ריצ'רד לומסדן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'רד לומסדן
Richard Lumsden
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 24 ביוני 1965 (בן 58)
לנקשייר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Richard James Lumsden עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • תיכון ליידי מנרס
  • בית הספר למשחק של גילפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג סופי תומפסון (1995–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים ארני לומסדן, וולטר לומסדן עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד ג'יימס לומסדןאנגלית: Richard James Lumsden; נולד ב-24 ביוני 1965) הוא שחקן, סופר, מלחין ומוזיקאי אנגלי. הוא שיחק בתפקיד נתן בדרמה "שוגר אהובתי" של ערוץ 4, ומופיע בתפקיד ריי בתוכנית הרדיו "Clare in the Community".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לומסדן נולד במחוז לנקשייר שבאנגליה.[1] הוא למד בתיכון ליידי מנרס שבעיר בקוול במחוז פיק. אחר כך למד בבית הספר למשחק גילדפורד, וסיים את לימודיו בשנת 1986.

בטלוויזיה הופיע לומסדן בתפקיד קולין בשלוש עונות של הסדרה "Is it Legal?", בתפקיד הנרי בסדרה "Wonderful you" (שתיהן של רשת ITV), פוגי בשתי עונות של הסיטקום "First of the Summer Wine", צ'ארלס בסיטקום "All About Me", נאטר ב-"The Sharp End" ורוג'ר ב-"The House That Jack Built" (כולם עבור ה-BBC). הוא הופיע בתפקיד מרטין בעונה השלישית של התוכנית "המופע של קתרין טייט", ובתפקיד ארנולד, חבר לשעבר של קלייר בייטס, באופרת הסבון "איסטאנדרס". בקולנוע שיחק לומסדן בסרט "על תבונה ורגישות" בתפקיד רוברט פררס, ובסרטים "הנוקמים", "חדר להשכיר", "Silent Cry", "הבשורה על-פי יוחנן", "אטילה ההוני" וכן השתתף בסדרה "Life of Riley".

בדצמבר 2013 שודרה בערוץ Sky Atlantic סדרה בשם "Little Cracker". התוכנית השנייה בסדרה נכתבה על ידי השחקנית רבקה פרונט ואחיה ג'רמי פרונט. הסיפור נסוב אודות אירוע בו פרונט הייתה עדה לטביעתו של אביה באגם. לומסדן שיחק בתפקיד האב, וסמנתה ספירו שיחקה בתפקיד אמה של פרונט (שילה).

ב-2004 שיחק לומסדן בהצגת יחיד מוזיקלית "We Could Be Heroes" בתיאטרון בריידוול. הוא הופיע בתיאטרון רפרטוארי בסטוק-און-טרנט ובבייסינגסטוק במחזה "Master Harold & The Boys", בתפקיד הראשי ב"המלט", במחזה "כטוב בעיניכם", ב"המלך ליר", ב-"A Trip To Scarborough", במחזה "אמדאוס", ב"יונו והטווס", במחזה על פי הרומן "הרחק מהמון מתהולל" ובמחזה "Having A Ball". הוא שיחק בתפקיד רוץ' במחזה "Rat in the Skull" בתיאטרון אקסצ'נג' במיניאפוליס, ובתפקיד ג'ון ת'ורפ בעיבוד לרומן "מנזר נורת'אנגר" בגריניץ'. בפברואר 2016 שיחק בתפקיד קרטרייט (טלגין) במחזה "הדוד וניה" מאת אנטון צ'כוב בבימויו של רוברט איק (אנ') בתיאטרון אלמיידה.[2]

לומסדן השתתף בסרט הבריטי העצמאי "Downhill", קומדיה על אודות ארבעה גברים המנסים ללכת מחוף לחוף (אנ') בעקבותיו של אלפרד ויינרייט (אנ'). בסרט השתתפו גם נד דנהי, קארל ת'אובלד וג'רמי סוויפט. את הסרט ביים ג'יימס רוס ואת התסריט כתב טורבן בטס (אנ').

לומסדן כתב את התסריט לסדרת הדרמה "Wonderful you" יחד עם כריס ניל עבור רשת ITV, וגם כיכב בסדרה. עוד כתב מחזות עבור רדיו 4 של ה-BBC, המחזה "John Dodd Gets Taken for a Ride", שהיה מועמד לפרס "BBC's Imison" ליצירה חדשה, המחזה "A Good Place For Fishing" שבו כיכבה אן ריד, והמחזה "Man in the Moon" שבו כיכב טום קורטני.

לומסדן הלחין מוזיקה לסרטי קולנוע וטלוויזיה ולתיאטרון בהם פסקול לסרט "Morris: A Life with Bells On" מ-2009, מוזיקה למחזה "אליס בארץ הפלאות" שהועלה בתיאטרון ניו ויק בסטוק, מוזיקת הפתיחה לתוכנית "The Morning Show" של ה-BBC, ומוזיקה לתוכנית הדוקומנטרית של גיסו גרג וייז על חייו של ג'ק גוד. הוא הוציא שני תקליטורים עם הלהקה "Henry Kissing Her" ב-1996 את התקליט "A Little of Who You Fancy" וב-2006 את התקליט "Fancy". ב-2001 הוציא לאור תקליט של מוזיקה לפסנתר "Concert From The Eyrie". ב-2012 הוציאו לומסדן וג'ון דיפר אלבום בשם "Sunshine Takes You".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לומסדן התחתן עם השחקנית סופי תומפסון ב-1995.[3] בני הזוג חיים בלונדון ולהם שני ילדים ארני ג'יימס (יליד 1997) ווולטר אריק (יליד 2000).

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם שם באנגלית תפקיד הערות
1988–1989 First of the Summer Wine פוגי דיוהרסט
1995–1998 Is It Legal? קולין לוטוס
1997 Chalk רונלד לנגלנד
2004–2007, 2009 המופע של קתרין טייט The Catherine Tate Show תפקידים שונים
2005–2006 שוגר אהובתי Sugar Rush נתן דניאלס
2010–2011 Summer in Transylvania ד"ר מייק פארלי
2011 Life of Riley השכן בבית הסמוך
2013 רציחות במידסומר Midsomer Murders דייוויד פרמר בפרק "The Sicilian Defence"
2013 כל האמצעים כשרים By Any Means ריימונד נאש סדרת טלוויזיה (פרק אחד)
2013 Downhill גורדון
2015 – Millie Inbetween טוני מקדונלד
2016 האב בראון Father Brown פיטר בלקסטון בפרק "The Resurrectionists"
2017 שעה אפלה Darkest Hour גנרל הייסטינגס איזמי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Birth Registration Details" Ancestry.co.uk (Retrieved: 4 August 2009)
  2. ^ Clapp, Susannah (21 בפברואר 2016). "Chekhov rewired". The Observer. נבדק ב-10 במרץ 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Marriage Registration Details" Ancestry.co.uk (Retrieved: 4 August 2009)