רחוב הפחד – חלק 1: 1994

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רחוב פחד: 1994)
רחוב הפחד – חלק 1: 1994
Fear Street: Part One – 1984
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על סדרת הספרים "רחוב פחד" מאת ר. ל. סטיין
בימוי לי ג'ניאק
הופק בידי פיטר צ'רנין
דייוויד ריידי
ג'נו טופינג
תסריט קייל קילן
לי ג'ניאק
פיל גרזיאדי
עריכה רייצ'ל כץ
שחקנים ראשיים קיאנה מדירה
אוליביה וולש
בנג'מין פלורס ג'וניור
ג'וליה רוולד
פרד השינגר
אשלי צוקרמן
מאיה הוק
צילום קיילב היימן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Chernin Entertainment
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 ביולי 2021
משך הקרנה 107 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה
נוער
סרט הבא רחוב הפחד – חלק 2: 1978 (2021)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רחוב הפחד – חלק 1: 1994אנגלית: Fear Street: Part One – 1994) הוא סרט אימה אמריקאי לנוער, המבוסס על סדרת הספרים באותו השם מאת ר. ל. סטיין. הסרט הוא הראשון בטרילוגיית סרטים שמתמקדת בעלילות רחוב פחד ועלתה לשידור שבוע זה אחר זה.

הסרט עלה לכל הפלטפורמות של שירותי הזרמת המדיה "נטפליקס" ב-2 ביולי 2021.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח ברציחתה של נערה העובדת בחנות ספרים, התר ווטקינס, על ידי ידידה, ראיין, שלפני כן לא הראה שום אינדיקציה לכך שהוא מתכנן להרוג אותה. לאחר שהרג אותה ואת עובדי הקניון האחרים, הוא נורה בראשו על ידי שריף ניק גוד, שהוזעק לזירה. בעוד התקשורת מדווחת על הטבח בקניון כנורמה עבור תושבי שיידיסייד, אוהיו, אותה היא מכנה "בירת הרצח של ארצות הברית", העיירה הסמוכה לה, סאניווייל, נחשבת להפכה הקוטבי, מכיוון שהיא נחשבת לאחת העיירות העשירות והבטוחות ביותר במדינה. רבים מבני הנוער המתגוררים בשיידיסייד מאמינים שעיירתם אחוזת דיבוק על ידי שרה פיר, מכשפה שהטילה קללה על העיירה לפני שהוצאה להורג בגין כישוף בשנת 1666.

בניגוד לחבריה לספסל הלימודים, דינה ג'ונסון אינה מאמינה באגדות האורבניות על קללת המכשפה, מכיוון שהיא עסוקה מדי בתחזוק משק הבית ובטיפול באחיה הצעיר, ג'וש, שמבלה את כל זמנו באינטרנט. במקביל, חבריה של דינה, קייט וסיימון מתפרנסים ממכירת סמים, ואילו דינה עצמה נאבקת להתמודד עם רגשותיה בעקבות פרידתה מסם, שעברה לסאניווייל. השתיים נפגשות שוב במהלך אירוע אזכרה שמתקיים בסאניווייל לזכר קורבנות הטבח בקניון, אך מידרדר במהירות לקטטה נגד תלמידי שיידיסייד. במהלך ניסיונה של דינה להשיב להם כגמולם, היא גורמת בטעות לתאונת דרכים במהלכה סם נפגעת ומוחשת לבית החולים. עם זאת, לפני שהיא נלקחת משם, סם מקבלת חיזיון העוסק בשרה פיר. בלילה שלאחר מכן, דינה וחבריה נרדפים על ידי רוחותיהם של מספר מהרוצחים הגרועים ביותר של שיידיסייד, המשמשים כשליחיה של שרה פיר. אף על פי שבתחילה דינה וחבריה חושדים שמדובר במתיחה נוספת של תלמידי סאניווייל, עד מהרה הם מבינים את טעותם לאחר שאירע טבח נוסף בבית החולים בו סם מאושפזת. לאחר שהקבוצה שומעת על החיזיון שסם קיבלה, היא מבינה שתאונת הדרכים השחיתה בשוגג את קברה של שרה פיר וכי סם נגעה בעצמותיה. הקבוצה אף מבינה כי רוחותיהם של הרוצחים מעוניינים רק בסם וכי לא ניתן לעצור אותם על ידי קבורת גופתה של שרה פיר מחדש או השמדתם.

