רייזורלייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רייזורלייט
Razorlight
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונדון, אנגליה
תקופת הפעילות מ-2002
סוגה אינדי רוק
פוסט פאנק
חברת תקליטים Mercury Records
אתר רשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'וני בורל
ביורן אגרן
קארל דלמו
אנדי בורוס
חברים לשעבר
כריסטיאן סמית' פנקורוו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייזורלייט (אנגלית: Razorlight) היא להקה אנגלית-שוודית אשר הוקמה ב-2002 על ידי הסולן וכותב השירים, ג'וני בורל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה החלה כלהקת חימום של "The Libertines" בכמה אירועים, שם ראה אותם צייד הכישרונות ג'סטין קרוס. הוא מימן להם הקלטות באולפן ההקלטות "Toerag", שם הוא הפיק להם, לצידו של ליאם ווטסון, את השירים "Rip It Up" ,"Rock 'n' Roll Lies", ו-"In The City". השירים הצליחו בתחנות הרדיו והלהקה הפכה לפופולרית בסצנת המוזיקה בלונדון. הביקוש להופעות היה רב, והלהקה הופיעה מספר הופעות בכל ערב, ביניהן הופעה בארמון אלכסנדרה עם קיבולת של יותר מ-7,000 איש.

אלבום הבכורה של הלהקה, "Up All Night" יצא ב-28 ביוני 2004, ושווק בכמות עותקים גדולה בבריטניה. הוא הגיע למקום השלישי במצעדי האלבומים בבריטניה. תגובת הקהל והמבקרים הייתה טובה, אך למרות זאת נטען שחסר דמיון ומקוריות באלבום. האלבום יצא מחדש ב-18 באפריל 2005, עם תוספת השיר "Somewhere Else" שהגיע למקום השני במצעדים.

ב-2 ביולי 2005, הופיעה הלהקה בהייד פארק, לונדון כחלק מסדרת ההופעות לייב 8. הלהקה הותקפה כי היא הייתה הלהקה היחידה שלא תרמה את ההכנסה הנוספת שהרוויחה למען מדינות אפריקה. כתוצאה מכך, טענה הלהקה שמפני שהיא להקת צעירה וחסרת ניסיון, חבריה אינם יכולים לבצע כזאת התחייבות.

רייזורלייט הופיעה כלהקת חימום בהופעה של קווין ופול רודג'רס ב-15 ביולי 2005 לפני 60,000 איש. הלהקות שינו את מועד ההופעה לאחר הפיגועים בלונדון. בדצמבר אותה שנה, הלהקה הופיעה כלהקת חימום של אואזיס באצטדיון המיליניום בקארדיף. בנוסף היא הופיעה כלהקת חימום של הרולינג סטונז בהופעותיהם בקלן ופריז.

הלהקה השתתפה באלבום הצדקה "Help-A Day in the Life" למען ילדים החיים באזורי מלחמה, עם השיר "Kirby's House".

במהלך תקופת חג המולד, הלהקה ביצעה הופעה אינטימית ב"ריילוויי אין" בוינצ'סטר. להקת "קפטן פוניקס" שימשה כלהקת חימום. מתופף הלהקה, בן, הוא אחיו הצעיר של מתופף רייזורלייט אנדי בורוס.

אלבומה השני של הלהקה, "Razorlight" יצא ב-17 ביולי 2006 בבריטניה, והגיע למקום הראשון במצעדי האלבומים במדינה שבוע לאחר יציאתו. חלק מהביקורות היו חיוביות וחלק שליליות. סינגל הבכורה שיצא מתוך האלבום היה "In the Morning", אשר יצא ב-3 ביולי 2006 והגיע למקום השלישי במצעדי הסינגלים בבריטניה. נכון להיום, זה הסינגל השלישי המצליח שלהם לאחר "Somewhere Else" שהגיע למקום השני, ו-"America" שהגיע למקום הראשון. בנוסף הגיע הסינגל למקום השני במצעד השירים ב-iTunes.

הלהקה יצאה לסיבוב ההופעות הכי גדול שלה באוקטובר-נובמבר 2006. בנוסף היא שימשה כלהקת חימום של ריצ'רד אשקרופט בהופעתו ב-17 ביוני.

בנובמבר 2006, אושפזו חברי הלהקה לאחר שהתגלתה הרעלה רדיואקטיבית במטוס שלהם. במטוס של חברת בריטיש איירוויז בו נסעו, אשר נאלץ לחזור ממוסקבה, נכח המרגל לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו.

ב-2007, רייזורלייט היו מועמדים בשתי קטגוריות בטקס פרסי המוזיקה הבריטית: "הלהקה הבריטית של השנה" ו"שיר השנה" עם השיר "America". בנוסף הם היו מועמדים בשתי קטגוריות בטקס פרסי NME הבריטית: "להקת השנה" ו"אלבום השנה".

ב-19 במרץ 2007, הודיעה הלהקה כי היא תשתתף בקרלינג ויקנד באוגוסט 2007.

ב-7 ביולי 2007, השתתפה הלהקה בלייב ארת' והופיעה באצטדיון ומבלי בלונדון, וב-"T in the Park" בסקוטלנד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]