רחוב הפחד – חלק 2: 1978

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רחוב פחד: 1978)
רחוב הפחד – חלק 2: 1978
Fear Street: Part Two – 1978
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על סדרת הספרים "רחוב פחד" מאת רוברט לורנס סטיין
בימוי לי ג'ניאק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פיטר צ'רנין
דייוויד ריידי
ג'נו טופינג
תסריט קייל קיליאן
לי ג'ניאק
זאק אולקביץ'
עריכה רייצ'ל כץ
שחקנים ראשיים סיידי סינק
אמילי ראד
מקייב סליי
גיליאן ג'ייקובס
צילום קיילב היימן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני המאה ה-20
Chernin Entertainment
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 ביולי 2021
משך הקרנה 110 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה
נוער
סרט קודם רחוב הפחד – חלק 1: 1994 (2021)
סרט הבא רחוב הפחד – חלק 3: 1666 (2021)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רחוב הפחד – חלק 2: 1978אנגלית: Fear Street: Part Two – 1978) הוא סרט אימה אמריקאי לנוער, המבוסס על סדרת הספרים באותו השם מאת ר. ל. סטיין. הסרט הוא השני בטרילוגיית סרטים שמתמקדת בעלילות רחוב פחד ועלתה לשידור שבוע זה אחר זה.

הסרט עלה לשידור בכל הפלטפורמות של שירותי הזרמת המדיה של נטפליקס ב-9 ביולי 2021.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח עם סיום אירועי הסרט הראשון בשנת 1994; דינה וג'וש ג'ונסון גוברים על סם, בת-זוגה של דינה שנאחזה דיבוק על ידי שרה פיר, ונוסעים לביתה של סי. ברמן לבקשת עזרה. בתחילה, בעל כורחה, ברמן מאפשרת להם להיכנס לביתה, אך מתרצה ומתחילה לגולל בפניהם את אירועי הטבח במחנה "נייטווינג":

ב-19 ביולי 1978, זיגי ברמן, חניכה משיידיסייד מואשמת בגניבה על ידי שילה, יריבתה וחניכה שהגיעה מסאניווייל, וחבריה; שתולים אותה מעץ ומתחילים לשרוף אותה לפני שניק גוד וקורט, שמשמשים כמדריכים במחנה, מתערבים. במקביל, סינדי, אחותה הגדולה של זיגי, ובן-זוגה, טומי סלייטר, מנקים את הבלגן בקפיטריה כאשר האחות מרי ליין, אמה של רובי ליין, תוקפת את טומי ומנבאת שהוא ימות באותו לילה, לפני שנלקחת בכפייה מהמחנה. עד מהרה פושטת במחנה שמועה כי שרה פיר נכנסה בה כדיבוק, בדומה לבתה לפניה. מאוחר יותר, סינדי וטומי פורצים למרפאה במטרה לחקור את מניעיה של מרי, שם הם פוגשים את אליס, חברתה לשעבר של סינדי, ואת בן-זוגה, ארני. הקבוצה מוצאת את יומנה של ליין, שם נכתב כי פיר עשתה עסקה עם השטן בכך שחתכה את ידה על אבן השטן, וכך זכתה לחיי נצח. הקבוצה אף מוצאת מפה ביומן המוביל לביתה של פיר.

כשהקבוצה מגיעה לבית, הם מוצאים קברים ריקים שנחפרו על ידי האחות ליין ומגלים את סימן המכשפה מתחת לבית. אליס וסינדי מוצאות חדר שקירותיו מגולפות ועליהם שמות כל רוצחי שיידיסייד, כולל שמו של טומי. טומי, שמתגלב כאחוז דיבוק, הורג את ארני באמצעות גרזן ורודף אחרי הבנות, שנמלטות דרך כניסה למערה חבויה. במחנה, ניק עוזר לזיגי לבצע מעשה קונדס נגד שילה ולנעול אותה בבית השימוש. השניים מתחברים ואף מתנשקים. טומי חוזר למחנה ורוצח מספר מחניכי שיידיסייד, כולל ג'ואן המדריכה. ניק לוקח את החניכים אל הקפיטריה, לפני שעוזב למצוא את האחרים בזמן שזיגי עוזבת במטרה לחלץ את שילה. ניק מורה לקורט לקחת את החניכים לאוטובוס ולצלצל בפעמון לפני שהם עוזבים על מנת להתריע בפני האחרים.

