ריקי לייק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריקי פמלה לייק
Ricki Pamela Lake
ריקי לייק, 2015
ריקי לייק, 2015
לידה 21 בספטמבר 1968 (בת 55)
הייסטינז-און-האדסון, ניו יורק
שם לידה Ricki Pamela Lake עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
השכלה
  • מכללת איטקה
  • תיכון הייסטינגס
  • בית ספר המקצועי לילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
עיסוק שחקנית, מפיקה, מנחת תוכניות אירוח ובידור, סופר, תוכנית אירוח, סרטי ג'ון ווטרס, אקטיביזם למען לידה טבעית
קישורים חיצוניים
פייסבוק msrickilake
טוויטר rickilake, RickiLake
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריקי פמלה לייקאנגלית: Ricki Pamela Lake; נולדה ב-21 בספטמבר 1968) היא שחקנית, מפיקה ומנחת תוכנית אירוח יהודייה-אמריקאית. זוכת פרס אמי. ידועה בעיקר בשל הנחיית תוכנית אירוח, אשר שודרה בין השנים 19932004, ולפני כן, הייתה חברה בצוות הדרימלנדרז - שחקנים קבועים בסרטיו של ג'ון ווטרס.

ריקי לייק ב-1988

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייק נולדה בהייסטיגנז-און-האדסון במדינת ניו יורק לזוג יהודים אמריקאים בארי וג'יל לייק. גודלה בעיקר על ידי סבתה מצד אביה סילביה, עד למותה בשנת 1978.[1]

היא למדה שנה אחת במכללת אית'קה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקי לייק בפרימיירה, אפריל 2007

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתה הראשונה בסרט הייתה כטרייסי טרנבלאד, הדמות הראשית ב"היירספריי", סרט הקאלט של ג'ון ווטרס. היא הצטרפה בזאת לחבורת הדרימלנדרז, והופיעה בסרטים נוספים של ווטרס, כמו "נער שוליים" עם ג'וני דפ, "אמא סדרתית" עם קתלין טרנר וסם ווטרסטון, ו"ססיל בי. דמנטד" עם מלאני גריפית' וסטיבן דורף. היא כיכבה בסרטו של ריצ'רד בנג'מין, "גברת וינטרבורן" לצד שירלי מקליין וברנדן פרייזר, ובעוד סרטים, כולל "ברוקלין, תחנה אחרונה", "קוקי" ואחרים.

בטלוויזיה, היא הופיעה בסדרה "צ'יינה ביץ'" בעונה השלישית, בדמות מתנדבת הצלב האדום הולי פלגרינו, וגם בתור אחותו של דאג בסדרה "מלך השכונה". היו לה הופעות אורח במגוון תוכניות, כולל "גדולה מהחיים" ו"המלך היל", וכן הופיעה בסרטי טלוויזיה. ב-2007 היא חברה לניקי בלונסקי ששיחקה את דמותה של טרייסי טרנבלאד ברימייק של "היירספריי" ולמריסה ג'ארט וינוקור אשר גילמה את הדמות בהפקת הברודוויי, ושלושתן הקליטו שיר לפסקול של הסרט המחודש בשם "אמא אני כבר ילדה גדולה" (Mama I'm a Big Girl Now) אשר נוגן בזמן גלילת הקרדיטים בסוף הסרט. לאחר מכן, חברה לדבי הארי - שהופיעה איתה בגרסה המקורית של "היירספריי" - להופעה משותפת בסרט "Hotel Gramercy Park", ומשם המשיכה לצילומי סרטה הבא, "Angel".

תוכניות אירוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית האירוח "ריקי לייק" הייתה התוכנית הראשונה שלה, וכשהיא התחילה, לייק הייתה מארחת תוכנית הצעירה בהיסטוריית הטלוויזיה, בגיל 24. מתכונת התוכנית הייתה שילוב של אורחים שדיברו על נושאים נבחרים עם שאלות והשתתפות מהקהל בסטודיו.[2]

התוכנית שודרה בסינדיקציה מ-13 בספטמבר 1993 ועד 25 במאי 2004. לייק ציינה שבין סיבותיה לסיום התוכנית הוא רצונה לבלות יותר זמן עם משפחתה.[3]

ב-2012 חזרה לייק לעולם תוכניות האירוח עם תוכנית חדשה,[4] אשר בוטלה לאחר עונה אחת בלבד, אף על פי שזכתה בה בפרס אמי כמנחת תוכנית האירוח הטובה ביותר.

