ריק ומורטי - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ריק ומורטי היא סדרת טלוויזיה אמריקנית מונפשת למבוגרים משנת 2013, שנוצרה על ידי ג'סטין רוילנד ודן הרמון. גיבורי הסדרה הם ריק סנצ'ז, מדען אלכוהוליסט מבוגר ונכדו הצעיר מורטי סמית' המצטרף אליו להרפתקאות מוזרות ומסוכנות ברחבי היקום, וביקומים חלופיים. להלן רשימת דמויות מסדרת הטלוויזיה "ריק ומורטי".

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריק סנצ'ז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריק סנצ'ז.
ערך מורחב – ריק סנצ'ז

ריק סנצ'ז (מדובב על ידי ג'סטין רוילנד בעונות 1-6 וע"י איאן קרדוני מעונה 7 ואילך) הוא מדען גאון, ניהליסט מושבע והאיש החכם ביותר ביקום. בן 70. אביה של בת' סמית', סבם של מורטי וסאמר סמית', והחם של ג'רי סמית'. ריק הוא אלכוהוליסט וכתוצאה מכך רבים ממשפטיו נאמרים תוך כדי גיהוק, ובנוסף יש לו באופן כמעט קבוע כתם של משקה אלכוהולי מרוח מתחת לפיו, שהפך למראה המזוהה עמו. יש לו שיער כחול בהיר ופרוע, גבה אחת, והוא לובש חלוק מעבדה לבן. יש לו לשון חדה ביותר, והוא מרבה להעיר הערות סרקסטיות מתנשאות ועוקצניות כלפי האנשים הסובבים אותו ובני משפחתו, אותם הוא תופס כנחותים ממנו. ריק מפגין חוסר אכפתיות וחוסר רצון מוחלט לקחת חלק במוסכמות חברתיות ורגשות אנושיים כמו אהבה, משפחה, נישואים, אזרחות ונאמנות, ובהרבה מאוד ממסעותיו וההרפתקאות שלו הוא החריב עולמות ואף יקומים שלמים, כאשר הוא פשוט "החליף" למציאות אחרת בכל פעם כשהאחרונה נהרסה. הוא גם מרבה "לאיים" שפשוט ינטוש את המציאות הנוכחית שבה הוא נמצא במידה והיא תשתבש, כי הקונספט של משפחה ונאמנות אינם חשובים לו. על כן, הוא מבלה את עיקר זמנו עם הנכד שלו מורטי, איתו הוא יוצא לשלל הרפתקאות ברחבי היקום ובמציאויות חלופיות, שהפכו למוטיב העיקרי של הסדרה. ניתן לתאר את הקשר של ריק ומורטי כרעיל - לרוב ריק מעליב את מורטי, פוגע בו נפשית ופיזית, ומכניס אותו באופן קבוע לסכנות ומונע ממנו לחוות חיים של נער מתבגר רגיל.

ככל שהסדרה התקדמה, ריק מרכך את יחסו למורטי ולשאר בני המשפחה, ומתגלה כי הוא סובל מדיכאון ואובדנות אשר מונעים ממנו לחוות אהבה וליצור קשרים עם אנשים שאכפת לו מהם, וכמו כן נחשפים צדדים יותר מורכבים של האישיות שלו. הסיבה לפילוסופיה הניהליסטית שלו היא בעקבות טראומה שחווה ריק בעברו, אשר עיצבה אותו לאדם שהוא היום. הטראומה כללה את מותן של אשתו של ריק דיאן ובתו הקטנה בת' שהיוו את משפחתו המקורית, אשר נרצחו על ידי גרסה סוררת של ריק המכונה "ריק פריים". כאשר ריק עמד להמציא את רובה השערים - המכשיר שמאפשר לו לפתוח שערים לכל מקום ביקום ולמציאויות חלופיות, ריק פריים נגלה לריק באמצעות שער בעצמו וניסה לשכנע אותו להצטרף אליו כחלק מהצוות שלו ולעשות ביחד כל שעולה על רוחם בכל יקום אפשרי מבלי שום השלכות ודאגות. עם זאת, ריק ויתר על ההצעה של ריק פריים, והחליט לנטוש את התכנית לרובה השערים ולהישאר עם משפחתו. ריק פריים לא לקח את הסירוב של ריק בצורה יפה, וכדי להתנקם בו, הוא שיגר פצצה אל עבר דיאן ובת' באמצעות רובה השערים שלו ורצח אותן. ריק, שהיה אכול אשמה, צער ולבסוף זעם, החליט לחזור לבנות את רובה השערים שלו, ולאחר שהצליח, התחיל לבלות עשורים שלמים בהם הוא ניסה לצוד את ריק פריים ולהרוג אותו, אך הוא מעולם לא מצא אותו. במהלך מסעותיו, ריק עבר בין אינספור יקומים ועולמות, רכש חברים ואויבים, נלחם במלחמות בין גלקטיות, והרג מספר רב מאוד של ריקים בניסיון למצוא את ריק פריים. בסופו של דבר, שאר הריקים משאר היקומים החליטו להתאגד יחדיו ולנסות להרוג את ריק, אך הם לא הצליחו, והוא טבח בהם. שאר הריקים לבסוף נכנעו לריק, ותחת הנהגתו, הם בנו את "מצודת הריקים" - מצודה בין-גלקטית ובין-מימדית אשר מאכלסת בתוכה אינספור גרסאות של ריקים (ובהמשך גם מורטים) מאינספור יקומים, אשר התחברו ביחד במצודה לכדי חברה שמורכבת מריקים ומורטים. בחלוף הזמן, לריק נמאס מהמצודה, והוא החליט להגיע ולהתמסד ביקום שבו הריק שלו נטש את משפחתו לפני שנים, ולחיות ביחד עם גרסא בוגרת של הבת שלו בת' ועם משפחתה. שם הוא פגש במורטי, ומאז השניים התחילו את הרפתקאותיהם.