בינתיים, סינדי ואליס מנסות לברוח באמצעות שימוש בסימן המכשפה המאויר ביומן כמפה. השתיים נתקלות בערימת איברים, שכאשר אליס נוגעת בהם, נותנים לה פלאשבקים מכל הרוצחים בעבר ומקורבנותיהם. לאחר שאליס נפצעת ברגלה, היא מתפייסת עם סינדי והשתיים מנסות להימלט באמצעות יציאה הממוקמת מתחת לבית השימוש. לאחר שנאבקה בשילה ועילפה אותה, זיגי וגארי, מדריך נוסף משיידיסייד, מנסים לחלץ את אליס וסינדי עד שטומי מגיע והורג את גארי. זיגי נמלטת ומסתתרת עם ניק, אך השניים נמצאים על ידי טומי. ניק מאפשר לזיגי להימלט אל הקפיטריה, אך במחיר פציעה ברגלו לאחר שמנע מטומי להרוג אותה. כאשר האוטובוס יוצא, סינדי מוצא מנהרה המובילה לקפיטריה, בעוד אליס נשארת מאחור. בינתיים, טומי תוקף את זיגי, אך סינדי מתערבת והורגת אותו. באיחור, אליס מגיעה ואומרת לשתיים שהיא הצליחה למצוא את כף ידה של המכשפה לאחר התחילה לדמם והבינה שהיא יושבת ליד אבן השטן, שם חפרה אותה.

השלישייה מחליטה לסיים את הקללה על ידי איחוד כף ידה של שרה עם עצמותיה, כשזיגי מדממת לפתע על כף היד ורואה חיזיון של שרה פייר, שמעורר את הקללה ומחייה מספר מרוצחי שיידיסייד. טומי קם לתחייה והורג את אליס, אך סינדי עורפת את ראשו. זיגי וסינדי רצות אל העץ עליו נתלתה המכשפה, שם השתיים חופרות ומוצאות סלע האומר "המכשפה לנצח חיה". הרוצחים מגיעים וסינדי מבינה שהם רודפים אחרי זיגי. היא שומטת את כף היד ומקריבה את עצמה לחינם, שכן השתיים נרצחות, עד שניק מוצא אותן ומציל את זיגי באמצעות ביצוע החייאה.

