רות מצלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רות מצלר
Ruth Metzler
לידה 23 במאי 1964 (בת 59)
סורסה, שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת פריבור עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הנוצרית דמוקרטית של העם עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Stephan Zimmermann עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר המועצה הפדרלית של שווייץ
1 בינואר 1999 – 31 בדצמבר 2003
(5 שנים)
Arnold Koller
Christoph Blocher
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רות מצלרגרמנית: Ruth Metzler; נולדה ב-23 במאי 1964) היא פוליטיקאית ואשת עסקים שווייצרית, שכיהנה כחברת המועצה הפדרלית של שווייץ בשנים 1999–2003. היא עמדה בראש המחלקה הפדרלית למשפטים ומשטרה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצלר, קתולית, נולדה בעיירה זורזה (אנ') שבקנטון לוצרן. היא למדה משפטים באוניברסיטת פריבור (אנ'). היא גם הוסמכה כרואת חשבון. שימשה בשנות ה-90 כשופטת מקומית בקנטון אפנצל אינר-רודן. ב-1996 מונתה לתפקיד בכיר במחלקת הכספים של הקנטון. הייתה חברת המפלגה הנוצרית דמוקרטית העממית של שווייץ.

בשנת 1999, אף על פי שלא הייתה מוכרת ברמה הלאומית, נבחרה מצלר לכהונה במועצה הפדרלית של שווייץ, לאחד משני המושבים של מפלגתה שהתפנו בו זמנית, לאחר שהתקבלה במפלגה הדרישה לאייש אחד מהם על ידי אישה. היא גברה בהצבעה בפרלמנט של שווייץ על יריבתה ברוב של 126:118. בכך הייתה לאדם הצעיר ביותר שנבחר למועצה הפדרלית מאז 1875.

מצלר החלה לכהן במועצה הפדרלית ב-1 במאי 1999 ומונתה לראש המחלקה הפדרלית למשפטים ומשטרה. ב-1 בינואר 2003 החלה לכהן במקביל כסגנית נשיא שווייץ.

מזלה של מצלר פנה נגדה בסוף שנת 2003. בבחירות הכלליות באותה שנה נחלש כוחה של מפלגתה בפרלמנט של שווייץ, ומפלגת העם השווייצרית, שהפכה למפלגה הגדולה ביותר, תבעה לעצמה מושב נוסף במועצה הפדרלית. בבחירות באספה הלאומית נבחר מועמד מפלגת העם כריסטוף בלוכר (אנ') על פני מצלר ברוב של 121:116 למלא את המושב שהחזיקה במועצת הברית. מצלר ניסתה להתמודד מול חבר מפלגתה ז'וזף דייס שכיהן עמה במועצה הפדרלית על מושבו בה, אך הפסידה גם לו (138:96). היא סיימה את כהונתה במועצה בסוף שנת 2003. היא הייתה לחבר המועצה השלישי בהיסטוריה של שווייץ שלא נבחר לכהונה שנייה בה.

לאחר פרישתה מהפוליטיקה ב-2004 פרסמה מצלר אוטוביוגרפיה ולימדה באוניברסיטת סנט גאלן. לאחר מכן נכנסה לעבודה בשוק הפרטי. היא בעלת חברת ייעוץ ואסטרטגיה וכיהנה במועצות המנהלים של חברות שונות.

מצלר נשואה בשנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רות מצלר בוויקישיתוף