ריק מכונה כ"ריק C-137", כלומר ריק מיקום מספר C-137, על מנת להבדיל בינו לבין שאר הריקים.

מורטי סמית'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מורטי סמית'

מורטימר "מורטי" סמית' (מדובב על ידי ג'סטין רוילנד בעונות 1-6 וע"י הארי בלדן מעונה 7 ואילך) הוא נכדו בן ה-14 של ריק, אחיה הקטן של סאמר ובנם של בת' וג'רי סמית'. יש לו שיער חום בצורה של "קסדה", והוא לובש חולצה בצבע צהוב ומכנס כהה. ניתן לומר שדמותו של מורטי היא במידה מסוימת הפוכה מדמותו של ריק: הוא מוסרי, חסר ביטחון, לרוב מצוי בלחץ נפשי וחרדה חברתית ולא ניחן ביכולת אינטליגנטית מיוחדת. יתרה מזאת, הניגוד בין האישיות של מורטי ושל סבו יוצר הסוואה עבור ריק, שכן עקב גאוניותו יוצאת הדופן, לריק יש גלי מוח מיוחדים שמסגירים אותו, אך גלי המוח הרגילים ו"הטיפשים" של מורטי מבטלים את גלי המוח של ריק, וכך מחביאים אותו. זו הסיבה גם מדוע לריקים יש מורטים שנמצאים איתם, והם אף הפכו למצרך מבוקש בקרב הריקים (שחלקם לא בוחלים באמצעים בשביל "להשיג" לעצמם מורטים ומשתמשים בהם כמצרך ולא מתייחסים למורטים כבני אדם) ונוצר שוק של מורטים עבור הריקים, כפי שהוסבר בפרק העשירי של העונה הראשונה ובפרק האחרון של העונה החמישית. הוא מזוהה כמורטי של ממד C-137. מאוהב בתלמידתו לכיתת המתמטיקה ג'סיקה, ועבר איתה גם מספר הרפתקאות.

לרוב מורטי נתון לחסדיו של ריק במהלך הרפתקאותיהם, אך ככל שהעלילה מתקדמת, כמו ריק, גם מורטי מתחיל לפתח את הדמות שלו ואישיותו, והוא נהיה יותר אסרטיבי ובעל בטחון עצמי, כאשר הוא לאט לאט הופך לשותף שווה של ריק ולא לעוזר נחות. לאורך הסדרה היו מספר רגעי שיא בהם מערכת היחסים של מורטי עם ריק חוותה טלטלות, כאשר בחלקן ריק עזב או נעלם, או שהתגלו או נעשו דברים, אשר כל אחד מהם השפיע על מורטי בצורה שונה ופיתחו את דמותו. למשל, בפרק השישי של העונה הראשונה, ריק יוצר עבור מורטי שיקוי אהבה שיגרום לג'סיקה להתאהב בו ולצאת איתו לנשף, אך השיקוי משתבש והוא מדביק את אוכלוסיית העולם, שכעת כולם מאוהבים בו. ריק, בניסיון לתקן את השפעת השיקוי, גורם לאפוקליפסה שבה כל בני האדם הפכו למוטנטים קניבלים, ובצעד אופייני לריק, מחליט לקחת את מורטי ולעבור למציאות חלופית בה שום דבר לא השתבש (אך הריק והמורטי של המציאות הזאת נהרגו והם באו "להחליף" אותם ללא ידיעת אף אחד), כאשר הם משאירים את העולם שהחריבו ואת משפחתו המקורית של מורטי מאחור. שני פרקים לאחר מכן, בניסיון לנחם את סאמר שרבה עם ההורים שלה ושל מורטי, מורטי מתוודה בפניה על מה שהוא וריק עשו ועל הטראומה שיש לו מכל העניין, ושהוא נאלץ לחיות ליד הגופה שלו ושל ריק שהם קברו בחצר האחורית. הוא אמר לה ששום דבר לא משנה ובסוף כולם מתים, ולכן אין טעם להתעסק בריבים חסרי משמעות.

בפרק הראשון של העונה השלישית, מורטי כועס מאוד על ריק משום שזה נטש אותם קודם לכן כשהוא הסגיר את עצמו לפדרציה הגלקטית ונתן לפדרציה להשתלט על כדור הארץ ולרדות בבני האדם, ומניא את סאמר מלנסות להציל אותו, כשהוא מסביר לה שכל מה שריק עושה זה לנטוש אנשים. סאמר, שלא משתכנעת, גורמת למורטי לקחת אותה למימד המקורי שלו שבו העולם נהרס בגלל האפוקליפסה שריק יצר, והוא מראה לה את המשפחה המקורית שלו שריק אילץ להשאיר מאחור, שבנתיים הפכו לפראים חסרי תרבות. מורטי בצעדים האלו, הפסיק להגן על ריק וניסה להראות לאחותו סאמר שריק גורם לסבל, ולראשונה עמד על שלו בפניו בצורה עיקשת.

