רפאל בנימין לוין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רפאל בנימין לוין
ר’ רפאל לוין
לידה 1924
י"א בכסלו תרפ"ה
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 2002 (בגיל 78 בערך)
ו' באייר תשס"ב עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות סנהדריה
תקופת הפעילות ?–2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב רפאל בנימין לוין (י"א בכסלו תרפ"ה, 8 בדצמבר 1924 - ו' באייר תשס"ב, 18 באפריל 2002) היה רב מרכז ירושלים ודיין בבית דין צדק אשכנזים פרושים בירושלים, מנהל רוחני של ישיבת בית אריה, ורב בית הכנסת זהרי חמה בירושלים.

קורותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בירושלים, לרב אריה לוין, ולרבנית צפורה (נכדתו של הרב חיים יעקב שפירא). למד בישיבת עץ חיים, והיה מקורב לראש הישיבה הרב איסר זלמן מלצר. לאחר מכן למד בישיבת חברון, ומשם עבר לישיבת לומז'ה בפתח תקווה. נישא להענא ליבא (אהובה), בתו של הרב חיים שרגא פייבל פרנק, רבה של שכונת ימין משה. לאחר נישואיו למד בישיבת מיר בירושלים.

לאחר חתונתו היה מגיד שיעור בישיבת עץ חיים. כאשר ייסד אביו את ישיבת בית אריה התמנה כמנהל רוחני ושימש בתפקידו עד פטירתו. לאחר פטירת חמיו נתמנה לרשת את מקומו כדיין בבית דין צדק אשכנזים פרושים בירושלים.

נפטר בשנת תשס"ב, ונקבר בבית הקברות סנהדריה. הרב מרדכי אליהו ספד לו באמרו "משמת - הסתלקה ענווה מישראל"[דרוש מקור]. לאחר פטירתו יצא לזכרו ספר הזיכרון "תפארת רפאל".

היה אב לחמישה בנים וחמש בנות. בין בניו הרב דוד לוין, מרבני העיר נתניה ומבכירי הרבנים בצה"ל,והרב יוסף אליהו לוין רב בירושלים והרב זאב לוין, רב בבני ברק וממשיך את מורשתו של אביו ב'הוצאת עין הרע' ושאר סגולות. בין חתניו הרב יוסף קרויזר, בנו של הרב זונדל קרויזר, והרב דוד יהודה בורשטיין, בנו של הרב שלמה בורשטין.

פועלו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעירותו היה יד ימינו של אביו וסייע לו בפעילויות החסד השונות. נהג להתלוות אל אביו בביקוריו התכופים בבתי חולים ובבתי סוהר, אצל אסירים, חולים ואלמנות. לאחר מות אביו המשיך במנהגו לבקר חולים ולעודד מוכי גורל. מדי ראש השנה נהג לתקוע בשופר בבית החולים למצורעים בשכונת טלביה.

הרב לוין נמנה עם הקבוצה, בראשות אביו, שערכה את גורל הגר"א לזיהוים של חללי מחלקת הל"ה. הוא ערך את הגורל גם בעצמו מספר פעמים.

היה רב בית הכנסת "זהרי חמה" בירושלים, ובמשך שנים מסר בו את השיעור היומי, שירש מאביו.

נחשב בעל כוח ברכה ועסק בסגולות וקמעות. ברשותו היה קמע שקיבל בירושה מאביו, שאותו נתן ליולדות כסגולה ללידה קלה. כמו כן היה מעניק מטבעות כדי שהמתברכים על ידו יחלקו אותן לצדקה. קיבל מאביו נוסח של תפילה קבלית נגד עין הרע.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ספר הזיכרון תפארת רפאל, תשס"ו

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]