רייבן סימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רייבן סימון
Raven-Symoné
סימון, 2010
סימון, 2010
לידה 10 בדצמבר 1985 (בת 38)
ארצות הבריתארצות הברית אטלנטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם לידה רייבן-סימון כריסטינה פירמן
שם במה Raven עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989
מקום לימודים אוניברסיטת האקדמיה לאמנות
עיסוק שחקנית, זמרת, פזמונאית
סוגה מוזיקת פופ, מוזיקת נשמה, היפ הופ סול, דאנס, מוזיקת היפ הופ, R&B עכשווי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים MCA ‏•‏‏ וולט דיסני ‏•‏‏ קראש ‏•‏‏ רייבלייז ‏•‏‏ הוליווד
בת זוג מירנדה מאדיי (2020-הווה)
פרסים והוקרה
  • NAACP Image Award for Outstanding Performance in a Youth/Children's Series or Special (2004)
  • פרסי המוזיקה של רדיו דיסני (2005)
  • פרס TV Land (2011)
  • פרס בחירת הילדים לשחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר (2004)
  • פרס בחירת הילדים לשחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר (2005)
  • NAACP Image Award for Outstanding Performance in a Youth/Children's Series or Special (2008)
  • NAACP Image Award for Outstanding Performance in a Youth/Children's Series or Special (2006)
  • NAACP Image Award for Outstanding Performance in a Youth/Children's Series or Special (2007)
  • NAACP Image Award for Outstanding Performance in a Youth/Children's Series or Special (2005)
  • פרס האומן הצעיר (1991) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייבן-סימון כריסטינה פירמן-מאדיי[1][2]אנגלית: Raven-Symoné Christina Pearman-Maday; נולדה ב-10 בדצמבר 1985),[3] הידועה בשם הבמה רייבן, היא שחקנית, זמרת ופזמונאית אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייבן סימון נולדה בעיר אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה, ללידיה וכריסטופר פירמן. יש לה אח צעיר, בלייז. כילדה, היא עבדה בסוכנות הדוגמנות של אטלנטה והופיעה בפרסומות מקומיות. בגיל שנתיים היא עבדה עם פורד מודלס בניו יורק והופיעה במודעות של חברות שונות. בגיל שלוש, משפחתה עברה לכפר אוסינינג שבמדינת ניו יורק.

בשנת 1989, סימון נבחנה לתפקיד בסרט של ביל קוסבי, אבא חלומי. בגיל שלוש היא נחשבה צעירה מדי לתפקיד, אבל קוסבי חיבב אותה עד כדי כך שהוא מצא לה תפקיד בתוכנית שלו, משפחת קוסבי, בתור נכדתו החורגת אוליביה. היא עשתה את הופעת הבכורה שלה בפרק הבכורה של העונה השישית של התוכנית ונשארה עד גמר הסדרה בשנת 1992. לאחר מכן הופיעה בתור הגרסה הצעירה יותר של דמותה של האלי ברי בסרט הטלוויזיה הקווין של אלכס היילי, המבוסס על הספר "Queen: The Story of an American Family" שנכתב על ידי הסופר האפרו אמריקאי אלכס היילי.

ב-1992 החלה סימון את קריירת השירה שלה כשהייתה בת 7, כשחתמה ב-MCA רקורדס.

בשנת 1993, שנה אחת לאחר סיום התכנית משפחת קוסבי, סימון קיבלה את התפקיד של ניקול לי בתוכנית הכדור חוזר לקופר. היא עשתה את הופעת הבכורה שלה בפרק הראשון של העונה השנייה של התוכנית ונשארה עד גמר הסדרה ב-1997. ב-1994, היה לה תפקיד קולנועי ראשון בסרט חבורת השובבים, כששיחקה החברה של סטימי. באותה השנה יצא לאור אלבום הבכורה שלה, Here's to New Dreams ב-22 ביוני 1993.

בשנת 1995 עזבה את חברת התקליטים MCA רקורדס.

בשנת 1996 הקימה סימון ביחד עם אביה את חברת התקליטים רייבלייז רקורדס.