דוגמא אחרת היא בפרק התשיעי של העונה החמישית. מורטי מחליט על דעת עצמו להשתמש ברובה השערים של ריק כדי לצאת להרפתקאות לבד, אבל כשהוא מסיים, הוא מגלה כי ריק סימן את מד "נוזל השערים" ברובה ובעקבות הרפתקאותיו של מורטי, חסר נוזל. כדי לנסות לחפות על החוסר, הוא ממלא את הרובה במשקה מוגז עם צבע דומה לנוזל השערים, אך ריק מגלה מיד את התרמית. ריק בתגובה מקניט את מורטי, וכעונש, הוא מחליט להחליף אותו בשני עורבים שישמשו כעוזרים שלו. לאחר תסבוכת שהייתה לו עם שני העורבים, שמהם הוא לומד על חמלה ונאמנות, ריק מתנצל בפני מורטי ואומר לו שהקשר ביניהם היה רעיל, ושלטובתו הוא יעזוב את מורטי וייתן לו את רובה השערים שלו כדי שיוכל לצאת בעצמו להרפתקאות. מורטי מופתע מהכנות של ריק, אך באותה עת חש עצב על כך שהוא עוזב, והשניים חווים בגרות נפשית שלא נראתה קודם לכן.

בסוף העונה החמישית מתגלה למורטי סיפור הרקע של ריק באמצעות פלאשבק שהראה כיצד ריק פריים, גרסא סוררת של ריק, רצח את משפחתו של ריק, וכיצד ריק בילה עשורים שלמים בניסיון לצוד אותו. בתגובה מורטי מחליט לעזור לו מול מורטי הרשע, גרסא חזקה וחסרת מעצורים של מורטי שניסתה להפליל ולהרוג את ריק בעבר. בפרק הראשון של העונה השישית, מיד לאחר סיום העונה החמישית, מורטי מגלה שהסיבה האמיתית שריק החליט להתמסד ביקום שלו אחרי שהוא עזב את המצודה של הריקים, הייתה שריק פריים הוא במקור מהיקום המקורי של מורטי. כך, קיווה ריק שיום אחד ריק פריים יופיע ביקום המקורי שלו, והוא יוכל סוף סוף להרוג אותו. למעשה, מורטי אינו באמת המורטי המקורי של ריק שמוצג לנו בסדרה, וריק פריים הוא הסבא האמיתי שלו. כאשר ריק מצליח לעלות על קצה חוט בנוגע למיקומו של ריק פריים, מורטי רואה כיצד האובססיה של ריק לריק פריים מכלה אותו, והוא אומר לו שמבחינתו, ריק הוא הסבא האמיתי שלו, ולא ריק פריים, שמעולם הוא לא הכיר. ריק הוא האיש איתו הוא יצא לאינספור הרפתקאות ואיתו הוא עבר את הכל, ולכן הוא נשאר איתו עד הסוף.

בת' סמית'[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת' סמית' (מדובבת על ידי שרה צ'וק) היא בתו של ריק, אשתו של ג'רי ואימם של מורטי וסאמר. היא בלונדינית, ולובשת חולצה מכופתרת אדומה עם מכנס כחול. בת' היא וטרינרית המתמחה בניתוחים לסוסים. בת' היא אינטליגנטית ומאוד אסרטיבית, בניגוד לבעלה ג'רי. היא נכנסה להיריון עם סאמר מג'רי בטעות בעודנה למדה איתו בתיכון. בעונות הראשונות ג'רי היה מגחך על עבודתה מפני שהיא מאוד ספיציפית ולא "פרקטית" במיוחד (וגם היה מקניט אותה על כך שהיא לא "רופאה אמיתית"), למרות שבאופן אירוני הוא בעצמו מובטל. כנה כלפי משפחתה, ולרוב מתוסכלת מטיפשותו של בעלה ג'רי. עקב נטישתו של ריק בילדותה, בת' סבלה מחרדת נטישה קשה, והייתה מוכנה להשלים עם כל הסכנות והמצבים הקשים שריק הביא על משפחתם, כדי שלא יעזוב אותה שוב. בפרק הראשון של העונה השלישית, בת' שבורה שריק נטש אותה שוב (בסוף העונה השנייה ריק הסגיר את עצמו לפדרציה הגלקטית כדי להגן על המשפחה), אבל היא שמחה כאשר ריק חוזר הביתה שוב. עם זאת, לג'רי נמאס מריק וכל האסונות שהוא מביא עליהם, והוא מציב לבת' אולטימטום לבחור בינו לבין אביה, אבל בת' בוחרת בריק ומתגרשת מג'רי.

