רעם טרופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רעם טרופי
Tropic Thunder
בימוי בן סטילר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בן סטילר, סטיוארט קורנפלד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'סטין ת'רו, איתן כהן, בן סטילר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה גרג היידן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בן סטילר
מתיו מקונוהיי
דני מקברייד
טום קרוז
ברנדון סו הו
רג'י לי
סטיב קוגן
ביל היידר
ברנדון ט. ג'קסון
ניק נולטי
ג'ק בלאק
ג'יי בארושל
רוברט דאוני ג'וניור
טיירה בנקס
טובי מגווייר
מיני אנדן
Valerie Azlynn
איווט ניקול בראון
Lance Bass
מיקי רוני
קווין פולאק
The Mooney Suzuki
ג'ייסון בייטמן
מריה מנונוס
אנתוני רוביבר
אלישה סילברסטון
מרטין לורנס
כריסטין טיילור
ג'ניפר לאב יואיט
ג'סטין ת'רו
ג'ון ווייט
איימי סטילר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה תיאודור שפירו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון טול עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Red Hour Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בספטמבר 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 107 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פרודיה, סרט פעולה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו tropicthunder
www.tropicthunder.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רעם טרופיאנגלית: Tropic Thunder) הוא סרט פעולה קומי אמריקאי שנכתב, הופק, ובוים על ידי בן סטילר. בסרט משחקים בתפקידים הראשיים סטילר עצמו, רוברט דאוני ג'וניור וג'ק בלאק. העלילה העיקרית סובבת סביב קבוצה של שחקנים מפונקים שמצלמים סרט על מלחמת וייטנאם. כאשר הבמאי המתוסכל של הסרט מחליט, לאחר התייעצות עם התסריטאי, לזרוק אותם באמצע ג'ונגל, הם נאלצים להסתמך על כישורי המשחק שלהם על מנת לשרוד סכנות ממשיות המאיימות עליהם. ג'סטין ת'רו ואיתן כהן כתבו יחד עם סטילר את התסריט. הסרט הופק על ידי "Red Hour Films" והופץ על ידי דרימוורקס דרך סרטי פרמאונט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולפני סרטים מנסים ליצור את סרט המלחמה הגדול ביותר של כל הזמנים, על מלחמת וייטנאם המבוסס על ספר שכתב סמל ג'ון "ארבעה עלים" טייבאק. לשם כך הם מגייסים את השחקנים הידועים ביותר בתעשיית הקולנוע: ג'ף פורטנוי (ג'ק בלאק), קירק לזרוס (רוברט דאוני ג'וניור), אלפא צ'ינו (ברנדון ט. ג'קסון) וטאג ספידמן (בן סטילר). ארבעתם בעלי אגו מנופח, וכל אחד מהם בטוח שהוא השחקן המוכשר והחשוב ביותר בסרט. לאורך הפקת הסרט הם מעלים דרישות רבות עקב היותם מפונקים בצורה יוצאת דופן. הבמאי מתרגז על פינוקם של השחקנים אך אינו יודע מה לעשות כדי לטפל בכך. כותב הספר מציע להטיס אותם ללב הג'ונגל על מנת שיחושו את האווירה ויחדלו להיות מפונקים, עקב התנאים הקשים. צוות הסרט מציב מצלמות בג'ונגלים בווייטנאם על מנת שהשחקנים יצולמו באופן טבעי. מייד עם נחיתתם דורך הבמאי על מוקש ומתפוצץ. השחקנים רואים זאת וטועים לחשוב שמדובר בתעלול מטעם ההפקה. בפועל, השחקנים נחתו במשולש הזהב והם באזור של כנופיית מגדלי סמים. הכנופיה מגלה את הימצאותם בשטחה תוך זמן קצר ושובה את ספידמן. למרות שפעם אחר פעם מופיעות הוכחות לכך שמדובר במציאות לשחקנים לוקח זמן רב לקלוט שההפקה לא ארגנה זאת. לאורך הסרט נחשפים סודות של השחקנים (בסרט, לא של השחקנים האמיתיים): אלפא צ'ינו מסתיר את העובדה שהוא מאוהב בגבר מחשש למעמדו ככוכב קולנוע, ואילו פורטנוי מסתיר מחבריו את העובדה שהוא מכור להרואין.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט היו הופעות אורח של שחקנים רבים.

שחקנים בתפקיד עצמם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים בתפקידים שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון של סטילר לסרט עלה בראשו תוך כדי משחק בתפקיד קטן בסרט אימפריית השמש, ומאוחר יותר ת'רו וכהן הצטרפו אליו כדי לעזור לו להשלים את התסריט. אחרי שהסרט קיבל אור ירוק בשנת 2006, הצילומים התקיימו בשנת 2007 באי קאואיי בהוואי. הסרט צולם במשך שלושה עשר שבועות ונחשב מאוחר יותר כסרט הגדול ביותר שהופק בהיסטוריה של האי. לסרט היה קידום ושיווק נרחב, כולל אתרי אינטרנט מיוחדים עבור הדמויות הראשיות המזויפות והסרטים הבדיוניים שלהן, שידורים מיוחדים של טלוויזיה בדיונית ומכירתו של משקה האנרגיה המפורסם בסרט, "Booty Sweat". לפני הקרנתו של הסרט הוא ספג ביקורת מצד קבוצות תמיכה לנכים בשל הופעתה של דמות עם פיגור שכלי.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות אוהדות בדרך כלל ממבקרי הקולנוע על הדמויות בסרט, התסריט והקדימונים המזויפים תוך ביקורת על תוכן הפוגעני שבו. הפסקול של הסרט יצא לראשונה ב-5 באוגוסט 2008, לפני שחרורו של הסרט לאקרנים. בפתיחה בסוף השבוע הראשון בצפון אמריקה, הסרט הכניס 26 מיליון דולר ושהה במקום הראשון ברשימת הסרטים המכניסים במשך שלושת סופי השבוע הראשונים מהקרנתו הראשונה. הסרט והשחקנים שלו היו מועמדים למספר פרסים על ידי קבוצות שונות, כולל פרס גילדת שחקני המסך ופרס האוסקר. הסרט גרף כ-180,000,000 $ בבתי הקולנוע לפני השקתו ב-DVD ב-18 בנובמבר 2008.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה מועמד למספר פרסים, בהם מועמדויות לפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר - סרט קולנוע עבור רוברט דאוני ג'וניור וטום קרוז, ומועמדות דומה לדאוני ג'וניור בפרס באפט"א ובפרס גילדת שחקני המסך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רעם טרופי בוויקישיתוף