, עובדי קבלן, זכויות נשים וקשישים ועוד. סיני גם מרצה במכללה החברתית כלכלית.

בשנת 2006 (תשס"ו) קיבלה סיני את אות עמותת אומ"ץ על פועלה בתחום החברתי, ואת פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה מטעם עיריית תל אביב-יפו.

ב-16 ביוני 2008 קיבלה הודעה על זימון לשימוע לפני פיטורים מ"הארץ" עקב הטחת ביקורת פומבית על התנהלות העיתון[1], אך לאחר ששורה של ארגונים חברתיים מחו על ההחלטה[2], החליט עורך העתון דב אלפון לחזור בו מכוונת הפיטורים[3].

ב-10 בינואר 2009 פוטרה סיני מ"הארץ"[4]. במרץ אותה שנה היא עברה לעתון "כלכליסט". מדצמבר 2009 הייתה בעלת טור דעות ב-nrg. בחודשים אוגוסט עד דצמבר 2011 שימשה כתבת ופרשנית לענייני חברה ורווחה במעריב עד שפוטרה[5]. היא כיהנה כחברת הוועד המנהל של עמותת ידיד.

עבדה כעורכת בערוץ i24news מהקמתו ב-2013 עד ינואר 2016[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים פרי עטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]