דרך אוסף גזירי העיתונים של ג'וש על מעשי הטבח בשיידיסייד, הקבוצה מבינה שמאחד מעשי הטבח שאירעו, במחנה הקיץ "נייטווינג" במהלך שנות ה-70, נותרה ניצולה יחידה. בעוד חברי הקבוצה מותקפים על ידי שליחי המכשפה, דינה מתקשרת אל הניצולה בתקווה לקבל תובנה לדרך להיפטר מהמכשפה, אך מגיעה אל המשיבון. ג'וש מציין כי בגזיר העיתון מוזכר כי הניצולה נפטרה והוחזרה לחיים. דינה וחבריה מחליטים שעליהם לנסות זאת עם סם וללכת לסופרמרקט הסמוך על מנת להשתמש בתרופות בבית המרקחת שלהם. בסופרמרקט, סם מקיאה את הגלולות, ואילו סיימון וקייט נרצחים על ידי רוחותיהם של הרוצחים. בלית ברירה, דינה מטביעה את סם, ומצליחה להביא לנסיגתם של שליחי המכשפה, ולאחר מכן מצליחה להחזיר את סם לחיים באמצעות שילוב של מזרקי אפיפן וביצוע תהליך החייאה.

לאחר מכן, המשטרה מחליטה להטיל את האשמה לאירועים בסופרמרקט על סיימון וקייט, מכיוון שהיו ידועים כמוכרי סמים, ובהיותם מתים, לא יוכלו לסתור את הנרטיב שהמשטרה בנתה. סם ודינה שבות לצאת ביחד ויוצאות כזוג בפומבי. מאוחר יותר באותו לילה, בעוד סם נמצאת בביתה, דינה מקבלת שיחה מהניצולה מהטבח שאירע במחנה, שמזהירה אותה שאין מנוס מהמכשפה. להפתעתה, דינה מותקפת על ידי סם, שמתגלה כאחוזת דיבוק על ידי שרה פיר, אך מצליחה להכניע אותה, ומבטיחה לג'וש שהיא תחזיר את סם למצבה הקודם.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיאנה מדירה – דינה ג'ונסון
  • אוליביה סקוט וולש – סמנתה "סם" פרייזר
  • בנג'מין פלורס ג'וניורג'וש ג'ונסון, אחיה הצעיר של דינה.
  • ג'וליה רוולד – קייט שמידט, מעודדת וחברתם הטובה ביותר של דינה וסיימון, העוסקת במכירת סמים עם סיימון.
  • פרד השינגרסיימון קליבודה, חברן הטוב ביותר של דינה וקייט, המשמש כקמע של נבחרת הפוטבול של שיידיסייד ועוסק במכירת סמים יחד עם קייט.
  • אשלי צוקרמןניק גוד, השריף המחוזי של מחוז יוניון ואחיו הגדול של ויל.
  • דארל בריט-גיבסון – מרטין פ. פרנקלין, השרת של קניון שיידיסייד.
  • ג'ורדין דינטלה – רובי ליין, נערה שנאחזה דיבוק על ידי שרה פיר.
  • ג'ורדנה ספירו – מרי ליין, אמה של רובי ואחות לשעבר במחנה "נייטווינג".
  • ג'רמי פורד – פיטר, סטודנט ושחקן פוטבול המתגורר בסאניווייל.
  • מאיה הוקהתר ווטקינס, סטודנטית בתיכון שיידיסייד, שנרצחת על ידי ראיין.
  • דייוויד ו. תומפסון – ראיין טורס עובד בקניון שיידיסייד וידידה של התר, שנאחז דיבוק על ידי שרה פיר והופך לרוצח במסכת הגולגולת.
  • שרלין אמויה – רייצ'ל תומפסון, תושבת סאניווייל שקונה בקניון שיידיסייד.
  • גיליאן ג'ייקובסכריסטין "זיגי" ברמן, הניצולה היחידה ששרדה את הטבח במחנה "נייטווינג" בשנת 1978.
  • מתיו זוק – ויל גוד, ראש עיירת סאניווייל ואחיו הצעיר של ניק.
  • אליזבת סקופל – שרה פיר, מכשפה שהוצאה להורג בשנת 1666 באשמת כישוף על ידי תושבי שיידיסייד.
  • אריק מנדנהול – האח בדי
  • טוד אלן דורקין – השוטר קפינסקי
  • לייסי קאמפ – גברת פרייזר, אמה של סם.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 באוקטובר 2015, האתר "TheWrap" דיווח על הפקת סרט שיתבסס על סדרת הספרים באותו השם מאת הסופר ר. ל. סטיין על ידי חברות ההפקה פוקס המאה ה-20 ו-Chernin Entertainment.[1] ב-13 בפברואר 2017, הוכרז שהתסריטאי קייל קילן יכתוב את התסריט לסרט.[2] הסרט עתיד להיות הראשון שיופץ כחלק מטרילוגיית סרטים שיתרחשו ברחוב פחד בתקופות זמן שונות. "הוליווד ריפורטר" כתב שתוכנית ההפקה היא לצלם את הטרילוגיה בשיטת גב-אל-גב, ולהוציא את הסרטים חודש זה אחרי זה בנפרד.[3] הבמאית לי ג'ניאק תביים את הסרט, ובמקביל תעזור בכתיבת התסריט של קילן יחד עם פיל גרזיאדי.[4] בינואר 2019, נמסר שג'ניאק תביים את הסרטים הראשון והשלישי, ואילו הבמאי אלכס רוס פרי יביים את הסרט השני.[5] עם זאת, במרץ 2019, נודע שג'ניאק תביים את כל הטרילוגיה בעצמה.[6]

