ריס איוואנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריס איוואנס
Rhys Ifans
איוואנס, 2011
איוואנס, 2011
לידה 22 ביולי 1967 (בן 56)
הוורפורדווסט, ויילס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Rhys Owain Evans עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ויילס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
פרסים והוקרה פרס באפט"א לקולנוע (2005) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריס איוואנסאנגלית: Rhys Ifans; נולד ב-22 ביולי 1967) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה ולשי. התפרסם הודות לתפקידיו בסרטים "נוטינג היל", "אין סוף לאהבה" " מקור הרוע", "שטן על הזמן" ו"ספיידרמן המופלא".

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם ריס אוויין אוונס (Rhys Owain Evans) בעיירה הוורפורדווסט, פמברוקשייר, בוויילס שבממלכה המאוחדת, בנם של זוג המורים בטי ויין ואירווין אוונס. איוואנס גדל בעיירה רות'ין שבצפון ויילס, למד בבית הספר לשפות "ייסגול מאס גארמון" וב"אקדמיה הסקוטית המלכותית למוזיקה ודרמה".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איוואנס החל את דרכו כשחקן בהפקות טלוויזיה ולשיות ובהפקות תיאטרון בלונדון. ערך את הופעות הבכורה הקולנועיות שלו בסרטו של השחקן הוולשי זוכה האוסקר אנתוני הופקינס "אוגוסט" ולצד אחיו השחקן ללייר איוואנס בקומדיה "תאומי העיירה". הופעת הפריצה שלו הייתה בקומדיה "נוטינג היל", בה גילם את ספייק, שותפו המוזר לדירה של בעל חנות הספרים ויל טאקר (יו גרנט). על הופעתו היה מועמד לפרס באפט"א לשחקן המשנה הטוב ביותר.

בשנת 2000 הופיע בקומדיות "המחליפים" בתפקיד הכדורגלן הוולשי נייג'ל וולף, "שטן על הזמן" בתור אדריאן בנו של השטן (הרווי קייטל) ו"קווין ופרי קורעים את איביזה" בתור הדיג'יי המפורסם אייבל פול.

ב-2001 שיחק איוואנס בקומדיה של מישל גונדרי וצ'ארלי קאופמן "המין האנושי" בתפקיד פאף והשתתף בדרמה "חדשות הספנות". ב-2004 זכה לביקרות טובות על התפקיד שלו בדרמה "אין סוף לאהבה" בתור המחלץ ג'ד פארי לצידו של דניאל קרייג והשתתף בדרמה התקופתית "יריד ההבלים" בתפקיד קפטן ויליאם דובין.

ב-2007 הופיע איוואנס בדרמה התקופתית "אליזבת: תור הזהב" בתפקיד הכומר רוברט רסטון ובסרט האימה "מקור הרוע" בתור מפקד הכוח הפשיסטי המורה לבשל את אחותו של ד"ר חניבעל לקטר. ב-2009 שיחק בדרמה הבדיונית "מר אף אחד" בתור אביו של נמו (ג'ארד לטו) ובקומדיה המוזיקלית "רדיו רוק" בתור הדיג'יי גאווין קבאנה.

ב-2010 השתתף בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות" בתפקיד קסנופליוס אביה של התלמידה לונה לאבגוד (אוונה לינץ'). איוואנס התבלט בשנה זו בתפקידים גדולים יותר בקומדיית הילדים "נני מקפי 2: הקסם חוזר" בתפקיד פיל גרין ובדרמה העצמאית "גרינברג" בתור איבן שרנק חברו ונהגו של רוג'ר גרינברג (בן סטילר). איוואנס נהג בסרט אף על פי שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה.

בשנת 2011 שיחק את ג'יימס הוק במיני-סדרה "ארץ לעולם לא", לצד צ'רלי רואו. בשנת 2012 גילם את הלטאה בשובר הקופות "ספיידרמן המופלא" ,שם, הופיע כנבל הראשי. באותה שנה שיחק בקומדיה הרומנטית "עד החתונה זה יעבור" לצד ג'ייסון סיגל ואמילי בלאנט

בשנת 2014 שיחק בדרמה הקומית "מצחיקה שכזאת" של הבמאי פיטר בוגדנוביץ', לצד ג'ניפר אניסטון, אוון וילסון וקתרין האן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 התארס איוואנס עם הדוגמנית והשחקנית סיינה מילר. הזוגיות התפרקה בפרידה מתוקשרת לאחר כשנה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריס איוואנס בוויקישיתוף