בפרק התשיעי של העונה השלישית, ריק ובת' יוצאים להרפתקה בארץ קסומה במימד אחר שריק יצר שקוראים לה "פרופילנד", לאחר שהתגלה שחבר ילדותה של בת' טומי נתקע שם כשהם היו ילדים, וכעת אביו של טומי מואשם ברצח שלו ועומדים להוציאו להורג על לא עוול בכפו. בזמן שהם מנסים להציל את טומי ולהחזיר אותו, מתגלה כי בת' היא האחראית לתקיעתו של טומי בפרופילנד, כי כשהם היו ילדים, בת' דחפה את טומי לתוך ביצה עשויה מדבש, ונטשה אותו שם. הגילוי מצית ויכוח בין ריק לבת', בו ריק מסביר לה שהסיבה שהוא יצר עבור בת' את פרופילנד (ועוד שלל המצאות ומכשירים אלימים ופסיכופתיים שהוא יצר עבורה), היא כי בת' כלשונו, הייתה "ילדה מפחידה", והוא העדיף ליצור עולם שלם עבורה שתוכל לשהות בו, מאשר לשבט כל ילד או אדם בשכונה שבת' לא אהבה. בת' בתגובה ענתה לריק שהסיבה שהיא רצתה שהוא יצור לה את כל הדברים האלה הייתה כי היא הייתה כמהה ליחס ממנו, והיא קינאה בטומי על כך שיש לו הורים שאוהבים אותו ובגלל זה היא פגעה בו. בת' לאחר מכן לקחה את ההמצאות שריק המציא עבורה כשהיא הייתה ילדה, וניסתה להחזיר את טומי. גל האלימות שהציף אותה בזמן שהיא ניסתה להחזיר אותו, הביא את בת' לנקודת משבר, שבה אמרה לריק שהיא לא יכולה יותר לברוח ממי שהיא, ושהיא לא יכולה לתת לחרדת הנטישה שיש לה מריק לנהל לה את החיים. בעצתו של ריק, הוא יוצר שיבוט מדויק של בת' עם כל הזכרונות שלה שיחיה את חייה בכדור הארץ, בזמן שהיא תחקור את עצמה ותטוס אל החלל.

פרק לאחר מכן בסוף העונה השלישית, מתחילות לבת' תהיות לגבי אם היא אמיתית או לא, והיא מנסה לדבר עם ריק על כך. עם זאת, ריק אומר לה שאם היא שיבוט והיא מודעת לכך שהיא שיבוט, הוא יאלץ לחסל אותה, ומכניס אותה לפאניקה. בת' לאחר מכן הולכת לג'רי, מכיוון שלטענתה הוא האדם היחיד שבאמת מכיר אותה מבפנים ומבחוץ, וג'רי מספר לה חוויה שהייתה לשניהם בתיכון שכללה את הנשיקה הראשונה שלהם. הוא מנשק אותה ואומר לה שבחיים הוא לא ישכח את התחושה שחווה איתה, ולכן היא בת' האמיתית. בת' לעומת זאת אמרה לו שהיא מעולם לא אהבה את הנשיקה ההיא ולכן היא לא אמיתית, אבל בניגוד לבת' האמיתית, היא כן אוהבת את ג'רי, והשניים חוזרים להיות ביחד. בסוף הפרק המשפחה מתחבאת מריק בגלל שהם מפחדים שהוא יהרוג את בת', אבל הוא מגיע ואומר שבת' היא הבת האמיתית שלו, ושהוא הגיע בכלל לחסל את ג'רי כי הוא הצליח לחזור למשפחה, אבל הוא ויתר גם על זה.

הפרק האחרון של העונה הרביעית מתחיל בבת' שנמצאת בחלל (שמעתה והלאה נקראת בת' מהחלל או אמא מהחלל על ידי מורטי וסאמר לשם נוחות) ונלחמת בפדרציה הגלקטית. רופא חייזרי שמטפל בה מגלה שיש לה בצוואר מתקן שלטענתו הוא פצצה, ובת' מהחלל חושדת בריק ששם אותו אצלה בצוואר כדי לחסל אותה. היא חוזרת לכדוה"א ומתעמתת עם ריק שמסביר לה שהמכשיר הזה נועד בכלל להעביר את כל הזכרונות שלה אל הבת' שנמצאת בכדוה"א במידה והיא תמות, וגם לבת' מכדוה"א יש מכשיר כזה בצוואר שלה. השניים הולכים לשתות ולהתעדכן בהכל, והיא מופתעת שבת' מכדוה"א חזרה להיות עם ג'רי, בעוד שהוא מופתע שהיא נלחמת בפדרציה הגלקטית, ושהיא נהייתה פושעת מבוקשת. הפדרציה הגלקטית עקבה אחר בת' מהחלל לכדוה"א, והיא לקחה אותה ואת בת' השנייה בשבי. השתיים מדברות אחת עם השנייה ומגיעות להבנה משותפת שאביהן ריק הוא אדם רע והן צריכות להפסיק להיות קשורות בתסבוכות שלו. אחרי שהמשפחה מצילה את שתי הבת'יות, ריק מוציא את כמוסת הזכרון ששמר, שמכילה את הידע של מי היא הבת' האמיתית ומי היא השיבוט. עם זאת, אף אחת מהן כבר לא רוצה לדעת מי היא האמיתית ומי היא לא, וכל המשפחה אומרת לריק שהוא צריך להפסיק ליצור בעיות ולערב אותם בהן. ריק צופה לבדו בזכרון, והוא מגלה שהוא ערבב את המיכל שהכיל את בת' האמיתית ואת השיבוט שלה באופן רנדומלי, וכי אי אפשר באמת לדעת מי היא בת' האמיתית ומי היא השיבוט.