דינה וג'וש מבינים ששמה האמיתי של סי. ברמן הוא למעשה כריסטין, שנודעה בעברה כ"זיגי" ברמן. השניים מספרים לכריסטין שהם וחבריהם מצאו את גופתה של המכשפה ושכעת, עם כף היד, הם יוכלו להביא לסיומה של הקללה. עוד מתגלה כי על שטחו של המחנה הוקם בהמשך קניון שיידיסייד, לשם דינה וג'וש הולכים וחופרים את כף היד מתחת לאותו העץ, שעוד נותר על תילו. השניים לוקחים את כף היד אל המקום בו קבורים העצמות, ודינה מאחדת בין העצמות לכף היד; אך מגלה שאפה מדמם ומקבלת חיזיון בו היא נמצאת בשנת 1666, לכאורה בדמותה של שרה פיר.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סיידי סינקכריסטין "זיגי" ברמן
  • אמילי ראד – סינדי ברמן, אחותה הגדולה של כריסטין, המשמשת כמדריכה במחנה "נייטווינג".
  • ראיין סימפקינס – אליס, מדריכה במחנה "נייטווינג", הנוטרת טינה לסינדי.
  • מקייב סליי – טומי סלייטר, מדריך משיידיסייד ובן-זוגה של סינדי, שנאחז בדיבוק על ידי שרה פיר והופך לרוצח מנייטווינג.
  • טד סאתרלנד – ניק גוד, מדריך מסאניווייל במחנה "נייטווינג".
    • אשלי צוקרמןניק גוד, בבגרותו; המכהן כשריף של מחוז יוניון בשנת 1994.
  • ג'ורדנה ספירו – מרי ליין, האחות של מחנה "נייטווינג".
  • ג'ורדין דינטלה – רובי ליין, בתה של מרי, שנאחזה דיבוק על ידי שרה פיר.
  • קיארה אורליה – שילה, חניכה מסאניווייל ויריבתה בנפש של זיגי.
  • דרו שיד – גארי, מדריך משיידיסייד במחנה "נייטווינג".
  • מייקל פרובוסטקורט, מדריך מסאניווייל במחנה "נייטווינג".
  • סם ברוקס – ארני, מדריך במחנה "נייטווינג" ובן-זוגה של אליס.
  • ג'קי ונה – ג'ואן, מדריכה משיידיסייד במחנה "נייטווינג".
  • קיאנה מדירה – דינה ג'ונסון
  • אוליביה סקוט וולש – סמנתה "סם" פרייזר
  • בנג'מין פלורס ג'וניורג'וש ג'ונסון, אחיה הצעיר של דינה.
  • ברנדון ספינק – ויל גוד, אחיו של ניק, המשתייך לחוג חבריה של שילה.
    • מתיו זוק – ויל גוד, בבגרותו; המכהן כראש עיירת סאניווייל בשנת 1994.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 באוקטובר 2015, דווח על הפקת עיבוד קולנועי שיתבסס על סדרת הספרים "רחוב פחד" מאת רוברט לורנס סטיין על ידי חברות ההפקה פוקס המאה ה-20 ו-Chernin Entertainment.[1] ב-13 בפברואר 2017, הוכרז שהתסריטאי קייל קילן יכתוב את התסריט לסרט.[2] העיבוד הקולנועי תוכנן כטרילוגיה בה כל חלק יתרחש ברחוב פחד בתקופת זמן שונה, אך עם אותו צוות שחקנים שיקשר בין שלוש תקופות הזמן. על פי דיווחו של האתר "הוליווד ריפורטר", ההפקה תכננה לצלם את הטרילוגיה בשיטת גב-אל-גב, ולהפיץ את הסרטים חודש זה אחרי זה בנפרד.[3] הבמאי אלכס רוס פרי התעתד לביים את הסרט השני,[4] אך עם זאת, במרץ 2019, נודע שג'ניאק, שהייתה כבר אמונה על בימוי שני החלקים האחרים בטרילוגיה, תביים גם את הסרט השני.[5]

באפריל 2019 גיליאן ג'ייקובס, סיידי סינק, אמילי ראד ומקייב סליי לוהקו לצוות השחקנים.[6][7][8]

במרץ 2019, צילומי הטרילוגיה החלו באיסט פוינט, ג'ורג'יה,[9] והתקיימו גם באטלנטה, ג'ורג'יה.[10][11][12] באוגוסט 2019, הצילומים התקיימו בעיירת רוטלדג'.[13] הצילומים הסתיימו בספטמבר 2019.[14]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הראשון בטרילוגיה התעתד לעלות לאקרנים ביוני 2020, וכיוצא מכך הסרט השני התעתד לעלות לאקרנים ביולי 2020,[15] אך עליית הטרילוגיה לאקרנים בוטלה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.[16] באפריל 2020, נודע שחברת ההפקה "Chernin Entertainment" ביטלה את העסקה שלה עם פוקס המאה ה-20, וחתמה במקום זאת על חוזה הפצה רב-שנתי מול נטפליקס.[17]

ב-11 באוגוסט 2020, נודע על רכישת זכויות ההפצה של טרילוגיית "רחוב פחד" על ידי נטפליקס, שהודיעה שבכוונתה להפיץ את הטרילוגיה בקיץ 2021, במהלך שיווקי שייקרא "קיץ הפחד", תוך שמירה על האסטרטגיה המקורית להפיץ את שלושת הסרטים חודש זה אחר זה.[18][16]

