רחשי לב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רחשי לב
תחום עזרה לחולי סרטן ומשפחותיהם
מדינה ישראל
מייסדים ראובן גשייד
נשיא יהושע דור
מנכ"ל שימי גשייד
תקופת הפעילות 1989–הווה (כ־35 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
rachasheilev.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רחשי לב היא מרכז תמיכה ארצי לילדים חולי סרטן בישראל. העמותה הוקמה על ידי ראובן גשייד, ומנוהלת על ידי שימי גשייד.

הקמה ופעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רחשי לב הוקמה בשנת 1989, על מנת להקל את הסבל אותו חווים ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, לחזק אותם בתקופת ההתמודדות עם מחלת הסרטן והטיפולים הכרוכים בה, ולשמח אותם בתקופת המחלה.

העמותה מפעילה מערך מתנדבים עבור ילדים חולי סרטן בכל רחבי הארץ. פעילות מיוחדת נעשית במחלקות האונקולוגיות בבית החולים שיבא-תל השומר ובית החולים דנה באיכילוב, אותה מלווים מתנדבי השירות הלאומי. נשיא העמותה הוא פרופסור יהושע דור.

בית הילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 חנכה רחשי לב את 'בית הילד' במתחם בית החולים שיבא בתל השומר, בצמוד לבית החולים 'ספרא' לילדים. 'בית הילד' הוא מלונית עבור הילדים והמשפחות, ובה מגוון שירותים והפעלות מיוחדות, לרווחת השוהים תקופות ממושכות בבית החולים. כמו כן מקיימת עמותת רחשי לב מלונית לשבתות הנקראת פרויקט אוהל שרה.

במסגרת העמותה פועלת מחלקה להשאלת ציוד רפואי ושיקומי לילדים חולי סרטן, הן בתקופת האשפוז והן לאחר השחרור הביתה. לרשות העמותה עומד אמבולנס ייחודי, המסייע לילדים חולי סרטן להגיע לבית החולים ומחזיר אותם לביתם לאחר הבדיקות והטיפולים[1].

כמו כן הוקם האגף לילד המיוחד, עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים הסובלים מפיגור שכלי, אוטיזם ותסמונת דאון, הנמצאים תחת השגחה של אנשי מקצוע בסופי שבוע ובחגים. האגף עוסק בשילובם בפעילויות עם ילדים בריאים, לרווחת המשפחות המתמודדות איתם במהלך כל ימות השנה.

פרסים ואותות הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פעילותה של עמותת רחשי לב בימי שגרה ובמיוחד בימים אלו של קושי וחוסר ודאות היא הצלה אמיתית בעבור חולי הסרטן בישראל.
אני מתכבד לברך אותכם על הפעילות הברוכה שהרי מפעל החסד הזה מונע כולו מאהבת ישאל, אהבה אצילית, יהודית כל כך שלא מבחינה בין אדם לאדם כשהוא נזקק לסיוע ולהצלת חיים.
בימים אלו כשכולנו מתמודדים עם הנגיף המסוכן ונרתמים לבלימת התשפטותו, פעילות החסד של רחשי לב, מאירה באור יקרות את הזמנים החשוכים האלה"

ראובן ריבלין, מכתב הערכה, י"א בחשוון תשפ"א

לאורך שנות פעילותה זכתה העמותה בפרסים ובאותות הוקרה רבים, בהם:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]