בפרק הראשון של העונה השישית, בת' מהחלל מצילה את ריק ומורטי ממצודת הריקים שנהרסה קודם לכן ומביאה אותם בחזרה הביתה. ריק, שמנסה לאתחל את רובה השערים שלו לאחר שמורטי הרשע הרס את היכולת לנוע בין מימדים בסוף העונה הקודמת, בטעות מאתחל את כל הנוסעים הבין מימדיים, וגורם לכל אחד לחזור למימד המקורי שלו. בת' מהחלל, בת' מכדוה"א וסאמר נרתמות לעזור להם ולהחזיר אותם בחזרה, ובדרך נוצר וויכוח בין בת' מהחלל ובת' מכדוה"א לגבי הנוכחות של בת' מהחלל בחיי הילדים והמשפחה. בסוף הפרק, בת' מהחלל מבינה שהיא הציבה יותר מדי גבולות, ומסכימה לבוא לבקר לעתים תכופות יותר. שני פרקים לאחר מכן, במהלך אחד מהביקורים שלה, נוצר רומן של ממש בין בת' מהחלל לבין בת' מכדוה"א, שמציב את המשפחה במקומות בעייתים מבחינת מוסר, וגורם לג'רי לכעוס על כך שאשתו בגדה בו עם עצמה. הוא מאיים בגירושים, אבל השלושה מצליחים לפתור את זה בכך ששלושתם מקיימים יחסי מין ביחד.

בפרק האחרון של העונה החמישית במהלך הפלאשבק על סיפור המקור של ריק, מתגלה שבת' המוצגת לנו היא איננה הבת' המקורית של ריק, ושהיא בת' שננטשה על ידי ריק אחר. לריק מעולם לא הייתה בת' מקורית, כי הבת שלו נרצחה כשהייתה קטנה על ידי ריק פריים. למעשה, במהלך הסדרה, לריק היו שלוש גרסאות של בת' משלושה יקומים שונים - הפעם הראשונה הייתה עם בתו המקורית של ריק עד שריק פריים רצח אותה, הפעם השנייה הייתה עד לפרק השישי של העונה הראשונה, כאשר ריק ומורטי בטעות הרסו את העולם ועברו למציאות אחרת שבה לא הרסו אותו והשאירו את בת' עם משפחתו המקורית של מורטי מאחור, ופעם שלישית עם הבת' שכרגע נמצאת בסדרה.

ג'רי סמית'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רי סמית' (מדובב על ידי כריס פרנל) הוא בעלה של בת' ואביהם של מורטי וסאמר. לרוב מוצג כטיפש, פסימי, שתלטני אשר מודאג מהשפעתו השלילית של ריק על מורטי. למרות טענה זו, לא נראה שהוא ממש דואג לילדיו או מחנך אותם. בת' נכנסה להיריון מג'רי בעודם למדו ביחד בתיכון. ג'רי עבד כקופירייטר ברמה נמוכה עד שפוטר בשל חוסר יכולת מצידו. בפרק השני בעונה השנייה, "Mortynight Run", ג'רי מגלה כי אחד מהריקים במימד כלשהו, אשר מודע היטב לכך שכל ג'רי אינו מסוגל לשרוד את כל הממדים והגלקסיות שבהם עוברים ריק ומורטי, יצר מין "מעון משפחתי" של כל ג'רי שמושלך על ידי ריק ומורטי במהלך הרפתקאות, אם הם מנסים ללוות אותם כדי לשמור על מורטי. בת' מתגרשת מג'רי בפרק "The Rickshank Rickdemption" וחוזרת אליו בפרק "The Rickchurian Mortydate".

סאמר סמית'[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאמר סמית' (מדובבת על ידי ספנסר גרמר) היא אחותו הגדולה של מורטי, נכדתו של ריק ובתם של בת' וג'רי סמית'. היא בת 17, יש לה שיער ג'ינג'י שאסוף בקוקו, והיא לובשת גופיה ורודה עם מכנס לבן. סאמר היא בת-עשרה טיפוסית - היא דואגת למעמדה החברתי בבית הספר, היא נדלקת על בנים שונים, היא מבלה הרבה בטלפון, אך היא גם אינטליגנטית, מאוד דעתנית ואסרטיבית, ומנסה להיות במרכז העניינים כשהיא יכולה. היא הייתה נוטה לקנא במורטי על הזמן שהוא מבלה עם סבם ריק, והייתה מתחרה איתו על תשומת ליבו של ריק ומנצלת הזדמנויות בהן מורטי פישל כדי להיות איתו. מהעונה השנייה היא מצטרפת להרפתקאות של ריק ומורטי בתדירות גבוהה יותר, ואף לוקחת חלק בהרפתקאות שכוללות ניואנסים ומאמצים רגשיים. חברה לשעבר הוא אית'ן, אשר מופיע בסדרה במספר פרקים. סאמר דומה מאוד לאמה, וגם היא נוטה לכעוס על אביה ג'רי עקב טיפשותו, והיא גם דומה לריק בהומור שלה ובלשון העוקצנית.