בשנת 1998, היא לוהקה לסרט הקומדיה של אדי מרפי, דוקטור דוליטל, בתור צ'ריס דוליטל, הבת הבכורה של דמותו של מרפי. הסרט הרוויח 294.5 מיליון דולר ברחבי העולם. ב-1999 היא הופיעה בסרט זינון: ילדת המאה ה-21 בתור נבולה, ההפקה הראשונה שלה תחת דיסני.

בשנת 1999 הוציאה לאור את אלבומה השני, Undeniable.

בשנת 2001, היא שיחזרה את תפקידה של צ'ריס דוליטל בקומדיית ההמשך של אדי מרפי דוקטור דוליטל 2. הסרט הרוויח 176.1 מיליון דולר ברחבי העולם. באותה שנה, היא השתתפה בשני פרקים של הסדרה הקומית, אשתי והילדים בתור צ'ארמיין, חברתה ההריונית של קלייר, ההפקה הראשונה שלה תחת חברת ABC. באותה השנה סימון ניגשה לאודישן לתפקיד בסדרה של ערוץ דיסני על נערה עם יכולות של מדיום. היא למעשה עברה אודישן לתפקיד של צ'לסי דניאלס, אבל תפקידה שונה לדמות הראשית רייבן בקסטר ושם הסדרה שונה לכל כך רייבן. הסדרה עלתה לאוויר ב-17 בינואר 2003, והסתיימה ב-10 בנובמבר 2007. הלסדרה הרייטינג הגבוה ביותר והיא הארוכה ביותר של הערוץ עם 100 פרקים, עד שהמכשפים מווייברלי פלייס עברה אותה באוקטובר 2011. הסדרה גם הייתה מועמדת לפרס אמי לבידור בשעות היום ויש לה ספין אוף - קורי בבית הלבן.

בשנת 2002, סימון קיבלה את תפקיד הדיבוב של מוניק בקים פוסיבול, בתור החברה הכי טובה של קים פוסיבול. היה לה תפקיד משני, שכן הופיע בכל עונות התוכנית, והשתתפה בשני הסרטים של הסדרה, קים פוסיבול: מסע בזמן וקים פוסיבול: כה הדרמה.

בשנת 2003, היא כיכבה בתור הזמרת הראשית גלריה גריבלדי בסרט בנות הצ'יטה, סרט מקורי של ערוץ דיסני על ארבע בנות שחולמות להיות כוכבות. הסרט היה הסרט המוזיקלי הראשון של הערוץ. את הסרט הפיקה ויטני יוסטון. הסרט משך מעל ל-6.5 מיליון צופים בערב הפתיחה, מה שהפך אותו באותה עת לסרט הנצפה ביותר של ערוץ דיסני. פסקול הסרט, The Cheetah Girls, הופיע במקום ה-33 בבילבורד 200 והוא אלבום פלטינה כפולה בארצות הברית. זה היה הפסקול השני הנמכר ביותר של שנת 2004, אחרי פסקול הסרט שרק. באותה השנה חתמה סימון על חוזה הקלטות עם חברת הוליווד רקורדס.

בשנת 2004, היא דיבבה את קולה של דניאלה בסרט אלברט השמן וילדי קוסבי. היא הופיעה בבסרט יומני הנסיכה 2: אירוסין מלכותיים בתור הנסיכה אסנה, במהלכו שרה דואט עם ג'ולי אנדרוז. בסרט המקורי של ערוץ דיסני, זינון: Z3, סימון שיחזרה את תפקידה כנבולה ווייד. ב-21 בספטמבר של אותה השנה הוציאה לאור את אלבומה השלישי, This Is My Time. באותה השנה גם הוציאה את הפסקול הראשון של הסדרה כל כך רייבן.

ב-2006 היא שיחקה בדרמה ללילה אחד, שהתבססה על סיפור אמיתי. הבכורה שלו הייתה ב-6 בפברואר 2006. היא גילמה את התפקיד של בריאנה מקאליסטר, בהשראת סיפורה האמיתי של נערה שחורה שהרעיד עיר קטנה שבה נשפי תיכון היו מופרדים מבחינה גזעית במשך עשרות שנים. במהלך תקופה זו, היא גם עזבה את ערוץ דיסני. באותה שנה היא המשיכה בתפקידה בסרט בנות הצ'יטה 2, הסרט בוים על ידי קני אורטגה והופק גם הוא על ידי יוסטון. היא שימשה כמפיקה בפועל של הסרט. הסרט הביא יותר מ-8 מיליון צופים בערב הפתיחה, מה שהפך אותו (באותה עת) לסרט הנצפה ביותר של ערוץ דיסני ולתוכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר של ערוץ דיסני בשנת 2006. היא שיחקה בפרק קרוסאובר של ערוץ דיסני, כל כך החיים היפים של האנה מונטנה, לצד מיילי סיירוס, דילן ספראוס וקול ספראוס. מאוחר יותר באותה שנה, היא דיבבה את מרטי ברוסטר בסרט גיבור של כולם שיצא לאקרנים ב-15 בספטמבר 2006.

