רפי רוזנפלד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רפי רוזנפלד
לידה 2 במרץ 1963 (בן 61) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק Forbes, מעריב, רדיו ללא הפסקה, רשת ב', ידיעות אחרונות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רפי רוזנפלד (נולד ב-2 במרץ 1963) הוא עיתונאי, שדרן ומוציא לאור - ומבעליה של קבוצת התקשורת R&B Media המחזיקה בישראל את הזיכיון למגזין העסקים האמריקני פורבס (Forbes).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנפלד החל בכתיבה בגיל 16 במעריב לנוער, ומייד לאחר שהשתחרר מצה"ל – באמצע שנות ה-80 - הצטרף לידיעות אחרונות והשתלב בדסק החדשות של העיתון. בתחילת שנות ה-90 שימש ככתב קול ישראל בלונדון וסיקר את פרישתה מהחיים הפוליטיים של ראש ממשלת בריטניה מרגרט תאצ'ר, מלחמת המפרץ הראשונה, מותו המסתורי של איל ההון היהודי רוברט מקסוול וקריסתה של אימפריית התקשורת שלו.

רדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שובו ארצה חזר רוזנפלד לידיעות אחרונות, אך השתלב גם ברשת ב' כמגיש-עורך של יומני חוץ, יומני חדשות ובתוכנית האקטואליה הכל דיבורים. ב-1995 הצטרף לצוות ההקמה של הרדיו האזורי כמנהל התוכניות של הרדיו התל אביבי רדיו ללא הפסקה – ושנה אחר-כך מונה למנכ"ל התחנה. במהלך השנים הללו גובש קו הכוכבים של הרדיו שרבים מהם כמו נסים משעל, דידי הררי, נתן זהבי, איריס קול ואחרים משדרים בו עד היום.

מעריב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלהי שנות ה-90 פרש רוזנפלד מהרדיו והצטרף למעריב כעורך כלכלי בכיר. הוא ערך את מגזין עסקים, הקים את שבועון הטכנולוגיה עסקים אונליין. במהלך שנות ה-2000 יסד שני מותגים חדשים במעריב. בראש השנה 2001 פרסם לראשונה בארץ (יחד עם הפרשן הכלכלי, אמיר אייזנברג), את מגזין "100 העשירים של ישראל". חצי שנה אחר-כך – ביוזמתו של עורך מעריב, אמנון דנקנר – ערך רוזנפלד את המגזין "הכי טובים". המוסף המיוחד בחר לראשונה, בין השאר, את הרופאים הטובים בישראל. הרשימה עוררה ביקורת רבה בחוגים מקצועיים[1] ופרסומה היה שנוי במחלוקת[2], אך הציבור גילה בה עניין רב.

ב-2006 מונה רוזנפלד לעורך הכלכלי של מעריב ושימש בתפקיד כחמש שנים. הוא סיקר ופרסם מאמרים רבים סביב המשבר הפיננסי של 2008 ובתחומי הפנסיה[3].

פורבס ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2011, חודשים אחדים לפני רכישת מעריב בידי קבוצת IDB, פרש רוזנפלד מהעיתון יחד עם ניר ברזילי, עורך עסקים[4]. השניים הקימו את חברת R&B Media וניהלו את המהדורה הישראלית של המגזין פורבס שהייתה בבעלות הג'רוזלם פוסט[5]. שנתיים אחר-כך עברה הבעלות על הזיכיון של פורבס ישראל לידי R&B Media. המגזין הישראלי פרסם סדרה של דירוגים חדשים, ביניהם דירוג היהודים העשירים בעולם, דירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל ודירוג ארגוני הטרור העשירים בעולם. החל מ-2015 מסקר המגזין בהרחבה את ענף הטכנולוגיה הגלובלי והמקומי ומפרסם בתחום זה מספר דירוגים.

במקביל פיתחה החברה את המותג לפורמטים דיגיטליים - הקימה אתר אינטרנט, ואפליקציות לסלולר. ב-2013 התרחבה החברה, הקימה את FI Media ורכשה מידי הג'רוזלם פוסט את הזיכיון למגזין ולאתר האינטרנט של פורבס ישראל.

רוזנפלד נשוי לנאוה ואב לשי, אסף ונגה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רפי רוזנפלד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ האמנם הרופאים הכי טובים, פרופסור אבינועם רכס, nrg מעריב, יולי 2004
  2. ^ שירות חיוני לציבור, אמנון דנקנר, nrg מעריב, יולי 2004
  3. ^ רפי רוזנפלד, האם העתיד שלכם בסכנה, באתר מעריב-NRG
  4. ^ אמילי גרינצווייג‏, יהודה שרוני ימונה לעורך הכלכלי של מעריב, באתר וואלה!‏, 7 בפברואר 2011
  5. ^ לי-אור אברבך, ‏חברת R&B Media תנהל את הזיכיון של "פורבס ישראל", באתר גלובס, 10 ביולי 2011