במהלך הסדרה פחות הושם דגש על התפתחות הדמות של סאמר, אבל כן היו לה מספר רגעים מכוננים. בפרק השמיני של העונה הראשונה, ריק נותן למשפחה משקפיים שמאפשרות לראות את המציאות של בני המשפחה ביקומים אחרים, וכאשר סאמר משתמשת בהם, היא או "לא קיימת" ביקומים של ההורים שלה, או שהיא קיימת אבל החיים הם די משעממים. לבת' בטעות נפלט משפט שבו היא אמרה שאם היא וג'רי היו מגשימים את החלומות שלהם, היא כנראה לא הייתה נולדת. היא אחר כך מנסה להסביר שכששני אנשים יוצרים חיים ביחד, הם מניחים לחיים שהיו להם כאינדיבידואלים ומטפלים בילד, אבל ג'רי מתערב ואומר שהם לא "גיבורים" על זה שהם קיימו יחסי מין בלי הגנה בליל הנשף. בין השניים נוצר ויכוח שבו כל אחד טוען כלפי השני שהם "עצרו" אותם מלחוות חיים הרבה יותר טובים, ולג'רי נפלט תוך כדי שהוא שכנע את בת' לא לעבור הפלה כשהיא הייתה בהריון לא רצוי עם סאמר. סאמר הופתעה שהיא הייתה הריון לא רצוי ושבת' רצתה לעבור הפלה, ובת' אמרה לה שהיא החליטה לא לעבור הפלה "מן הסתם", אז שתוקיר לה ולג'רי תודה. סאמר בתגובה אמרה שהיא ממש מודה על כך שההורים שלה מכריחים את עצמם להיות ביחד במקום להיות מאושרים, והיא רוצה לעזוב. מורטי, ששמע מג'רי על כך שסאמר גילתה שהיא לא הייתה הריון רצוי, הולך לנחם את סאמר, ומספר לה על הטראומה שיש לו מההרפתקה שלו עם ריק בה הם הרסו את העולם, השאירו את המשפחה המקורית שלו מאחור, והחליפו את את ריק ומורטי המקוריים של היקום הזה וקברו אותם בחצר האחורית. בסופו של דבר הוא אומר לה שאף אחד לא קיים בכוונה, אף אחד לא שייך לשום מקום ושבסוף כולם ימותו, אז אין טעם להתעסק בויכוחים האלו. סאמר מתנחמת מדבריו של מורטי, והשניים יורדים לראות טלוויזיה.

בפרק הראשון של העונה השלישית, סאמר רוצה להציל את ריק לאחר שזה הסגיר את עצמו לפדרציה הגלקטית, והיא השתלטה על כדור הארץ. מורטי, שכועס מאוד על ריק בגלל שנטש אותם, מנסה להניא את סאמר מלנסות להציל אותו, כשהוא מסביר לה שכל מה שריק עושה זה לנטוש אנשים. סאמר, שלא משתכנעת ורואה בריק גיבור, גורמת למורטי לקחת אותה למימד המקורי שלו שבו העולם נהרס בגלל האפוקליפסה שריק יצר, והוא מראה לה את המשפחה המקורית שלו שריק אילץ להשאיר מאחור, שבנתיים הפכו לפראים חסרי תרבות. בזמן השהות שלהם שם, רובה השערים שאיתו הגיעו נהרס, וריקים ממצודת הריקים הגיעו אליהם כדי לבדוק למה הרובה נהרס. סאמר הסבירה להם שריק נלקח בשבי על ידי הפדרציה, ושאר הריקים מחליטים להרוג את ריק, ולקחת את מורטי וסאמר בשבי. בסופו של דבר, ריק מצליח לברוח מהכלא של הפדרציה, להגיע למצודה ולהציל את מורטי וסאמר, כאשר היא המשיכה להגן על ריק ולהראות לו נאמנות, למרות שכמעט נהרגה בגללו ובגלל המצבים אליהם הוא הכניס אותה.

פרק לאחר מכן, ריק לוקח את מורטי וסאמר לעולם אפוקליפטי בנוסח מקס הזועם, בגלל שהשניים, ובמיוחד סאמר, לא רוצים להתמודד עם הגירושים של הוריהם. סאמר עוברת הרפתקה ואף נכנסת לזוגיות עם אחד מהאנשים בעולם האפוקליפטי ועושה הכל כדי לא לחזור הביתה ולהתמודד עם גירושי הוריה, אבל בסוף היא מבינה שעליה להתמודד עם הרגשות שלה כמו שצריך, וחוזרת לעולם האמיתי.

בפרק הרביעי של העונה החמישית, מורטי וסאמר בטעות יצרו תינוק ענק של גילוי עריות, לאחר שמורטי גרם למהומה לאומית כאשר ריק השתמש בלא ידיעתו בתאי זרע של מורטי בשביל לנסות ליצור נשק להשמדה המונית, ובטעות יצר מוטציות ענקיות של תאי זרע קניבלים שגרמו להרס רב. כדי לנסות להילחם בהם, הממשלה לקחה מסאמר תא ביצית והגדילה אותו למימדי ענק כדי שתאי הזרע ימשכו אליו, אבל הם לא ידעו שתאי הזרע שייכים למורטי. בסוף הפרק, אחד מתאי הזרע הצליח לחדור לתא הביצית, וליצור תינוק ענק שהממשלה שיגרה לחלל. הם קראו לתינוק נארוטו.