בפברואר 2019, נודע שהשחקניות קיאנה מדירה ואוליביה וולש לוהקו לדמויותיהן של לסביות מתבגרות המנסות "לנווט את מערכת היחסים המורכבת שלהן כאשר דעתן מוסחת על ידי הזוועות המטורפות של העיירה הקטנה שלהם, שיידיסייד". שתי הדמויות הן מתקופות זמן שונות, כאשר אחת מהן מאמצע שנות התשעים, והשנייה משנות ה-1600.[7] במרץ 2019, בנג'מין פלורס ג'וניור, אשלי צוקרמן, פרד השינגר, ג'וליה רוולד וג'רמי פורד הצטרפו לצוות השחקנים.[8][6] במאי 2019, דארל בריט-גיבסון לוהק לצוות השחקנים.[9]

במרץ 2019, צילומי הטרילוגיה החלו באיסט פוינט, ג'ורג'יה.[10] בהמשך החודש, הצילומים התקיימו גם באטלנטה, ג'ורג'יה.[8][11][12] באוגוסט 2019, הצילומים התקיימו בעיירת רוטלדג'.[13] הצילומים הסתיימו בספטמבר 2019.[14]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט התעתד לאקרנים במהלך שנת 2020. כשהוא נשאל על הפצת הסרט, סטיין ציין שהסרט עתיד לצאת במהלך יוני, ואילו שני הסרטים הבאים יצאו לאקרנים בשני החודשים הבאים לאחר מכן.[15] לאחר מכן, נודע שהסרט אכן התעתד לעלות לאקרנים ביולי 2020, אך בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, עלייתו לאקרנים בוטלה.[16] באפריל 2020, נודע שחברת ההפקה "Chernin Entertainment" סיימה את העסקה שלה עם פוקס המאה ה-20, וחתמה על חוזה הפצה מול נטפליקס.[17]

ב-11 באוגוסט 2020, נמסר שנטפליקס רכשה את זכויות ההפצה של טרילוגיית "רחוב פחד" ושבכוונתה להפיץ את הטרילוגיה החל מקיץ 2021, תוך שמירה על האסטרטגיה המקורית להפיץ את שלושת הסרטים חודש בזה אחר זה.[18]

