רייבנסווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
רייבנסווד
מבוסס על שקרניות קטנות עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרת נעורים
על-טבעי
אימה
מתח
דרמה
יוצרים מרלין קינג, אוליבר גולדסטיק ויוסף דוהרטי
כותבים יוסף דוהרטי, מרלין קינג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ניקול אנדרסון
טיילר בלקבורן
סטיבן קברל
ברט דייר
בריטן אולדפור

מריט פטרסון
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
מפיקים בפועל לסלי מורגנשטיין
מרלין קינג
אוליבר גולדסטיק
יוסף דוהרטי
חברת הפקה My So-Called Company
Alloy Entertainment
CBS Television Studios
Warner Bros. Television
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ניו אורלינס
לואיזיאנה
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל סובי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור ABC Family
תקופת שידור מקורית 22 באוקטובר 20134 בפברואר 2014 (45 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי (באנגלית)
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייבנסוודאנגלית: Ravenswood) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמת־נעורים, מסתורין ומתח אשר נוצרה על ידי מרלין קינג, אוליבר גולדסטיק ויוסף דוהרטי המהווה סדרת־בת לסדרה שקרניות קטנות. ב־26 במרץ 2013, הרשת ABC Family נתנו לסדרה "אור ירוק". שידור הבכורה שלה התרחש ב־23 באוקטובר 2013, אחרי פרק ההלווין של "שקרניות קטנות ויפות". צילומה הסדרה החלו ב־21 באוגוסט 2013. עשרה פרקים הוזמנו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת בעיירה הבדיונית רייבנסווד. הסדרה עוקבת אחרי חמישה זרים שחייהם קשורים זה לזה על ידי קללה קטלנית אשר פקדה את עירם במשך דורות. הם חייבים לחפור בעבר האפל של העיר, כדי לפתור את הקללה המסתורית.

הפרק הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשמרינדה וכיילב מגיעים אל רייבנסוד הם מוצאים מצבה עם שמותיהם ותמונתם עלייה. מירנדה הולכת אל דודה בשביל לקבל כמה תשובות על עברה ועל הוריה. בינתיים, אוליביה ולוק, שאיבדו את אביהם צריכים לנחם את אמא שלהם, כי האנשים בעיר חושבים שהיא רצחה אותו. כאשר כיילב פוגש ברמי, הוא מבקש עזרה בנוגע למצבות, ורמי עוזרת. כיילב, רמי ומירנדה מוצאים חלק מהסיפור העומד מאחורי המצבות. בסצנה האחרונה, רמי מסיעה את כיילב, מירנדה, אוליביה ולוק מעל גשר. מירנדה רואה את רוח הרפאים שהיא ראתה במהלך הפרק וזו גורמת להסחת דעת כך שהמכונית נוטה מהגשר אל המים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כיילב ריברס (טיילר בלקבורן). כיילב פוגש לראשונה במירנדה באוטובוס בדרך לרייבנסווד, בעת שהוא הולך לעזור לבת זוגו, האנה מרין. אחרי שהאנה פוגשת את מירנדה ושומעת את סיפורה היא שואלת את כיילב אם הוא רוצה להישאר ברייבנסווד כדי לעזור למירנדה. היא מבטיחה לבקר את כיילב מפעם לפעם. כיילב מוצא מצבה הנושאת את שמו ואת תמונתו, והוא נשבע להישאר לנצח בעיירה הזו, עד שהוא יגלה מה זה אומר.
  • מירנדה קולינוס (ניקול אנדרסון). מירנדה פוגשת את כיילב לראשונה באוטובוס לרייבנסווד – המקום שהיא הולכת למצוא בו את דודה, ריימונד קולינס, הבן משפחה שנותר לה. במהלך ההליכה שלה לבית דודה, היא עוזרת להאנה להימלט באי ידיעה שהיא וכיילב במערכת יחסים. מירנדה גם מוצאת מצבה הנושאת את עצמה ותמונה שלה על המצבה.
  • רמי בומונט
  • לוק מתיסון (ברט דייר)
  • אוליביה מתיסון (מריט פטרסון)

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־1 במאי 2013, נחשף שטיילר בלקבורן יחליף את תפקידו קיילב ריברס בסדרה "שקרניות קטנות" בתפקיד כיילב ריברס בסדרה רייבנסווד. ב־7 במאי 2013, נחשף כי ברט דיר ואליזבת וויטסון יופיעו בסדרה, כאוליביה ולוק – זוג תאומים. יום למחרת, ב־8 במאי 2013, הוכרז כי מריט פטרסון תצטרף לסדרה, כחברה הכי טובה של אוליביה, טס. שלושה ימים למחרת, ב־11 במאי 2013, אושר כי ניקול אנדרסון תצטרף לסדרה בתפקיד מירנדה. למחרת, ב־12 במאי 2013, הוכרז כי מג פוסטר תצטרף לשחקני הסדרה בתפקיד גב' גרינוולד, תושבת רייבנסווד (היא הופיעה גם לראשונה בעונה 4 פרק 6 של "שקרניות קטנות"). ב־16 ביולי 2013, נודע כי מריט פטרסון תחליף את אליזבת וויסטון כאוליביה. באוגוסט 2013, הוכרז כי הצטרפו לשחקני הסדרה בתפקיד סטיבן קברל בתפקיד ריימונד קוליס, לוק בנוורד בתפקיד דילון, הנרי סימונס בתפקיד סיימון וסופאינה בראון בתפקיד טרי בומונט, היילי ריצ'דרסטון בתפקיד המחליפה של מריט פטרסון ודניאל קמפבל הצטרפה לצוות כהיילי. הצילומים החלו ב־22 באוגוסט 2013 בניו אורלינס, לואיזיאנה. ב־28 באוגוסט 2013, אושר שג'סטין רונינג הצטרף לצוות בתפקיד בנימין פרייס. באוקטובר 2013, ג'יי אגיולי הצטרף לשחקנים בתפקיד טום בנימין.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים לסדרה החלו בתאריך ה־22 באוגוסט 2013 בניו אורלינס, לואיזיאנה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקר הטלוויזיה דוד הינקלי של ניו יורק דיילי ניוז נתן לסדרה 3 מתוך 5 כוכבים ואמר שהסדרה משעשעת, אך מפחידה יותר מסדרת האם. סקוט ד. פירס מבקר הסדרות של העיתון "The Salt Lake Tribune" אמר שהסדרה מגוחכת, אבל יכולה להיות מהנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רייבנסווד בוויקישיתוף