בפרק השביעי של העונה החמישית, סאמר מנסה להיכנס בין ריק ומורטי ומצליחה לדחוק את מורטי לפינה והיא הופכת לעוזרת של ריק. לאחר שקטע העוזרת של ריק עולה לה לראש והיא דוחקת גם את שאר המשפחה, היא נופלת בעצמה כאשר ריק דוחק אותה הצידה, והיא הסבירה שהיא התמכרה ללנסות לשמח את ריק. הסיבה שהיא עשתה את כל זה מלכתחילה הייתה בגלל שהיא הרגישה שהיא לבד - לבת' וג'רי יש אחד את השני ולריק יש את מורטי, אבל לה אין כלום. המשפחה בסוף מנחמת אותה, וסאמר אומרת שהיא גם הייתה מאוד רגישה לענייני משפחה בזמן האחרון בגלל שנארוטו, תינוק גילוי העריות שהיא ומורטי יצרו בטעות ושוגר לחלל, היה תחת השגחה של הממשלה במאדים, ושהם שלחו את סאמר אליו כדי שהוא יגיב אליה. היא נקשרה לנארוטו, ובמקום לאמן אותו להיות נשק, היא אימנה אותו לאהוב ולהאמין בעצמו ולבסוף לברוח, ולכן אין לה אף אחד. מורטי מנחם אותה, ומסיים במשפט "שמקבלים את המשפחה שמקבלים", משפט שסאמר אמרה בעצמה קודם לכן בתחילת הפרק.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מורטי הרשע ("Evil Morty", מדובב על ידי ג'סטין רוילנד) הוא כפיל בין ממדי של מורטי, שחטף יחד עם ריק המרושע את ריק ואת מורטי בפרק העשירי של העונה הראשונה (Close Rick-Counters of the Rick Kind), בסוף הפרק מתברר שריק המרושע היה רובוט שנשלט על ידי מורטי המרושע. בפרק השביעי של העונה השלישית (The Ricklantis Mixup), נבחר להיות הנשיא של מצודת הריקים שהפכה דמוקרטית. בסוף הפרק מורטי המרושע הפך לשליט הדיקטטור של המצודה והוא מבצע גל טיהור פוליטיים של גורמים במערכת הפוליטית ובמשטרה של המצודה. נבדל ממורטי בדיבורו הרגוע, בהחלטיות ובחוסר מוסר. הרס את המצודה ואת העקומה המרכזית (שמפרידה בין היקומים בהם ריק הוא האדם החכם ביותר בעולם לבין מקומות בו ריק הוא אדם רגיל ומדען ממוצע) ורצח את רוב הריקים והמורטים במולטיוורס בפרק האחרון של עונה 5.שיגר את עצמו לתוך הקרע הבין מימדי ונכנס בסוף הפרק דרך שער זהוב לחלל הבין מימדי מחוץ לעקומה .עזר לריק להרוג את ריק פריים בעונה שבע.
  • מיסטר מיסיקס (מדובב על ידי ג'סטין רוילנד) יצור כחול ושמח היוצא מתוך קופסת מיסיקס ברגע שלוחצים על הכפתור הגדול שנמצא עליה. למיסטר מיסיקס יש קאצ' פרייז קבועים שהוא אומר כל הזמן כמו: "יכול לעשות!", "אני מר מיסיקס, תסתכלו עלי!". כל מטרתו בעולם של מיסטר מיסיקס היא לענות על הבקשה של אדונו ולאחר מכן להיעלם. מיסיקס לא יכולים להישאר בעולם יותר מידי זמן והדבר גורם להם סבל. יש עוד סוג של מיסטר מיסיקס, בגרסת "קירקלנד". הגרסה הזאת מתוארת כיותר עצלנית ופחות יעילה ממיסטר מיסיקס הרגיל. צבעה הוא אדום.
  • מיסטר פופיבאטהול (מדובב על ידי ג'סטין רוילנד) - חבר עבר טוב של ריק. נורה על ידי בת' באחד הפרקים של העונה השנייה. לאחר שהחלים התחיל לעבוד בתור מרצה באוניברסיטה ללימודי מגדר אפרו-אמריקאים. עזר לריק ומורטי במלחמה נגד שודטרון, כחלק מאחד מה-4 אנשים שריק אסף לצוותו. הרפתקאותיו עם ריק גרמו לפרידה שלו ושל אשתו, כך מתברר בפרק סיום העונה החמישית.
  • בת' מהחלל נוצרה כשבת' המקורית ביקשה מריק להחליט אם לשבט אותה ולשלוח אותה לחלל. ריק שכפל את בת' המקורית, ערבב את שתי הגופות ושלח אחד לחלל. נלחמה בריק בפרק הסיום של עונה 4 ואחר כך שיתפה איתו פעולה. הופיעה בפרק השני בעונה 5.
  • טמי הייתה אחת מהחברות הטובות ביותר של סאמר. הכירה את בירדפרסון במסיבה של ריק בסוף העונה הראשונה, והתחילה לצאת איתו מאז. בעונה 2 פרק 10, בזמן החתונה שלה ושל בירדפרסון, התגלתה כמרגלת של הפדרציה הבין גלקטית. היא נלחמה בריק ורצחה לכאורה את בירדפרסון. לאחר מכן מתגלה שהיא הפכה את בירדפרסון לסייבורג בשם פיניקספרסון. השתתפה בהקמה של הממשלה הגלקטית החדשה. נהרגה על ידי ריק בפרק האחרון של עונה 4.
  • בירדפרסון (ידוע גם בכינויו הקודם "פיניקספרסון", מדובב על ידי דן הרמון) הוא אחד מהחברים הכי טובים של ריק סנצ'ז. היה נלווה תמידי למסעות של ריק ברחבי היקום, ולכן היה מבוקש מאוד על ידי הפדרציה הבין גלקטית. יצא עם טמי, ובחתונה שלהם נרצח לכאורה. לאחר מכן מתברר שנהפך לסייבורג בשם פיניקספרסון. בפרק האחרון של עונה 4, שם הוא נלחם בריק, וניצח, אך הובס על ידי בת' ובת' מהחלל. לאחר מכן, ריק אחסון אותו מאחורי ארון בחניה של משפחת סמית'. לאחר מכן, בפרק השמיני בעונה החמישית, ריק נכנס למוחו של בירדפרסון, כדי להוציא אותו מקומה. על כדי להוציא את בירדפרסון מהתרדמה, ריק נחשף מחדש לשלל הזכרונות שלהם, ביניהם הקרב על פסגת הדמים. התגלה גם שיש לבירדפרסון צאצא, שכלוא אצל הפדרציה הגלקטית. בירדפרסון שוחרר לחופשי, כנראה כדי להציל את אותו צאצא.
  • פלנטינה – גיבורת על הנוצרת משילוב של ארבע טבעות, כאשר כל טבעת מייצגת יסוד שונה (אוויר, מים, אדמה, אש). הייתה שייכת ל-4 ילדים שהזדקנו והשתמשו בה כעסק, שוחררה לחופשי אחרי שמורטי רצח אותם. אובססיבית לגבי שמירת והגנת הטבע, מה שגרם בסופו של דבר למורטי להיפרד ממנה.
  • מיסטר נימבוס- מלך האוקיינוס ואויבו המושבע של ריק. מסופר שהוא וריק החזיקו יחסים חיוביים בתחילת ההיסטוריה שלהם, ואף מסופר שמיסטר נימבוס העריץ את ריק, והכיר את אשתו של ריק, דיאן. לא ידוע מה גרם לריב בין ריק ומיסטר נימבוס. מיסטר נימבוס מחזיק בכוחות ימיים ובצבא שלם שאף יכולים לגבור על ריק.
  • הנשיא קרטיס (מדובב על ידי קית' דייוויד) - נשיא ארצות הברית, שמו הפרטי מעולם לא צוין. דמותו היא שילוב של הנשיאים לשעבר ברק אובמה ודונלד טראמפ. קורא לעיתים קרובות לריק ומורטי כאשר כדור הארץ בסכנה. מחזיק בכל מיני נשקים סודיים ומתקדמים, אשר נחשפים בלראשונה בפרק האחרון בעונה השלישית. נרקיסיסט במקצת.
  • סקוונצ'י (מדובב על ידי טום קני) - אחד מהחברים הטובים ביותר של ריק שלקח חלק בהרבה מאוד קרבות ביחד עם החבורה של ריק ובירדפרסון, כולל הקרב על פסגת הדמים. הוא מרבה להחליף את מילותיו במילים כמו "סקוונץ'", מה שמאפיין את התרבות הסקוונצ'ית(לפי ריק). מאחסן נוזל מסוים מאחורי אחת השיניים שלו, שמעניק לו כוחות משופרים וחסינות גבוהה ביותר מפני רובי לייזר ושלל נשקים אחרים. היה בחתונה של בירדפרסון, ונשאר מאחורה כדי לתת לריק לברוח עם שאר המשפחה שלו. לא ברור מה עלה בגורלו מאז.
  • גירהד - מכר של ריק, שגר בכוכב גלגלי השיניים. מתואר כבחור רציני ומתוסכל, שמתעניין מאוד בהיסטוריית הגזע שלו. הכיר את ריק ובירדפרסון דרך אח שלו, גירדוד, שהיה חלק מהכנופיה שלהם נגד הפדרציה הגלקטית.