סימון לא חזרה על דמותה בסרט השלישי של זיכיון בנות הצ'יטה, בנות הצ'יטה: עולם אחד. בשנת 2008 כיכבה כדמות הראשית בסרט טרמפ לקולג' לצד מרטין לורנס. באותה השנה הוציאה את אלבומה הרביעי, Raven-Symoné. לאחר צאת האלבום נודע כי היא לא צפויה לחדש את החוזה שלה עם חברת הוליווד רקורדס.

בשנת 2010 כיכבה בסרט נקמת השושבינות לצד ג'ואנה גרסיה. בנוסף, ביצעה תפקיד אורח בסיטקום תנו לסוני צ'אנס של ערוץ דיסני בכיכובה של דמי לובאטו.

בשנת 2011 עלתה לאוויר הסדרה State of Georgia בכיכובה בערוץ ABC, אך בוטלה לאחר עונה אחת בגלל רייטינג נמוך.

בשנת 2012 כיכבה במחזמר Sister Act בברודוויי במשך חצי שנה, מחודש מרץ ועד אוגוסט.

בשנת 2015, ביצעה הופעות אורח במספר סדרות אמריקאיות: אימפריה, קייסי אנדרקאבר ושחור-כזה. בחודש יוני של אותה השנה הצטרפה לפאנל התוכנית The View עד לחודש אוקטובר 2017. באותו החודש השתתפה בסרט A Girl Like Grace.

בשנת 2017 עלה לשידור הספין אוף, הבית של רייבן. נכון לשנת 2021, שודרו 4 עונות של התוכנית המונות כ-79 פרקים.

בשנת 2019 התחרתה סימון בעונה השנייה של תוכנית המציאות האמריקאית, הזמר במסכה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2013, סימון התייחסה ללגליזציה של נישואים חד מיניים בארצות הברית, והצהירה כי היא ”מתרגשת לשמוע היום שמדינות נוספות מאפשרות לגליזציה של נישואי הומוסקסואלים” ושזה ”נהדר לדעת [שהיא] יכולה עכשיו, אם [היא] תרצה בכך.” בראיון באוקטובר 2014 עם אופרה וינפרי, היא הסבירה את דחייתה מלתייג את עצמה ולהזדהות כאפרו-אמריקאית או לסבית, תוך שהיא מציינת שהיא "אמריקאית" ו"אדם שאוהב בני אדם".

סימון הייתה במערכת יחסים עם הדוגמנית והשחקנית אזמרי ליווינגסטון משנת 2012 עד 2015. ביוני 2020 היא נישאה למנהלת המדיה החברתית מירנדה מאדיי.

בשנת 2013, היא פרשה לזמן קצר ממשחק ונרשמה לאוניברסיטת האקדמיה לאמנות כדי להמשיך לתואר באמנויות יפות, אותו השלימה בשנת 2016. היא חזרה לעסקי הבידור בשנת 2015 כמנחה שותפה ב-The View. בבחירות לנשיאות 2016, היא תמכה במועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון.

סימון מזדהה כא-בינארי.[4]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1993: Here's to New Dreams
  • 1999: Undeniable
  • 2004: This Is My Time
  • 2008: Raven-Symoné

אלבומי פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רייבן סימון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Raven-Symoné Got Married in a Secret Quarantine Wedding". 18 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Raven-Symone steps out of character for the Midland County Fair stage". MLive.com. 6 באוגוסט 2008. נבדק ב-5 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Raven-Symoné". TV Guide. אורכב מ-המקור ב-15 באוקטובר 2014. נבדק ב-6 באוקטובר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ ravensymone ב, באתר TikTok