ב-19 במאי 2021, נמסר שהסרט עתיד לעלות לשידור בכל הפלטפורמות של נטפליקס ב-9 ביולי 2021, שבוע לאחר הפצת הסרט הראשון ולפני הפצת הסרט החותם.[19][20]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sneider, Jeff (October 9, 2015). "'Goosebumps' Author R.L. Stine's 'Fear Street' Books Headed to Big Screen (Exclusive)". TheWrap. Retrieved March 11,2019.
  2. ^ Sneider, Jeff (February 13, 2017). "Kyle Killen to Write R.L. Stine's "Fear Street" Movie for Fox, Chernin (Exclusive)". The Tracking Board. Retrieved March 11, 2019.
  3. ^ Kit, Borys (July 13, 2017). "Fox Developing R.L. Stine's 'Fear Street' as Theatrical Movie Series Released Months Apart". The Hollywood Reporter. Retrieved March 11, 2019.
  4. ^ Alex Ross Perry to Direct ‘Fear Street 2’ for R.L. Stine Trilogy
  5. ^ Vlessing, Etan (March 27, 2019). "Ashley Zukerman, Fred Hechinger, Julia Rehwald, Jeremy Ford Join Fox's 'Fear Street' Trilogy". The Hollywood Reporter. Retrieved March 27, 2019.
  6. ^ Kit, Borys (April 16, 2019). "Gillian Jacobs Joins Fox's Adaptation of R.L. Stine's 'Fear Street' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 3, 2019.
  7. ^ N'Duka, Amanda (April 1, 2019). "'Stranger Things' Star Sadie Sink Joins Fox's 'Fear Street' Trilogy". Deadline Hollywood. Retrieved April 26, 2019.
  8. ^ N'Duka, Amanda (April 25, 2019). "Fox's 'Fear Street' Adds Emily Rudd & McCabe Slye". Deadline.
  9. ^ Williams, Dorjan (March 13, 2019). "East Point has nothing to fear but 'Fear' itself". 11Alive.com. Retrieved March 13, 2019.
  10. ^ ‘Fear Street’: Benjamin Flores, Jr. Joins Fox and Chernin Entertainment’s R.L. Stein Adaptation
  11. ^ Whisenhunt, Dan (April 23, 2019). "North DeKalb Mall lives again on the big screen". Decaturish.com. Retrieved May 3, 2019.
  12. ^ Capelouto, J. D. (May 3, 2019). "New Findings: North DeKalb Mall is so empty, it's become a hot spot for filming". The Atlanta Journal-Constitution. Retrieved May 3, 2019.
  13. ^ Walljasper, Matt (August 29, 2019). "What's filming in Atlanta now? Coming 2 America, After We Collided, The Underground Railroad, and more". Atlanta. Retrieved January 11, 2020.
  14. ^ Ho, Rodney (October 10, 2019). "Active Georgia TV/film productions drop to 35 vs. 42 in October 2018". The Atlanta Journal-Constitution. Retrieved January 11, 2020.
  15. ^ Cavanaugh, Patrick (January 25, 2019). "'Fear Street' Movie Based on R.L. Stine Book Snags Director". ComicBook.com. Retrieved March 11, 2019.
  16. ^ 1 2 McNary, Dave (August 11, 2020). "Netflix Buys R.L. Stine's 'Fear Street' Trilogy From Disney". Variety. Retrieved August 11, 2020.
  17. ^ "Chernin Entertainment, Netflix Sign First-Look Deal for Film". 8 April 2020. Retrieved 22 May 2020.
  18. ^ Fleming Jr., Mike (August 11, 2020). "Will 2021 Be The Summer Of Fear? Netflix Eyes That Slot After Landing R.L. Stine 'Fear Street' Movie Trilogy From Disney & Chernin; Leigh Janiak Directed The Trio". Deadline. Retrieved January 24, 2021.
  19. ^ Sperling, Nicole (May 19, 2021)."Binge-Viewing Movies? Netflix Bets on the ‘Fear Street’ Trilogy." .The New York Times. Retrived May 19, 2021.
  20. ^ M. Arbeiter (May 19 2021). "FEAR STREET Movie Trilogy Drops Its Eerie First Trailer" .Nerdist. Retrived May 19 2021.