בית הספר התיכון "הארי הפרסון"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'סיקה (קארי וולגהורן) היא בת כיתתו של מורטי בשיעורי מתמטיקה, ומושא אהבתו הגדול ביותר. מורטי מנסה לחזר אחריה פעם אחר פעם, אך לבסוף רוב הניסיונות נכשלים. לג'סיקה חבר לשעבר בשם בראד. התקרבה למורטי עם התקדמות העלילה ואף יצאה איתו למשך פרק אחד.
  • מר גונדלפולד (ברנדון ג'והנסון) הוא המורה למתמטיקה של מורטי. מכנס אנשים לבוא לכנסייה מדי שבוע, כפי שמתואר בפרק "Get Schwifty". למרות היותו מורה, הוא מוצג ונראה כטיפש ולא מבין במקצועו כלל.
  • אית'ן (דניאל בנסון) הוא בן זוגה של סאמר לשעבר, ריק בונה בו פארק אנטומיה חדש לאחר שהקודם לו התפוצץ. בפרק "Big Trouble in Little Sanchez", מתואר כי סאמר נפרדה מאית'ן והיא מעוניינת בבחור אחר.
  • בראד (אקו קלום) הוא תלמיד בית ספר תיכון, ספורטאי שמשחק עבור בית הספר ויוצא לדייטים עם ג'סיקה. הוא לא מופיע בעונה השנייה, ולכן מניחים שהוא וג'סיקה נפרדו.
  • ננסי (אייזילין פאול) היא בחורה לא פופולרית בבית הספר שאותה סאמר לא מחבבת ומנסה להיפטר ממנה במהלך המסיבה של ריק בפרק "Ricksy Business". היא מנגנת בחליל בלהקת בית הספר.
  • טובי מת'יוס (אלכס הירש) הוא נער חדש בבית הספר אשר סאמר דלוקה עליו.
  • פרנק פאסילקי (ריאן רידלי) הוא תלמיד פסיכופת אשר סאמר הייתה דלוקה עליו. פרנק הוקפא על ידי ריק. אף על פי שריק הבטיח למורטי שהוא יהיה בסדר, הוא מתמוטט ומתרסק כשסאמר עוברת לידו.
  • אם. סי האפס (דן הרמון) הוא תלמיד בבית הספר שהוא ראפר מפורסם. שירו המוכר ביותר הוא "שיר ראפ על שפעת", במהלך הפרק "Rick Potion No. 9".