פרויקטים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006 אירחה את תוכנית הבידור "Gameshow Marathon" ואף חתמה על חוזה הפקה לפיתוח תוכניות עתידיות.

ב-2008 יצא סרט דוקומנטרי בהפקתה, "The Business of Being Born", על לידות בית ומיילדות. הסרט כלל צילומים של ריקי לייק עצמה, כאשר ילדה את בנה בלידה ביתית. היא תיארה את החוויה כ"משנת חיים" והביעה תקווה שהסרט יעזור לנשים להבין טוב יותר את הבחירות שעומדות לפניהן בנושא לידה.

ב-2009 יצא לאור הספר "Your Best Birth" שכתבה בשיתוף עם אבי אפשטיין וז'אק מוריץ על לידה טבעית. לייק ואפשטיין גם השיקו את האתר MyBestBirth.com, שנועד להיות רשת חברתית מקוונת להורים ובעלי מקצוע לדבר על נושאים שקשורים ללידה ביתית וטבעית.

ב-2009 חזרה לייק להופיע בטלוויזיה כמחליפתה של שרון אוסבורן בתוכנית של VH1 "‏Charm School", ובנובמבר 2010 הופיעה בתוכניתה של אופרה וינפרי יחד עם מנחי תוכניות מפורסמים אחרים - הרלדו ריברה, סאלי ג'סי רפאל, פיל דונהיו, ומונטל ויליאמס - הפעם הראשונה שאלה הופיעו יחדיו בשידור.[5]

לייק התחרתה בעונה ה-13 של "רוקדים עם כוכבים" האמריקאי, והגיעה לגמר בו סיימה במקום שלישי.

ב-2014 הודיעה שהיא עובדת בשיתוף עם אבי אפשטיין על סרט דוקומנטרי על הסכנות הכרוכות בנטילת גלולות הורמונליות למניעת הריון, בשם "Sweetening the Pill". הסרט מבוסס על הספר של הולי גריג-ספאל שראה אור ב-2015, בשם "Sweetening the Pill, or How We Became Hooked on Hormonal Birth Control". הסרט סוקר תביעות משפטיות שנובעות משימוש בגלולות, וכן אלטרנטיבות טבעיות למניעת הריון. לייק ואפשטיין אומרות ש"גלולות גורמות לנשים להיות חולות, אז המטרה שלנו בסרט זה הוא לגרום לנשים להתעורר ולהכיר בהשפעות המשמעותיות של תרופות אלו, ובתוצאות הלא צפויות שנובעות מדיכוי המחזור הטבעי של נשים."[6]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייק פגשה את המאייר ברמן רוב סוסמן באוקטובר 1993. השניים נישאו בלאס וגאס ב-1994 ויש להם שני בנים שנולדו ב-1997 ו-2001. השניים התגרשו ב-2005. לייק החלה לצאת עם כריסטיאן אוונס ב-2009, והם נישאו באפריל 2012.[1] השניים התגרשו ב-2015.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה כותרת תפקיד
1988 היירספריי טרייסי טורנבלד
The In Crowd רקדנית
נערה עובדת שושבינה
1989 קוקי פיה (Pia)
Last Exit To Brooklyn דונה
Baby Cakes גרייס הארט
1992 בתוך מונקי זטרלנד בלה הסטוקרית
1996 גברת וינטרבורן קוני דויל
2007 פארק פגי
2017 מזל תאומים ונסה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריקי לייק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Ricki Lake Biography (1968-)". FilmReference.com.
  2. ^ Werts, Diane (6 בדצמבר 1993). "Respect earns Ricki Lake success on TV". Baltimore Sun. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Albiniak, Paige (20 באפריל 2011). "EXCLUSIVE: Ricki Lake Returning to Daytime". Broadcasting & Cable. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ דודי כספי, דודי כספי‏, ריקי לייק חוזרת: מגישת הטלוויזיה שעברה מהפך, באתר וואלה!‏, 10 בספטמבר 2012
  5. ^ "Donahue, Sally, Geraldo, Montel, Ricki: Talk Show Hosts Together For The First Time". Oprah.com. 8 בנובמבר 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Yamato, Jen (12 בפברואר 2014). "Ricki Lake, Abby Epstein Push 'Sweetening The Pill' Birth Control Doc". {{cite news}}: (עזרה)