ריצ'רד גוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'רד גוד
Richard Goode
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1 ביוני 1943 (בן 80)
הברונקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מכון קרטיס למוזיקה, בית ספר מאנס למוזיקה, בית הספר מק'ברני עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד גודאנגלית: Richard Goode, נולד ב-1 ביוני 1943) הוא פסנתרן יהודי-אמריקאי, הנודע בעיקר בפרשנויותיו למוזיקה של בטהובן ולמוזיקה קאמרית.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוד נולד במזרח הברונקס, ניו יורק. הוא למד נגינה בפסנתר אצל אלווירה סיגטי, קלוד פרנק, נדיה רייזנברג בבית הספר מאנס למוזיקה (שם הוא מכהן כיום כחבר בסגל המורים)[1] ורודולף סרקין ומייצ'יסלב הורשובסקי במכון קרטיס למוזיקה בפילדלפיה, פנסילבניה.

גוד הרבה להקליט, בין השאר קונצ'רטי של מוצרט עם התזמורת הקאמרית אורפיאוס ויצירות של שוברט, שומאן, ברהמס ובאך. כמו כן, גוד היה הפסנתר יליד-אמריקה הראשון שהקליט את כל מחזור הסונאטות לפסנתר של בטהובן. הוא מופיע בקביעות באולמות הראשונים במעלה ברחבי העולם, עם תזמורות מצטיינות. הוא מכהן כמנהל אמנותי שותף, עם מיצוקו אושידה, של בית הספר למוזיקה ופסטיבל מרלבורו בוורמונט.

גוד ניגן בביצוע בכורה יצירות שכתבו בשבילו קרלוס צ'אבס, ג'ורג' פרל, רוברט הלפס ועוד. בין עמיתיו לנגינה קאמרית דון אפשואו, ריצ'רד שטולצמן, אלכסנדר שניידר ורבים אחרים. גוד נשוי לכנרת מרשה ויינפלד.[2]

דיוקן ספרותי של ריצ'רד גוד כלול בספרו של דייוויד בלום, "Quintet: Five Journeys toward Musical Fulfillment (Cornell University Press, 1999)." הוא התפרסם במקור כמאמר בניו יורקר מיום 29 ביוני 1992.

פרסים ואותות הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס האודיציות הבינלאומיות לנגני קונצרטים צעירים בשנת 1961.
  • פרס ראשון בתחרות קלרה הסקיל ב-1973
  • פרס אייברי פישר ב-1980.
  • פרס גראמי לביצוע מצטיין של מוזיקה קאמרית: ריצ'רד גוד וריצ'רד סטולצמן על סונאטות לקלרינט ופסנתר של ברהמס, אופוס 120, לשנת 1983.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]