ריץ' מקורמיק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריץ' מקורמיק
Rich McCormick
דיוקן רשמי של מקורמיק, ינואר 2023
דיוקן רשמי של מקורמיק, ינואר 2023
דיוקן רשמי של מקורמיק, ינואר 2023
לידה 7 באוקטובר 1968 (בן 55)
לאס וגאס, נבדה, ארצות הברית
שם מלא ריצ'רד דין מקורמיק
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת נשיונל
בית הספר מורהאוס לרפואה
אוניברסיטת המדינה של אורגון
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השישי של ג'ורג'יה
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־14 שבועות)

ריצ'רד דין מקורמיקאנגלית: Richard Dean McCormick; נולד ב-7 באוקטובר 1968) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השישי של מדינת ג'ורג'יה. מקורמיק, חבר המפלגה הרפובליקנית, מייצג מחוז זה מאז השבעתו לתפקיד בינואר 2023.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורמיק נולד בלאס וגאס ב-1968, וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון הקתולי המרכזי בפורטלנד שבאורגון בשנת 1986. ב-1990 השלים לימודי תואר ראשון באוניברסיטת המדינה של אורגון, וב-1999 קיבל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת נשיונל שבסן דייגו בקליפורניה. בשנת 2010 השלים לימודי רפואה בבית הספר מורהאוס לרפואה השוכן באטלנטה[1].

הוא שירת בחיל הנחתים של ארצות הברית ובצי ארצות הברית במשך למעלה מעשרים שנה. בחיל הנחתים היה טייס מסוקים ובחיל הים הגיע לדרגת קומנדר. בהכשרתו הוא רופא חירום ועובד במרכז הרפואי גווינט שבעיר לורנסוויל בג'ורג'יה.

בבחירות 2020 התמודד מקורמיק לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השביעי של ג'ורג'יה. נציג המחוז המכהן, רוב וודול (אנ'), פרש באותן בחירות מהקונגרס. מקורמיק זכה בבחירות המקדימות במועמדות המפלגה הרפובליקנית עם למעלה מ-50% מהקולות[2]. עם זאת, בבחירות הכלליות הפסיד לקרולין בורדו, מועמדת המפלגה הדמוקרטית[3].

בעקבות חלוקה מחדש של מחוזות הבחירה בג'ורג'יה עקב מפקד האוכלוסין של ארצות הברית ב-2020, הכריז מקורמיק על התמודדותו לבית הנבחרים האמריקאי במחוז הקונגרס השישי של ג'ורג'יה שהפעם היה בבחירות 2022 הרבה יותר רפובליקני מבעבר. מקורמיק וג'ייק אוונס העפילו לסיבוב השני בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, בו גבר מקורמיק על אוונס. בבחירות הכלליות ב-8 בנובמבר 2022 ניצח את בוב כריסטיאן הדמוקרטי, והושבע לתפקידו בראשית ינואר 2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריץ' מקורמיק בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ריץ' מקורמיק בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תמר הלרמן, Updated: Who’s running in Georgia’s 7th Congressional District, באתר The Atlanta Journal-Constitution‏, 3 במאי 2020 (באנגלית)
  2. ^ קלי וית'מייר, McCormick declared winner of District 7 Republican Primary, באתר ForsythNews.com‏, 13 ביוני 2020 (באנגלית)
  3. ^ איאן מילהייזר, Democrats capture Georgia US House seat held by Republicans since 1995, באתר Vox‏, 7 בנובמבר 2020 (באנגלית)