ב-19 במאי 2021, נמסר שהסרט עתיד לעלות לשידור בכל הפלטפורמות של נטפליקס ב-2 ביולי 2021.[19][20]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sneider, Jeff (October 9, 2015). "'Goosebumps' Author R.L. Stine's 'Fear Street' Books Headed to Big Screen (Exclusive)". TheWrap. Retrieved March 11,2019.
  2. ^ Sneider, Jeff (February 13, 2017). "Kyle Killen to Write R.L. Stine's "Fear Street" Movie for Fox, Chernin (Exclusive)". The Tracking Board. Retrieved March 11, 2019.
  3. ^ Kit, Borys (July 13, 2017). "Fox Developing R.L. Stine's 'Fear Street' as Theatrical Movie Series Released Months Apart". The Hollywood Reporter. Retrieved March 11, 2019.
  4. ^ McNary, Dave (July 13, 2017). "R.L. Stine's 'Fear Street' in Development for Three Fox Movies". Variety. Retrieved March 11, 2019.
  5. ^ Alex Ross Perry to Direct ‘Fear Street 2’ for R.L. Stine Trilogy
  6. ^ 1 2 Vlessing, Etan (March 27, 2019). "Ashley Zukerman, Fred Hechinger, Julia Rehwald, Jeremy Ford Join Fox's 'Fear Street' Trilogy". The Hollywood Reporter. Retrieved March 27, 2019.
  7. ^ Sneider, Jeff (February 27, 2019). "Exclusive: R.L. Stine's 'Fear Street' Trilogy to Star Kiana Madeira, Olivia Welch". Collider. Retrieved March 11, 2019.
  8. ^ 1 2 ‘Fear Street’: Benjamin Flores, Jr. Joins Fox and Chernin Entertainment’s R.L. Stein Adaptation
  9. ^ N'Duka, Amanda (May 21, 2019). "Darrell Britt-Gibson Cast In 'Fear Street'; 'On My Block's Jason Genao Joins 'Film Fest'; Stelio Savante In 'Lapham Rising'". Deadline Hollywood. Retrieved May 21, 2019.
  10. ^ Williams, Dorjan (March 13, 2019). "East Point has nothing to fear but 'Fear' itself". 11Alive.com. Retrieved March 13, 2019.
  11. ^ Whisenhunt, Dan (April 23, 2019). "North DeKalb Mall lives again on the big screen". Decaturish.com. Retrieved May 3, 2019.
  12. ^ Capelouto, J. D. (May 3, 2019). "New Findings: North DeKalb Mall is so empty, it's become a hot spot for filming". The Atlanta Journal-Constitution. Retrieved May 3, 2019.
  13. ^ Walljasper, Matt (August 29, 2019). "What's filming in Atlanta now? Coming 2 America, After We Collided, The Underground Railroad, and more". Atlanta. Retrieved January 11, 2020.
  14. ^ Ho, Rodney (October 10, 2019). "Active Georgia TV/film productions drop to 35 vs. 42 in October 2018". The Atlanta Journal-Constitution. Retrieved January 11, 2020.
  15. ^ Cavanaugh, Patrick (January 25, 2019). "'Fear Street' Movie Based on R.L. Stine Book Snags Director". ComicBook.com. Retrieved March 11, 2019.
  16. ^ McNary, Dave (August 11, 2020). "Netflix Buys R.L. Stine's 'Fear Street' Trilogy From Disney". Variety. Retrieved August 11, 2020.
  17. ^ "Chernin Entertainment, Netflix Sign First-Look Deal for Film". 8 April 2020. Retrieved 22 May 2020.
  18. ^ Fleming Jr., Mike (August 11, 2020). "Will 2021 Be The Summer Of Fear? Netflix Eyes That Slot After Landing R.L. Stine 'Fear Street' Movie Trilogy From Disney & Chernin; Leigh Janiak Directed The Trio". Deadline Hollywood. Retrieved August 11, 2020.
  19. ^ Sperling, Nicole (May 19, 2021)."Binge-Viewing Movies? Netflix Bets on the ‘Fear Street’ Trilogy." .The New York Times. Retrived May 19, 2021.
  20. ^ M. Arbeiter (May 19 2021). "FEAR STREET Movie Trilogy Drops Its Eerie First Trailer" .Nerdist. Retrived May 19 2021.